Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?
Män som är singlar i 40-årsåldern, där det är uppenbart att de aldrig haft sex och aldrig kommer ha det heller. Känner ni sympatier för dessa?
Män som är singlar i 40-årsåldern, där det är uppenbart att de aldrig haft sex och aldrig kommer ha det heller. Känner ni sympatier för dessa?
Jämföra sex med barn // ah nivån
Jämföra sex med barn // ah nivån
Ja det har jag. Jag har sympati med de allra flesta människor som av en eller annan orsak är och förblir ensam.
Ja det är synd om både män och kvinnor som vill närhet och kärlek och sex men inte får det.
Har inget med kön att göra, lika synd om alla som vill ha det men inte får det.
Varför skulle det vara mer synd om det ena könet än det andra?
Det är väl personer med känslor och det är på individbasis och då är det väl inte bara synd om vissa.
Varför alla dessa könsuppdelningar här på FL, det ser man sällan ute i riktiga livet.
Man lever ju tillsammans kvinnor och män i samhället även om man inte lever ihop med någon.
Man har väl vänner och släkt av båda kön och bryr sig om personer av olika kön.
Man umgås väl inte bara med ett kön föraktar det andra?
Märkligt hur det är med alla dessa trådar som delar upp alla i kön precis som alla av samma kön tyckte lika. Så är det ju inte!
Man här. Jag har väl egentligen mer empati för de män som inte hittat kärleken än de som bara saknat sexet, eftersom det kan skapa en så mycket större sorg att inte ha blivit älskad för den man är. Sex har ju många idag utan att ha känslor för varandra.
Samtidigt kan jag som 40-plus-man ångra bittert att jag inte passade på att "leka rommen av mig" som yngre, som så många andra killar gjorde. Istället gick jag naivt och väntade på den stora kärleken, som jag inte hittade förrän jag fyllde 30. Innan dess hade tjejer faktiskt velat ha sex med mig, men jag hade tackat nej, eftersom jag inte ville riskera att bli förälskad i någon som bara såg mig som ett engångsligg. Många jämnåriga killar då såg mig som onödigt "präktig" och tyckte att jag skulle passa på att knulla när jag fick chansen.
Den "onödiga präktigheten" ångrar jag idag, när jag tänker på andra män som passade på att "ta för sig".