Inlägg från: Gurksoppa |Visa alla inlägg
  • Gurksoppa

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-12 21:02:19 följande:
    Han kan fortfarande önska sig en sådan kvinna. 
    Det handlar dessutom då inte om att han vill ha högra krav på kvinnor men kvinnor ska inte få ha några krav alls. 
    ja önska sig ja. Men att förvänta sig är väl lite magstarkt? och att när det inte sker, skylla på kvinnorna istället för att se sin egen del är inte rätt väg att gå. alla får lov att ha preferenser, men att tro att de ska uppfyllas hokus pokus är bara otroligt naivt.

jag önskar mig ha en miljon på kontot. Jag sitter inte hemma och bara väntar, hoppas och önskar. Jag jobbar för det. vill man att en önskning ska gå i uppfyllelse krävs en motprestation. om jag inte får en miljon på kontot så är det inte andra människors fel, det är inte heller befintliga miljonärers fel, det är en konsekvens av att jag bevisligen inte jobbat tillräckligt hårt för det.
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-11 16:21:09 följande:
    Och då de som har sex lägga mindre tid och energi på det. 
    Varför? Varför ska jag minska på samtyckande lagligt sex med min partner för att du är sexlös? På vilket sätt skulle det hjälpa dig? på vilket sätt får du eller andra sexlösa män mer sex för att jag skulle minska på sex?
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-13 14:48:15 följande:
    Du får då sluta vinkla till det som att sex är något som inte är så viktigt. 
    Du tycker själv att ditt sexliv är något som är viktigt 
    Tycker jag? på vilket sätt är mitt sexliv viktigare än någon annans? På vilket sätt är det att anse något viktigare när man förespråkar lagligt sex med samtycke?
  • Meddelande borttaget
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-13 20:30:18 följande:
    Till dig själv. 
    Och om det inte kommer gratis sex så borde det innebära att alla personer måste göra något extra för att få sex. 
    Vissa personer behöver inte göra något för att andra personer ska bli intresserade i dom. 
    Sex kommer inte gratis. Jag behöver hålla mig fräsch, vara trevlig mot min sambo. jag måste göra saker för att attrahera min sambo för att det ska bli något sex med samtycke. Eller tror du att jag bara kan ligga i sängen med en chipspåse och säga hokus pokus?
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-13 20:52:03 följande:
    Och då kan det bli till eran nackdel 
    På vilket sätt är lagligt sex med samtycke till nackdel för någon?
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-14 11:54:57 följande:
    Det kan bli orättvist till eran nackdel 
    På vilket sätt kan lagligt sex med samtycke någonsin bli orättvist? vill du att olagligt sex ska bli legalt? eller vill du upphäva samtyckeslagen? fruktansvärt obehagliga åsikter
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-18 11:47:57 följande:
    I så fall hade du kritiserat personen som sa att sex är inte rättvist 
    Sex är inte rättvist. Sex är inte heller orättvist. Det finns inget som heter rättvisa med sex. De som lyckad hitta en lagligt partner med samtycke kan ha sex. Resten är utan. Det finns ingen rättvisa eller orättvisa i det
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-18 12:06:19 följande:
    Och då borde du acceptera om jag skulle få det bättre än vad du har det. 
    Men det gör inte ni 
    På vilket sätt skulle du få det bättre? Tror du på riktigt att staten ska avkriminalisera sexköp? Att staten ska börja fördela kvinnor till dig? Eller på vilket sätt skulle du få bättre sexliv än alla normalt funtade som förespråkar lagligt sex med samtycke? Ska jesus återuppstå?
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-18 14:13:26 följande:
    Du ber andra att sänka sina krav. 
    Det borde därmed vara okej att be dig att göra det eller andra också. 

Det är redan så att olika personer behöver sänka sina krav för att de hypotetiskt ska få sex och förhållanden. 
    Om sex ska inte vara en rättighet så blir det ologiskt att du tar upp ett exempel på där du frågar mig om jag hade velat det. 
    Den som vill ha något får göra något för att få det. Varför är det ologiskt? är det ologiskt att man måste söka jobb med? Är det ologiskt att man måste söka hyresrätt själv med eller ansöka om bolån? Vad mer är ologiskt? Eftersom det verkar vara otroligt ologiskt att förstå att den som vill ha något måste göra något, hört citatet beggars cant be choosers? reflektera över det.
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-19 17:58:16 följande:
    Jag betalar säkert mer pengar i skatt för ditt sexliv än vad du gör för mig. 
    dagens roligaste kommentar! kanske årets med! Tack för skrattet
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-19 12:02:09 följande:
    Ni låtsas inte som ni hade accepterat ett scenario där jag skulle få ett bättre sexliv än vad ni har. 

Ett sådant scenario existerar inte nu men om man tar upp ett sådan hypotetiskt exempel så säger många av er att sex är ingen mänsklig rättighet och det skulle handla om rättighet till sex 
    Jag kunde inte bry mig mindre om ditt sexliv, eller kalles, eller annas. Det enda jag bryr mig om är att sex ska ske lagligt med samtycke. Det är min enda åsikt. om det innebär sex varje dag eller en gång var tionde år kunde jag inte bry mig mindre om
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-19 20:00:57 följande:
    Just vid sex så är det tydligt att många byter argument när det passar en bra. 
    Mer än hur saker och ting brukar se ut. 

Så troligen så gör du dessa jämförelser för det passar dig bra just nu. 

Om jag skulle använda dina argument när du missgynnas angående sex, så skulle du då skylla på att sex är ingen rättighet och det påminner inte något om exempelvis bolån. 
    På vilket sätt skulle jag missgynnas angående sex? Vilka av mina friheter eller rättigheter ska ändras till min nackdel?

min frihet är att jag har rätt att ha lagligt samtyckande sex med vem jag vill, oavsett kön, etnicitet, religiös tillhörighet och (laglig) ålder.

min rättighet är att kunna söka vård om ett vårdbehov uppstår. Att få preventivmedel, att få barn och mödravård, potenshjälp etc är vårdbehov som vi alla har rättighet att få.

inte en enda rättighet säger däremot att jag ska kunna få en manlig penis varje tisdag 18.00. hitta laglig samtyckande partner ligger på mitt ansvar.

svårt att förstå? Om ja, vad är svårt? troligen fattar till och med 10-åringar ovanstående.
  • Gurksoppa

Slut på julledigheten? skönt så länge det varade... men nu är alla mammas pojkar på väg hem så de kan fortsätta beklaga sig. Så synd om dessa sexlösa män som som inte fick ett knull i julklapp detta år heller

• Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-28 19:38:15 följande:
    Och en 10 årig skulle förstå att det är fel att håna andra människor 
    På vilket sätt är det att håna att säga krassa sanningen? Att om man inte attraherar någon så blir man utan sex? Det är inte att håna
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-28 20:00:28 följande:
    Och då borde det innebära att folk inte ska bryr dig om du får sämre förutsättningar och möjligheter för att få sex
    Du har fortfarande inte förklarat hur dessa sämre möjligheter och förutsättningar ska kunna bli av. Hur ska dessa försämras utan att det införs lagändringar som är odemokratiska? Och inskränker på de friheter vi har. så förklara hur mina förutsättningar och möjligheter skulle påverkas negativt. 
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-28 20:01:54 följande:
    Och eftersom man redan ska finansera andras sexliv så borde du ha någon förståelse om man anser det orättvist
    Livet är orättvist. Annars hade ingen haft olika handikapp eller funktionsnedsättningar. Annars hade alla haft samma lön, samma standard på boende etc. Så livet är orättvist. Lär dig leva med det och acceptera det. Och gör vad du kan för att förbättra din egen situation, det är ditt individuella ansvar
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-28 21:42:14 följande:
    Det finns inget som jag resonerar liknade som du gör. 
    Jag påstår inte att något är en rättighet när jag själv har tillgång till det. 
    Sex är inte en rättighet att kräva och få. Du behöver lära dig mer om rättigheter, rätt att ha, rätten till fri vilja, rätten till din egen kropp etc.
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-29 10:53:30 följande:
    Det finns en större anledning att klaga när det handlar om att man betalar skatt för att andra ska ha det bättre. 

Nu handlar det inte om det privata utan om det offentliga. 
    jag tror knappast du betalar mer skatt än mig. på vilket sätt gynnar dina skatteintäkter mig och mitt sexliv? På vilket sätt får jag ett bättre sexliv genom din skatt?
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?