• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    EB90 skrev 2025-02-02 12:59:49 följande:
    Hej!

Fint att vara igång med ruvning igen (även om det är sååå jobbig väntan)❤️ vad har du testat för egna grejer? Kanske bra att kroppen beter sig annorlunda den här gången också!

Jag är på RD8 och testade positivt imorse 🥹❤️ svårt att känna mig glad, men är lättad över att slippa vara katastrofledsen just nu iaf. Vi testade assisted hatching och embryo glue den här gången, och så får jag extra progesteron med Prolutex. 

Men grattis!!! ❤️ Är här inne och läser ibland för att se hur det går för er. 

Jag håller tummarna så hårt att denna lilla ska stanna kvar. Nu är det din tur 😍❤️

• Jassan123

Stort grattis till er som plussat ! Och ett stort lycka till ,till er som fortfarande kämpar! 
    Är själv mitt i ivf resan och att ni delar med er av eran resa gör att man känner sig lite mindre ensam i allt detta. Det gör så mycket att få läsa andras resor, tankar och funderingar. 
    Hade äggplock I november men chansen till överstimulering var stor och därför blev det ingen återföring direkt . Fick ut 9 mogna ägg , 6 blev befruktade och 4 blev blastocyst och gick till frysen. Planen var att göra en återföring i januari men fick problem med ägglossningen då vi skulle göra detta i naturlig cykel. Positivt äl test idag 5/2. 
    Så nu äntligen ska vi få göra FET på tisdag 11/2 ! Är så fruktansvärt taggad och förväntansfull😃🤗

• Mathilda88
    Jassan123 skrev 2025-02-05 21:26:53 följande:

Stort grattis till er som plussat ! Och ett stort lycka till ,till er som fortfarande kämpar! 
    Är själv mitt i ivf resan och att ni delar med er av eran resa gör att man känner sig lite mindre ensam i allt detta. Det gör så mycket att få läsa andras resor, tankar och funderingar. 
    Hade äggplock I november men chansen till överstimulering var stor och därför blev det ingen återföring direkt . Fick ut 9 mogna ägg , 6 blev befruktade och 4 blev blastocyst och gick till frysen. Planen var att göra en återföring i januari men fick problem med ägglossningen då vi skulle göra detta i naturlig cykel. Positivt äl test idag 5/2. 
    Så nu äntligen ska vi få göra FET på tisdag 11/2 ! Är så fruktansvärt taggad och förväntansfull😃🤗

Spännande! Äntligen! Som tiden bara rusar iväg alltså. Stort lycka till! 
  • RH93
    Jassan123 skrev 2025-02-05 21:26:53 följande:

Håller tummarna att allt går bra den här gången 🙏
  • RH93
    Vixens skrev 2025-02-03 20:40:46 följande:
    Nu är vi tillbaka igen! 

IVF nr 2, omgång 2. Sista försöket för vår del då ekonomin inte klarar mer. Har kört kort protokoll med gonal f 150, 162,5 sen 170. I fredags var det plock av 8 ägg varav 7 var mogna. Alla 7 befruktades och idag måndag var alla fortfarande fint utvecklade så på onsdag får vi (förhoppningsvis) tillbaka en blasto ❤️

Hoppas att fler av dom klarar sig så vi kanske kan få något till frysen denna gång, har ju inte fått det någon av dom andra gångerna tyvärr, men denna ivf har också bästa utfallet av dom 3 vi gjort.

Håller tummarna för er andra som kämpar 💪🏻💕🌷
    Hur har det gått för dig? 😊 den ekonomiska biten i detta är så hemsk.. hoppas verkligen att det går bra nu på ert sista försök och någon hamnat i frysen ❤️
  • RH93

Jag börjar närma mig testdagen nu på söndag. Har inte ens varit frestad att testa innan då jag inte orkar med ett negativt resultat.. gått upp och ner lite i hopp och mående. Har varit så kissnödig, blivit extremt hungrig, varit så ledsen och lättirriterad. Så har någonstans känt att det kanske har gått. I tisdags när jag tränade fick jag också jättehög puls av samma övningar som jag alltid gör, idag va den inte lika hög så då föll allt hopp 😅 haft det extremt tufft denna vecka på jobbet av flera anledningar men känner mig verkligen så skör.

Snart får man i alla fall veta..

• Eulalia84
    RH93 skrev 2025-02-06 12:03:56 följande:

Jag börjar närma mig testdagen nu på söndag. Har inte ens varit frestad att testa innan då jag inte orkar med ett negativt resultat.. gått upp och ner lite i hopp och mående. Har varit så kissnödig, blivit extremt hungrig, varit så ledsen och lättirriterad. Så har någonstans känt att det kanske har gått. I tisdags när jag tränade fick jag också jättehög puls av samma övningar som jag alltid gör, idag va den inte lika hög så då föll allt hopp 😅 haft det extremt tufft denna vecka på jobbet av flera anledningar men känner mig verkligen så skör.

Snart får man i alla fall veta..

Sista ruvdagarna är verkligen tuffa. Jag håller tummarna att du får ett starkt plus på söndag❤️ 
  • RH93
    Eulalia84 skrev 2025-02-06 14:09:23 följande:
    Sista ruvdagarna är verkligen tuffa. Jag håller tummarna att du får ett starkt plus på söndag❤️ 
    Tack ❤️ 
    Vilken rd är du på nu?
  • Eulalia84
    RH93 skrev 2025-02-06 20:03:37 följande:
    Tack ❤️ 
    Vilken rd är du på nu?
    Jag är på rd 9. Har massor av mensvärk sedan igår så vi får se hur det går. Hoppet går upp och ner.
  • Vixens
    RH93 skrev 2025-02-06 12:00:40 följande:
    Hur har det gått för dig? 😊 den ekonomiska biten i detta är så hemsk.. hoppas verkligen att det går bra nu på ert sista försök och någon hamnat i frysen ❤️
    Är på RD 2 med en blasto som labbet var jättenöjda med, så vi håller alla tummar! ✊🏻 Blev inget till frysen den här gången heller, så detta är verkligen sista sista sista försöket 🙏🏻🙏🏻

Som tur är har vi ju vår kille från första rundan ivf 2022. ❤️❤️❤️❤️❤️
    Men vill ju så gärna ge honom ett litet syskon 🥹.

Hur går det för dig RH93? 🥰

En fråga till er alla, blir ni också extremt svullna i magen? Kan knappt knäppa byxor som normalt är förstora, och har varit så vid varje ivf.

Tycker också att jag lagt på mig nått kilo extra vid varje försök. 

Är det fler som har det så? 😁

Hormonerna kanske har spökat rejält under det senaste året med 2 graviditeter som slutat i utomkveds och sen ett tidigt missfall..

Lycka till och grattis till er som redan plussat 💕🌷
Svar på tråden IVF/ICSI 2024