• Karl Alexander

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Män som är singlar i 40-årsåldern, där det är uppenbart att de aldrig haft sex och aldrig kommer ha det heller. Känner ni sympatier för dessa?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?
  • molly50
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-12 21:02:19 följande:
    Han kan fortfarande önska sig en sådan kvinna. 
    Det handlar dessutom då inte om att han vill ha högra krav på kvinnor men kvinnor ska inte få ha några krav alls. 
    Återigen,att önska sig är en sak.
    Men att ha åsikten att kvinnor ska sänka sina krav och ligga med ensamma män är en helt annan.
  • molly50
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-12 21:07:08 följande:
    Det har egentligen inte med saken att göra. 
    Vad har inte med saken att göra?
  • DaBrIn

Nej, jag känner verkligen ingen sympati. Varför skulle jag? Sex är ingen rättighet. 

• Mimosa86
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-11 16:37:01 följande:
    Då borde sex handlar mer om befruktning. 
    Om man inte har någon plan att få barn med varandra i ett förhållande så ska man göra slut. 
    Aborter ska inte få äga rum om det inte handlar om kvinnas liv är i fara etc
    Ensamma kvinnor ska inte nödvändigtvis få göra en inseminering.
    Kvinnor ska stanna hemma med barnen. 
    Kvinnors orgasmer vid sex är inte ett behov. 
    Låter skittrist.

Men lev du så om du vill. Så lever vi andra våra liv såsom vi vill.

Ta en dags paus imorgon från dator och konspirationsteorier. Gå ut, få lite frisk luft och prata med en trevlig granne. Njut av fin luciasång och säg ett par snälla ord till någon. Lovar att du kommer må så mycket bättre.
  • Anonym (Jämförelse)
    molly50 skrev 2023-12-12 23:03:04 följande:
    Att ha önskemål är en sak.
    Att ha krav är en annan.

Det är ingen som bestämmer hur andra ska vara som person för att lyckas få någon.
    Det är skillnad på att bestämma saker och att ge råd.
    Lär dig det.
    Och då borde det betyda att du inte får bestämma över hur dessa män ska vara för att lyckats att få någon
  • Anonym (Jämförelse)
    DaBrIn skrev 2023-12-12 23:08:17 följande:

Nej, jag känner verkligen ingen sympati. Varför skulle jag? Sex är ingen rättighet. 

Då borde det gälla för alla orsaker varför någon inte har sex samt även för personer som har dåligt sex. 
  • Anonym (Jämförelse)
    molly50 skrev 2023-12-12 23:03:04 följande:
    Att ha önskemål är en sak.
    Att ha krav är en annan.

Det är ingen som bestämmer hur andra ska vara som person för att lyckas få någon.
    Det är skillnad på att bestämma saker och att ge råd.
    Lär dig det.
    Om det är ingen som bestämmer hur andra personer ska vara som person att för att lyckas få någon, det blir då ologisk när du samtidigt kritiserar dessa män hur de är som personer 
  • Anonym (Jämförelse)

Då använder det troligen som en förevändning. 
    För annars måste du känna så för när någon person oavsett anledning inte har sex. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-12 22:31:37 följande:
    Varför? Varför ska jag minska på samtyckande lagligt sex med min partner för att du är sexlös? På vilket sätt skulle det hjälpa dig? på vilket sätt får du eller andra sexlösa män mer sex för att jag skulle minska på sex?
    Det är då ett bevis på att du och andra försöker använda det argument för att vilseleda. 
    Du tycker själv sex är viktigt. 
  • Anonym (Jämförelse)

Och det handlar fortfarande om sex när folk har sex och får problem 
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?