• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • GrönaLjuslyktan
    RH93 skrev 2025-01-24 15:46:40 följande:

Nu är jag ruvare igen! Vi hade ju bara ett embryo i frysen så om den inte klarade upptiningen skulle dom ringa under fm. Men det gick bra och den såg fin ut 🙏🥹 testdag är 9/2, inte bestämt ännu om jag ska hålla mig tills dess. 

Håller tummarna att detta är ert guldembyro! ❤️
  • EB90
    Mathilda88 skrev 2025-01-21 20:54:30 följande:
    Full förståelse för det HjärtaHjärta Man måste få låta sig hoppas med Hjärta
    Ja berätta gärna när ni pratat om hur de tänker framöver för er Hjärta
    Jo det går bra. Mår illa men änsålänge effekt på postafen. Samt massa konstiga känslor av hormonerna i kroppen! Får påminna mig ibland att jag är gravid, inte sjuk haha  Solig Så trött! Massa växtvärk i livmodern med. De bruna flytningarna kommer och går..
    Vad fint att höra att det går fortsatt bra Mathilda!🥰🙏
  • EB90
    GrönaLjuslyktan skrev 2025-01-22 17:10:35 följande:

RH93 och EB90, lycka till med era insättningar på fredag och lördag! Håller tummarna ❤️ 

Är på ruvardag 2 med ett 5-dagars, 5e försöket till första barnet!

Hoppas det är vår tur ❤️

Nu är jag ruvare igen! Vi hade ju bara ett embryo i frysen så om den inte klarade upptiningen skulle dom ringa under fm. Men det gick bra och den såg fin ut 🙏🥹 testdag är 9/2, inte bestämt ännu om jag ska hålla mig tills dess. 

Hoppas verkligen att det är vår tur nu❤️

Omöjligt att vänta till testdag, men ska iaf försöka vänta till rd10😅 om nu insättning imorgon går bra😊

• RH93
    EB90 skrev 2025-01-24 18:32:29 följande:

Hoppas verkligen att det är vår tur nu❤️

Omöjligt att vänta till testdag, men ska iaf försöka vänta till rd10😅 om nu insättning imorgon går bra😊

Hur gick det i lördags? ❤️

Jag har mått lite sådär efter insättningen, känns ibland som jag ska bli sjuk men bryter inte ut. Är ju verkligen såna tider nu dock. Fått några ordentliga slängar av illamående och känt mig ganska trött. Läste bakåt lite här och såg att det va typ exakt samma symtom sist när det inte lyckades, så känns nedslående fast det egentligen inte säger något.

Hoppas så mycket men är rädd att bli besviken som sist. Vill bara att dessa dagar ska vara över. Har dock bestämt mig för att vänta till testdag med något test då det ändå är på en helg och sist när jag testade innan mådde jag bara sämre av det.
  • EB90
    RH93 skrev 2025-01-27 13:26:30 följande:
    Hur gick det i lördags? ❤️

Jag har mått lite sådär efter insättningen, känns ibland som jag ska bli sjuk men bryter inte ut. Är ju verkligen såna tider nu dock. Fått några ordentliga slängar av illamående och känt mig ganska trött. Läste bakåt lite här och såg att det va typ exakt samma symtom sist när det inte lyckades, så känns nedslående fast det egentligen inte säger något.

Hoppas så mycket men är rädd att bli besviken som sist. Vill bara att dessa dagar ska vara över. Har dock bestämt mig för att vänta till testdag med något test då det ändå är på en helg och sist när jag testade innan mådde jag bara sämre av det.
    Gick bra i lördags, ruvar på en liten nu som såg fin ut ❤️ testar assisted hatching och embryo glue den här gången så känns liiite mer hoppfullt bara att veta att det är nåt nytt. 

Den där oron är så hemskt, förstår verkligen att du känner så när du hade samma symptom som sist.❤️ Men om det är nåt jag insett under resan är det att kroppen inte är konsekvent..

Har du känt dig sjuk efter insättning tidigare? Jag blev riktigt sjuk (influensa typ) efter förra men då tog jag intralipid och det gick massa influensa på jobbet så var nog sjuk på riktigt. Men gången innan det och också idag har jag känt mig lite hängig, som om förkylning är på gång.. Blev inget då, hoppas samma nu och att det bara är från medicinerna eller så. 

Kanske ska fundera ett varv till med test. Har ju faktiskt varit rätt jobbigt att ta test tidigt och sen inte veta om man ska ha hopp eller inte.. också verkligen skönt att ta på en helg..!
  • RH93
    EB90 skrev 2025-01-27 22:57:16 följande:
    Gick bra i lördags, ruvar på en liten nu som såg fin ut ❤️ testar assisted hatching och embryo glue den här gången så känns liiite mer hoppfullt bara att veta att det är nåt nytt. 

Den där oron är så hemskt, förstår verkligen att du känner så när du hade samma symptom som sist.❤️ Men om det är nåt jag insett under resan är det att kroppen inte är konsekvent..

Har du känt dig sjuk efter insättning tidigare? Jag blev riktigt sjuk (influensa typ) efter förra men då tog jag intralipid och det gick massa influensa på jobbet så var nog sjuk på riktigt. Men gången innan det och också idag har jag känt mig lite hängig, som om förkylning är på gång.. Blev inget då, hoppas samma nu och att det bara är från medicinerna eller så. 

Kanske ska fundera ett varv till med test. Har ju faktiskt varit rätt jobbigt att ta test tidigt och sen inte veta om man ska ha hopp eller inte.. också verkligen skönt att ta på en helg..!
    Skönt att det gick bra och spännande med lite nya metoder. Förstår det det ger mer hopp 😊

Jag kände samma vid förra insättningen att jag typ skulle bli sjuk men inte bröt ut. Kliniken säger ju att man kan få alla möjliga symtom från progesteronet, men när man läser på bipacksedeln står det bara typ 3 biverkningar så det är lite oklart tycker jag.
  • RH93

Hur mår ni alla ruvare? ❤️ jag är bara på rd5 men väntan börjar kännas outhärdlig. Är så tufft psykiskt. Alla saker jag kände av första dagarna är som borta, vet inte om det är bra eller dåligt. Igår fick jag även besked om att min chef är gravid vilket var väldigt jobbigt. Är just nu 3 personer på jobbet som är gravida och ska ha under vår/sommar..

• EB90
    RH93 skrev 2025-01-29 13:30:18 följande:

Hur mår ni alla ruvare? ❤️ jag är bara på rd5 men väntan börjar kännas outhärdlig. Är så tufft psykiskt. Alla saker jag kände av första dagarna är som borta, vet inte om det är bra eller dåligt. Igår fick jag även besked om att min chef är gravid vilket var väldigt jobbigt. Är just nu 3 personer på jobbet som är gravida och ska ha under vår/sommar..

Hej❤️ Tiden går SÅ långsamt. Har haft en hel del molande och stramningar, men det kan lika gärna vara progesteronet för jag hade samma förra gången när det inte gick. Så man ska säkert inte oroa sig för symptom som kommer och går, kan betyda vad som helst förmodligen men lätt att säga, svårt att känna.. 💔

Vad jobbigt med din chef. Det är så hemskt att hela tiden bli påmind av andra runtomkring som är gravida. Känner inte igen mig själv heller när jag liksom inte kan få fram att jag är glad för deras skull. Känner mig som en så kall person, men finns ingen chans att ens låtsas vara glad.

Orkar nog inte vänta en vecka till till testdag. Kommer nog ta ett testa tidigt-test sön/mån (rd8/9).. beräknad mens från ons så det borde kunna visa.
  • Mathilda88
    Jassan123 skrev 2025-01-22 12:54:30 följande:
    Har varit i kontakt med kliniken idag. Blir att försöka i naturlig cykel som förra månaden . Ska börja med ältester dag 10 och  Inbokad på ultraljud dag 14. Eftersom allt såg bra ut förra månaden och det var ett ägg som var på väg att släppa så blev det antagligen  något strul med ältestet. Så nu tar vi nya tag och hoppas på mera tur denna månaden 🤗 
    Men va skönt att de funkar mot illamåendet. Haha ja kan tänka mig att det massor av olika känslor! Okej .. fick du något svar på vad flytningarna berodde på ? För graviditet verkar se bra ut i övrigt ?
    Så spännande! Stort lycka till, håller tummar och tår! Hjärta

Hehe, jag var lite snabb där.. Den dagen fungerade det, sen blev det snabbt värre för var dag. Så har nu fått förskrivet Xonvea 3ggr/dag, samt Postafen och Lergigan comp vid behov (max 2 resp 3 ggr/dag). Det gör det mkt mer hanterbart. Men gör en trött samt skakig. Hade gärna tagit ngt smärtstillande de flesta dagar pga all värk i magen till och från samt i revbenen. Men vågar inte då det finns misstankar om att Alvedon kan orsaka ADHD. Ej verifierat, men man blir såklart försiktig.

Nej tyvärr såg de ingen orsak till flytningarna/blödningarna. Men de var inte oroliga, då allt annat såg bra ut, ett tickande hjärta och rätt storlek för tiden. Hjärta
  • Mathilda88
    RH93 skrev 2025-01-29 13:30:18 följande:

Åh, tufft med så många gravida runt omkring dig just nu Hjärta Det tär så på en när man själv kämpar Hjärta
  • Mathilda88
    RH93 skrev 2025-01-22 07:54:27 följande:
    Fint att höra att det verkar gå bra för dig Mathilda 🙏
    Tack Hjärta
  • RH93
    EB90 skrev 2025-01-31 08:22:17 följande:
    Hej❤️ Tiden går SÅ långsamt. Har haft en hel del molande och stramningar, men det kan lika gärna vara progesteronet för jag hade samma förra gången när det inte gick. Så man ska säkert inte oroa sig för symptom som kommer och går, kan betyda vad som helst förmodligen men lätt att säga, svårt att känna.. 💔

Vad jobbigt med din chef. Det är så hemskt att hela tiden bli påmind av andra runtomkring som är gravida. Känner inte igen mig själv heller när jag liksom inte kan få fram att jag är glad för deras skull. Känner mig som en så kall person, men finns ingen chans att ens låtsas vara glad.

Orkar nog inte vänta en vecka till till testdag. Kommer nog ta ett testa tidigt-test sön/mån (rd8/9).. beräknad mens från ons så det borde kunna visa.
    Håller tummarna för dig att det är ett positivt tecken. Nej så är det ju och rent logiskt vet man, ändå fastnar man nere i träsket av att google och känna efter på allt. Jag hade lite mensvärk igår och blev orolig att den ska komma nu, men förra gången kom den inte förrän jag slutade med progesteronet.

Nej denna process påverkar en så innerligt..

Förstår att du inte orkar vänta. Hoppas det går bra när du än testar ❤️ 
  • RH93
    Mathilda88 skrev 2025-01-31 22:13:33 följande:

Hehe, jag var lite snabb där.. Den dagen fungerade det, sen blev det snabbt värre för var dag. Så har nu fått förskrivet Xonvea 3ggr/dag, samt Postafen och Lergigan comp vid behov (max 2 resp 3 ggr/dag). Det gör det mkt mer hanterbart. Men gör en trött samt skakig. Hade gärna tagit ngt smärtstillande de flesta dagar pga all värk i magen till och från samt i revbenen. Men vågar inte då det finns misstankar om att Alvedon kan orsaka ADHD. Ej verifierat, men man blir såklart försiktig.

Nej tyvärr såg de ingen orsak till flytningarna/blödningarna. Men de var inte oroliga, då allt annat såg bra ut, ett tickande hjärta och rätt storlek för tiden. Hjärta
    Hoppas du får må bättre snart och slipper fler blödningar, så tufft att behöva oroa sig. Men en perfekt liten bebis i magen är ju otroligt 😍
  • EB90
    RH93 skrev 2025-02-01 06:35:16 följande:
    Håller tummarna för dig att det är ett positivt tecken. Nej så är det ju och rent logiskt vet man, ändå fastnar man nere i träsket av att google och känna efter på allt. Jag hade lite mensvärk igår och blev orolig att den ska komma nu, men förra gången kom den inte förrän jag slutade med progesteronet.

Nej denna process påverkar en så innerligt..

Förstår att du inte orkar vänta. Hoppas det går bra när du än testar ❤️ 
    Håller tummarna för att du också får plus och att det är gravidsymtom du har🥰❤️ 
  • EB90
    Mathilda88 skrev 2025-01-31 22:13:33 följande:

Så glad att läsa att allt ser bra ut och att det lilla hjärtat tickar på!🥹❤️ vilken vecka är du i nu? Hoppas medicinen hjälper mot illamåendet!
Svar på tråden IVF/ICSI 2024