• Karl Alexander

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Män som är singlar i 40-årsåldern, där det är uppenbart att de aldrig haft sex och aldrig kommer ha det heller. Känner ni sympatier för dessa?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?
  • molly50
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-11 17:37:28 följande:
    Han kanske vill ha någon som vill ha honom för den han är? 
    Fast vem tror du vill ha en man som inte ens bryr sig om att vårda sitt yttre,som bara sitter framför datorn dagarna i ända och dessutom,som vuxen man, fortfarande bor hemma?
    Hur många män tror du skulle attraheras av en kvinna i samma situation?
    Inga många,om ens någon,skulle jag tro.
  • Anonym (Jämförelse)
    molly50 skrev 2023-12-12 12:59:45 följande:
    Fast vem tror du vill ha en man som inte ens bryr sig om att vårda sitt yttre,som bara sitter framför datorn dagarna i ända och dessutom,som vuxen man, fortfarande bor hemma?
    Så han har inte rätt att om han vill ha en kvinna som uppskattar honom?

Måste du vara attraktiv för att du vill ha någon som tycker om hur du är? 
  • Anonym (Jämförelse)
    Så du måste exempelvis vara en kvinna med stora bröst för du ska få ha önskemål hur din partner ska vara?

Får jag bestämma hur du måste vara för person om du ska få ha något önskemål över din partner ska vara? 
  • Anonym (Jämförelse)
    Han kan fortfarande önska sig en sådan kvinna. 
    Det handlar dessutom då inte om att han vill ha högra krav på kvinnor men kvinnor ska inte få ha några krav alls. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Det har egentligen inte med saken att göra. 
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-12 21:02:19 följande:
    Han kan fortfarande önska sig en sådan kvinna. 
    Det handlar dessutom då inte om att han vill ha högra krav på kvinnor men kvinnor ska inte få ha några krav alls. 
    ja önska sig ja. Men att förvänta sig är väl lite magstarkt? och att när det inte sker, skylla på kvinnorna istället för att se sin egen del är inte rätt väg att gå. alla får lov att ha preferenser, men att tro att de ska uppfyllas hokus pokus är bara otroligt naivt.

jag önskar mig ha en miljon på kontot. Jag sitter inte hemma och bara väntar, hoppas och önskar. Jag jobbar för det. vill man att en önskning ska gå i uppfyllelse krävs en motprestation. om jag inte får en miljon på kontot så är det inte andra människors fel, det är inte heller befintliga miljonärers fel, det är en konsekvens av att jag bevisligen inte jobbat tillräckligt hårt för det.
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-11 16:21:09 följande:
    Och då de som har sex lägga mindre tid och energi på det. 
    Varför? Varför ska jag minska på samtyckande lagligt sex med min partner för att du är sexlös? På vilket sätt skulle det hjälpa dig? på vilket sätt får du eller andra sexlösa män mer sex för att jag skulle minska på sex?
  • molly50
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-12 20:58:31 följande:
    Så han har inte rätt att om han vill ha en kvinna som uppskattar honom?

Måste du vara attraktiv för att du vill ha någon som tycker om hur du är? 
    Man har aldrig rätt att ha eller få någon.
    Men man har rätt att vilja att andra ska tycka om en som man är.

Självklart inte. Men försöker man inte ens jobba med sig själv för att komma dit så är risken att man får fortsätta leva ensam. 
  • molly50
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-12 21:01:07 följande:
    Så du måste exempelvis vara en kvinna med stora bröst för du ska få ha önskemål hur din partner ska vara?

Får jag bestämma hur du måste vara för person om du ska få ha något önskemål över din partner ska vara? 
    Att ha önskemål är en sak.
    Att ha krav är en annan.

Det är ingen som bestämmer hur andra ska vara som person för att lyckas få någon.
    Det är skillnad på att bestämma saker och att ge råd.
    Lär dig det.
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?