• Karl Alexander

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Män som är singlar i 40-årsåldern, där det är uppenbart att de aldrig haft sex och aldrig kommer ha det heller. Känner ni sympatier för dessa?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?
  • Anonym (L)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-08 16:46:15 följande:
    Därför frågar jag också vad du menar? Du uppfattar mig på något sätt tydligen.
    Har du läst inläggen jag syftade till?
  • Anonym (Derp)
    Anonym (L) skrev 2023-12-08 16:47:32 följande:
    Har du läst inläggen jag syftade till?
    Du citerade mig där jag frågade någon varför denne sympatiserar med hatiska inlägg.
    Du hänvisade mig till ett inlägg som sympatiserar med män som vill ha sex men inte får det.

Förklara vad du menar.
  • Anonym (L)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-08 16:49:27 följande:
    Du citerade mig där jag frågade någon varför denne sympatiserar med hatiska inlägg.
    Du hänvisade mig till ett inlägg som sympatiserar med män som vill ha sex men inte får det.

Förklara vad du menar.
    Ok, jag var otydlig där, jag valde varsitt inlägg från er 3 för att jag ville uppmärksamma er på de inlägg jag refererade till. Det var inte nödvändigtvis just det jag citerade som var mest relevant. 
  • Anonym (Har_väl_mer)
    Anonym (Nej) skrev 2023-12-08 12:17:33 följande:
    Sånt som sker när moderatorerna härinne inte har vett att stänga ner alla dessa oseriösa trolltrådar som incels startar. 

Men ja, det bästa vore att tysta ihjäl dem istället. Så de kunde försvinna för gott och forumet blev en trevlig plats att vistas på igen. 
    FL var trevligare förr när det var många fler aktiva skribenter och lite olika personlighetstyper med olika stilar och uppfattningar, egna tankar och uttryckssätt. Nu är det som att det har kokat ner till att vara två rivaliserande läger, dvs kvinnor som är trötta på män och män som är trötta på kvinnor. Det är sorgligt att det blivit så, för det skrämmer bort folk som bara vill kunna diskutera  saker i allmänhet utan att direkt få nedlåtande kommentarer.

• Anonym (Derp)
    Anonym (L) skrev 2023-12-08 16:54:46 följande:
    Ok, jag var otydlig där, jag valde varsitt inlägg från er 3 för att jag ville uppmärksamma er på de inlägg jag refererade till. Det var inte nödvändigtvis just det jag citerade som var mest relevant. 
    Jag står fortfarande för min åsikt, vilket är:

"Sex borde ingen kunna ta för givet. Det handlar ju om andra människors samtycke. Har därför svårt att empatisera. Känner mig provocerad när vissa på forumet gnäller och tycker det är andras ansvar att ge dom sex.

Jag kan däremot förstå och empatisera med folk som känner ensamhet."

• Anonym (L)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-08 17:01:34 följande:
    Jag står fortfarande för min åsikt, vilket är:

"Sex borde ingen kunna ta för givet. Det handlar ju om andra människors samtycke. Har därför svårt att empatisera. Känner mig provocerad när vissa på forumet gnäller och tycker det är andras ansvar att ge dom sex.

Jag kan däremot förstå och empatisera med folk som känner ensamhet."

Vad anser du om det som de 3 kvinnor jag refererade till skrev?
  • Anonym (Derp)
    Anonym (L) skrev 2023-12-08 17:04:15 följande:
    Vad anser du om det som de 3 kvinnor jag refererade till skrev?
    Det har jag ingen åsikt om. Det borde du rimligtvis fråga dom om. Hur vet du att det är kvinnor förresten? Handlar det om dina egna fördomar?
  • Anonym (L)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-08 17:15:10 följande:
    Det har jag ingen åsikt om. Det borde du rimligtvis fråga dom om. Hur vet du att det är kvinnor förresten? Handlar det om dina egna fördomar?
    Vadan denna undertrycka aggressivitet? Vilka fördomar syftar du på?
  • Anonym (Derp)
    Anonym (L) skrev 2023-12-08 17:20:18 följande:
    Vadan denna undertrycka aggressivitet? Vilka fördomar syftar du på?
    Förklara aggressiviteten.

Fördomar om att de tre kvinnorna du talar om är kvinnor. Tydligen så är jag inräknad bland dessa tre, och jag är man.
  • Anonym (L)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-08 17:34:45 följande:
    Förklara aggressiviteten.

Fördomar om att de tre kvinnorna du talar om är kvinnor. Tydligen så är jag inräknad bland dessa tre, och jag är man.
    Hur vet jag att du är man och inte kvinna? 
    Är det en fördom att dessa tre är kvinnor som de utger sig för? Vad är fördomen i så fall? Att det finns empatiska kvinnor?
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?