• Karl Alexander

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Män som är singlar i 40-årsåldern, där det är uppenbart att de aldrig haft sex och aldrig kommer ha det heller. Känner ni sympatier för dessa?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?
  • Postman
    Anonym (Varför denna uppdelning hela tiden?) skrev 2023-12-07 14:49:47 följande:

Ja det är synd om både män och kvinnor som vill närhet och kärlek och sex men inte får det.

Har inget med kön att göra, lika synd om alla som vill ha det men inte får det.
    Varför skulle det vara mer synd om det ena könet än det andra?
    Det är väl personer med känslor och det är på individbasis och då är det väl inte bara synd om vissa.

Varför alla dessa könsuppdelningar här på FL, det ser man sällan ute i riktiga livet. 
    Man lever ju tillsammans kvinnor och män i samhället även om man inte lever ihop med någon.
    Man har väl vänner och släkt av båda kön och bryr sig om personer av olika kön.
    Man umgås väl inte bara med ett kön föraktar det andra?
    Märkligt hur det är med alla dessa trådar som delar upp alla i kön precis som alla av samma kön tyckte lika. Så är det ju inte!

Exakt. Bra skrivet. Många trådar på FL har blivit väldigt tråkiga och förutsägbara på grund av denna ständiga könsuppdelning och pajkastning som är. 
  • Anonym (Nej)

Inte för de som hänger härinne iallafall. Vedervärdiga typer som startar osmakliga sextrådar, förstör forumet, pratar snusk och häver ur sig anklagelser mot kvinnor om vartannat.

Finns absolut ingenting att respektera eller tycka synd om för såna grisiga låga typer. 

• Anonym (Mymlan)

Ja och nej. För de bittra kvinnohatande incels som dominerar här har jag inga känslor för alls. De är kryp, varken mer eller mindre. Men det finns bra sympatiska män som har svårt att träffa kvinnor, eller kanske aldrig gör det och dessa kan jag känna för. Kommer i håg en kille här
    för närmare 10 år sedan som aldrig ens kysst en tjej, men med hjälp och pep härifrån så lyckades han så småningom. Liksom Ann gladdes med en annan man så gladdes jag med honom och kommer ihåg att vi var många som hurrade då. Men idag är det rena incels som dominerar här och de känner jag inte det minsta för. Synd om de som inte blir sedda pga de kvinnohatande gnällspikarna.

• Anonym (Jakob)
    Friger skrev 2023-12-07 08:55:56 följande:

Ja, jag har sympati men de får skylla sig själva. Jag tror att de flesta skulle kunna träffa någon med ändrad inställning och övning.

Aha. Så i mitt fall ska jag alltså istället börja bete mig svinigt och respektlöst mot kvinnor istället för hittills då? Då så. Jag berättar hur det går.......
  • Anonym (Nej)
    Postman skrev 2023-12-07 16:17:01 följande:
    Exakt. Bra skrivet. Många trådar på FL har blivit väldigt tråkiga och förutsägbara på grund av denna ständiga könsuppdelning och pajkastning som är. 
    Det är männen härinne som förstör forumet och inte kvinnorna. Skäms ni inte över hur vidrigt ni beter er? Äckliga obscena trådar och kommentarer om kvinnors kroppar som flödar varje dag?

Tror ni att ni att inceldomen och hatet mot incels kommer att minska när ni beter er så svinigt eller? Tvärtom så bara förstör ni ryktet för incels ännu mer. Genom att bekräfta de föreställningar som redan finns

Min text här ovan var inte nödvändigtvis riktad till dig (Postman) personligen om du nu är en av de få män som sköter sig härinne. 

Men mitt råd kvarstår - vill ofrivilligt sexlösa män ha sympati så får de börja bete sig anständigt. Riktat till de som hålls härinne med sitt störda beteende.
  • Kirenaj68
    Karl Alexander skrev 2023-12-07 08:52:24 följande:

Män som är singlar i 40-årsåldern, där det är uppenbart att de aldrig haft sex och aldrig kommer ha det heller. Känner ni sympatier för dessa?

Vad är det du är ute efter med dina trådar? Har du inlett någon form av korståg mot kvinnor?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Varför denna uppdelning hela tiden?) skrev 2023-12-07 14:49:47 följande:

Ja det är synd om både män och kvinnor som vill närhet och kärlek och sex men inte får det.

Har inget med kön att göra, lika synd om alla som vill ha det men inte får det.
    Varför skulle det vara mer synd om det ena könet än det andra?
    Det är väl personer med känslor och det är på individbasis och då är det väl inte bara synd om vissa.

Varför alla dessa könsuppdelningar här på FL, det ser man sällan ute i riktiga livet. 
    Man lever ju tillsammans kvinnor och män i samhället även om man inte lever ihop med någon.
    Man har väl vänner och släkt av båda kön och bryr sig om personer av olika kön.
    Man umgås väl inte bara med ett kön föraktar det andra?
    Märkligt hur det är med alla dessa trådar som delar upp alla i kön precis som alla av samma kön tyckte lika. Så är det ju inte!

Håller med
  • Anonym (Jakob)
    Karl Alexander skrev 2023-12-07 08:52:24 följande:

Är det bara de män av oss 40+ som inte har fått sex du syftar på? Inte de av oss 40+ som sökt kärleken, men aldrig funnit den?
  • Anonym (Derp)

Sex borde ingen kunna ta för givet. Det handlar ju om andra människors samtycke. Har därför svårt att empatisera. Känner mig provocerad när vissa på forumet gnäller och tycker det är andras ansvar att ge dom sex.

Jag kan däremot förstå och empatisera med folk som känner ensamhet.

• Postman
    Anonym (Nej) skrev 2023-12-07 22:06:35 följande:
    Det är männen härinne som förstör forumet och inte kvinnorna. Skäms ni inte över hur vidrigt ni beter er? Äckliga obscena trådar och kommentarer om kvinnors kroppar som flödar varje dag?

Tror ni att ni att inceldomen och hatet mot incels kommer att minska när ni beter er så svinigt eller? Tvärtom så bara förstör ni ryktet för incels ännu mer. Genom att bekräfta de föreställningar som redan finns

Min text här ovan var inte nödvändigtvis riktad till dig (Postman) personligen om du nu är en av de få män som sköter sig härinne. 

Men mitt råd kvarstår - vill ofrivilligt sexlösa män ha sympati så får de börja bete sig anständigt. Riktat till de som hålls härinne med sitt störda beteende.

Det är en liten klick människor härinne som förstör forumet. Kvinnor som män, ett sådan inlägg som du nu gör bidrar knappast till försoning eller förståelse, istället blir det mer splittring och hårda ord. Det du anklagar andra för sitter du precis själv och gör. 

Mitt mitt råd är att sänka garden, att i ena stunden kalla någon för nedsättande ord och för i nästa tro sig vilja mäkla fred är inte rätt väg att gå. Detta var nödvändigtvis inte riktat till dig om du nu är en utav de anonyma som sköter sig härinne.  

Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?