• Karl Alexander

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Män som är singlar i 40-årsåldern, där det är uppenbart att de aldrig haft sex och aldrig kommer ha det heller. Känner ni sympatier för dessa?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?
  • Kirenaj68
    Anonym (Varför denna uppdelning hela tiden?) skrev 2023-12-09 09:05:45 följande:
    Vad är det för undersökning?

Förstår inte jämförelsen. Så män sörjer alltså inte barnlöshet utan det är bara kvinnor som gör det? Jättekonstigt för män jag umgås med vill eller ville ha barn lika mycket som kvinnorna, dom som hade svårt att få barn och fått kämpa har männen varit lika engagerade och har dom inte lyckats har även männen sörjt.

Är det bara män som sörjer kärlek, närhet och sex om dom inte får det?
    Även det är helt främmande för det, dom ensamma kvinnor jag känner längtar alla efter kärlek.

Som sagt så handlar det om individer som sörjer olika saker och då är väl synd om dom helt oberoende av kön.
    Sorg är väl inte könsbaserat? 
    Är det någon tävling om vem som sörjer mest? 
    Alla har ju sin sorg av olika händelser i livet, att säga att någon har det värre än andra blir bara konstigt.
    Varför förminska andars sorg? 

Gå till menyn längst upp till vänster i sidan. Klicka och scrolla ner i menyraden tills du hittar Undersökningar. Där hittar du undersökningen.
  • Anonym (Derp)

Jag förstår inte hur barnlöshet ska vara något jämförbart med sexlöshet. Eller hur det ska vara könsbaserat heller.

• Mimosa86

Jag känner sympati för människor som generellt är i sorg.

Just nu känner jag enorm sorg över en ung släkting som fått ett dödsbesked där två små barn förmodligen kommer förlora sin mamma. Mitt hjärta brister över denna orättvisa och den smärta som två så oskyldiga små individer kommer tvingas böta genom livet.

Sexlösa friska män? Ja eftersom jag själv tycker sex är viktigt för hälsan så kan jag sympatisera med dem, men just nu finns det så många som har det så himla mycket värre.. så tankarna går främst till dem.

Det finns olika skalor av helvetet så att säga

• Eurydike
    Anonym (Har_väl_mer) skrev 2023-12-08 18:58:04 följande:
    Du är en av de mest empatiska personerna på forumet och det ska du ha all cred för!
    Anonym (L) skrev 2023-12-08 19:00:11 följande:
    Kan bara instämma!! Eurydike är bokstavligen en av forumets änglar.

Tack för de fina orden! De värmer verkligen den här brunögda marsipangrisens hjärta. Om jag inte redan vore rosa så hade jag rodnat 😊🐷
  • Anonym (Nej)
    Postman skrev 2023-12-08 16:03:43 följande:
    Nej problemet ligger inte hos dig och detsamma säger motståndarsidan. 🙄 Då får ni fortsätta era meningslösa korståg, ni är alla förlorare. Tyvärr.  
    Problemet ligger hos de puckon som startar respektlösa, puckade trådar som sagt. Trollen är de verkliga förlorarna.

Att man sen protesterar mot dessa idiotiska trolltrådar är bara ett tecken på sundhet.
  • Anonym (Nej)
    ClumsySmurf skrev 2023-12-08 16:23:46 följande:
    "Sen riktigt osmakligt av dig att skifta över skulden på de som drabbas av dessa idioter."

Det är inte bara män som är idioter på detta forum, är det bätte att göra som du och lägga hela skulden på män och ge kvinnor frikort?
    Halmdocka. Aldrig gjort detta till en könsfråga. En idiot är en idiot. Aldrig gett kvinnor nåt ?frikort? heller. Trams och ljug från dig.
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-09 18:33:44 följande:

Jag förstår inte hur barnlöshet ska vara något jämförbart med sexlöshet. Eller hur det ska vara könsbaserat heller.

Barnlöshet motsvarar mer kvinnors version av "sexlöshet"
  • Anonym (Darwin)

Karl Alexander; jag såg vad du skrivit i en annan tråd om ofrivilligt ensamma män. Som kvinna håller jag inte med om alla dina påståenden men visst är det svårare för män att få ligga än för kvinnor. Har med evolutionen att göra, som man är man driven att fortplanta sig så mycket det bara går medan man som kvinna inte vill ?spilla sina ägg på svaga gener?. Detta är såklart helt omedvetna mekanismer för de flesta men det spelar en stor roll huruvida mannen är socialt kapabel, har lite fingertoppskänsla och andra egenskaper som är värdefulla i en relation med motsatta könet, vare sig den är vänskaplig, romantisk eller rent sexuell. 

Alla människor - oavsett kön- har inte de grundläggande kvalitéer som krävs för att attrahera en partner. Som sagt ser jag detta som en del av naturens urval och av den anledningen tycker jag inte synd om de som blir utan partner. Däremot kan jag känna stor empati för de som hamnar snett i livet på andra områden, de som t ex blir lurade för att de är för snälla eller helt saknar umgänge för att de inte passar in socialt. 

• Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Darwin) skrev 2023-12-11 12:35:16 följande:

Karl Alexander; jag såg vad du skrivit i en annan tråd om ofrivilligt ensamma män. Som kvinna håller jag inte med om alla dina påståenden men visst är det svårare för män att få ligga än för kvinnor. Har med evolutionen att göra, som man är man driven att fortplanta sig så mycket det bara går medan man som kvinna inte vill ?spilla sina ägg på svaga gener?. Detta är såklart helt omedvetna mekanismer för de flesta men det spelar en stor roll huruvida mannen är socialt kapabel, har lite fingertoppskänsla och andra egenskaper som är värdefulla i en relation med motsatta könet, vare sig den är vänskaplig, romantisk eller rent sexuell. 

Alla människor - oavsett kön- har inte de grundläggande kvalitéer som krävs för att attrahera en partner. Som sagt ser jag detta som en del av naturens urval och av den anledningen tycker jag inte synd om de som blir utan partner. Däremot kan jag känna stor empati för de som hamnar snett i livet på andra områden, de som t ex blir lurade för att de är för snälla eller helt saknar umgänge för att de inte passar in socialt. 

Med din logik så ska man tycka det är bra när någon person dör iförtid pågrund av någon dålig gen. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Darwin) skrev 2023-12-11 12:35:16 följande:

Det är cyniskt att tycka det är okej för man jämför hur naturen skulle se ut. 
    Så det är okej med våldtäkter för det sker i naturen? 
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?