• Karl Alexander

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Män som är singlar i 40-årsåldern, där det är uppenbart att de aldrig haft sex och aldrig kommer ha det heller. Känner ni sympatier för dessa?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-12 22:31:37 följande:
    Varför? Varför ska jag minska på samtyckande lagligt sex med min partner för att du är sexlös? På vilket sätt skulle det hjälpa dig? på vilket sätt får du eller andra sexlösa män mer sex för att jag skulle minska på sex?
    Du får då sluta vinkla till det som att sex är något som inte är så viktigt. 
    Du tycker själv att ditt sexliv är något som är viktigt 
  • Anonym (Jämförelse)
    molly50 skrev 2023-12-12 22:59:55 följande:
    Man har aldrig rätt att ha eller få någon.
    Men man har rätt att vilja att andra ska tycka om en som man är.

Självklart inte. Men försöker man inte ens jobba med sig själv för att komma dit så är risken att man får fortsätta leva ensam. 
    Rätt att vilja ha någon har man visst rätt att få tycka.
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-12 22:31:37 följande:
    Varför? Varför ska jag minska på samtyckande lagligt sex med min partner för att du är sexlös? På vilket sätt skulle det hjälpa dig? på vilket sätt får du eller andra sexlösa män mer sex för att jag skulle minska på sex?
    Du kan sluta i alla fall låtsas som sex är något som inte är så viktigt. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (påav)

Har en bror som är över 40 som ej har legat (vad jag vet)
    Ingen sympati för han alls och inte för nån annan oskuld 

• Anonym (Mata inte)
    Anonym (påav) skrev 2023-12-13 14:53:49 följande:

Vilka fler grupper saknar du sympati för?

flyktingar?
    ofrivilligt barnlösa?
    sjukskrivna?
    arbetslösa?
    lågutbildade?
    politiker?
    tjänstemän?
    sovialtjänsten?
    samhället i stort?

Eller är det kanske så att din brist på sympati endast sträcker sig till att gälla män i allmänhet?
  • Bis mis
    Karl Alexander skrev 2023-12-07 08:52:24 följande:
    Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Män som är singlar i 40-årsåldern, där det är uppenbart att de aldrig haft sex och aldrig kommer ha det heller. Känner ni sympatier för dessa?

Inte ett skit faktiskt. "Kan" vara så att all dynga jag läst på FL bidragit till det. 

Bara detta att fokusera enbart på sex - att istället ha en relation, en livskamrat eller kortare förhållanden är enormt stor skillnad på att bara knulla. Nån som älskar en för den man är OCH vill ligga med en varje tillfälle det går, som alltid har ens rygg och hjälper en om det behövs. Meningsfulla relationer av alla de slag med människor är vad som ger lycka. 

Är väl så att denna färgblindhet har något att göra med att man inte ens får till detta enklaste av enkla att ha simpelt sex.
  • Anonym (Derp)
    Anonym (Mata inte) skrev 2023-12-13 15:02:38 följande:
    Vilka fler grupper saknar du sympati för?

flyktingar?
    ofrivilligt barnlösa?
    sjukskrivna?
    arbetslösa?
    lågutbildade?
    politiker?
    tjänstemän?
    sovialtjänsten?
    samhället i stort?

Eller är det kanske så att din brist på sympati endast sträcker sig till att gälla män i allmänhet?
    Menar du att sympatier ska man automatiskt få om någon har tårar i ögonen? Allt beror på situationen. Jag känner betydligt mer sympatier för människor som flytt från krig och fattigdom än män som inte får knulla tillräckligt mycket för dom.

Du försöker få det att låta som att män i allmänhet är offer för att de inte får tillräckligt med sympatier. Men att alla andra grupper får det. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (påav) skrev 2023-12-13 14:53:49 följande:

Borde gälla även för alla personer som blir utan sex. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-13 15:32:40 följande:
    Menar du att sympatier ska man automatiskt få om någon har tårar i ögonen? Allt beror på situationen. Jag känner betydligt mer sympatier för människor som flytt från krig och fattigdom än män som inte får knulla tillräckligt mycket för dom.

Du försöker få det att låta som att män i allmänhet är offer för att de inte får tillräckligt med sympatier. Men att alla andra grupper får det. 
    Hade varit annorlunda om alla personer anser att de som blir utan sex ska inte få några sympatier. 
    Nu gäller det enbart för vissa personer 
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?