• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EB90
    Eulalia84 skrev 2025-02-02 11:20:42 följande:

Hej, ser att det är några här inne som ruvar just nu. Hur går det för er?❤️

Jag är bara på rd5 och försöker att inte övertyda ev symtom eller icke symtom men det är svårt. Har även gett mig själv google förbud men har redan brutit det ett par gånger😅

Jag provar några saker på eget bevåg den här gången eftersom kliniken inte varit villig att prova något nytt. Gör troligtvis ingen skillnad men jag känner att jag gör något annorlunda iaf.

Största grubbleriet just nu är att kroppen än så länge inte alls reagerat som vid mina fyra tidigare insättningar.

Hej!

Fint att vara igång med ruvning igen (även om det är sååå jobbig väntan)❤️ vad har du testat för egna grejer? Kanske bra att kroppen beter sig annorlunda den här gången också!

Jag är på RD8 och testade positivt imorse 🥹❤️ svårt att känna mig glad, men är lättad över att slippa vara katastrofledsen just nu iaf. Vi testade assisted hatching och embryo glue den här gången, och så får jag extra progesteron med Prolutex. 
  • RH93
    BaeA skrev 2025-02-01 19:15:20 följande:

Längesen jag uppdaterade här, har varit inte under nedreglering i två månader, skulle egentligen påbörjat processen för återföring nu, men min läkare vill att vi kör en extra månad. Det finns misstankar om silent endo, men gör det även för att krympa de myom som jag fortsatt har. Har tre 5 dagars i frysen och har blivit erbjuden att sätta in två (kommer bli min sjätte återföring), men är lite kluven. Några tankar från er? Stort grattis också till er som plussat och håller tummarna för rt som ruvar, den eviga väntan och längtan. 

Tufft att behöva vänta ännu längre, men hoppas det blir bra förutsättningar vid återföringen sen då 🙏

personligen hade jag gärna satt in 2 då jag alltid önskat mig tvillingar, det innebär ju dock en högre risk och det finns ju en anledning till att det görs väldigt restriktivt. Jag tänker att din klinik inte överhuvudtaget borde ha erbjudit det om det bedömdes finnas en hög risk för tvillingar så av den anledningen kan det ju vara värt ett försök med något nytt. Vad jag förstått är det generellt inte så mycket högre chans att bli gravid med insättning av 2 än 1 och då kan det ju vara värt att testa med en i taget för att kunna göra något annorlunda vid nästa om det inte går.

Många tankar från mig 😄 men bara du vet vad som känns rätt för dig.
  • RH93
    Eulalia84 skrev 2025-02-02 11:20:42 följande:

Hej, ser att det är några här inne som ruvar just nu. Hur går det för er?❤️

Jag är bara på rd5 och försöker att inte övertyda ev symtom eller icke symtom men det är svårt. Har även gett mig själv google förbud men har redan brutit det ett par gånger😅

Jag provar några saker på eget bevåg den här gången eftersom kliniken inte varit villig att prova något nytt. Gör troligtvis ingen skillnad men jag känner att jag gör något annorlunda iaf.

Största grubbleriet just nu är att kroppen än så länge inte alls reagerat som vid mina fyra tidigare insättningar.

Jag är väldigt lika som dig haha. Googlar och tänker för mycket, sen försöker jag att inte tänka på det. Känner av smått molvärk korta stunder, kissar konstant verkligen, varit väldigt hungrig senaste 2 dagarna, i övrigt känner jag inte så mycket. Känner mig inte så hoppfull men vill ändå tro. Är på rd9 och testdag om en vecka.

Hur känns det annorlunda denna gång? ❤️ det kan ju vara ett positivt tecken. Hoppas!
  • RH93
    EB90 skrev 2025-02-02 12:59:49 följande:
    Hej!

Fint att vara igång med ruvning igen (även om det är sååå jobbig väntan)❤️ vad har du testat för egna grejer? Kanske bra att kroppen beter sig annorlunda den här gången också!

Jag är på RD8 och testade positivt imorse 🥹❤️ svårt att känna mig glad, men är lättad över att slippa vara katastrofledsen just nu iaf. Vi testade assisted hatching och embryo glue den här gången, och så får jag extra progesteron med Prolutex. 
    Men wow stort grattis 😍
  • BaeA
    EB90 skrev 2025-02-02 12:48:21 följande:
    Vad jobbigt med silent endo (och jobbigt att det inte upptäckts tidigare!?). Gör de nåt annat mot det också eller är det nedreglering som gäller? 

Iom att du blivit erbjuden insättning av två, har de sagt nåt om kvalité eller bedömning av embryona? Hade nog varit lite försiktig med två, men är det lite lägre kvalité på embryona och sjätte återföring hade jag övervägt det.❤️

Ja, det är inte med något som är bekräftat helt ännu för då behöver jag göra receptivadx test som kostar rätt många tusen och behandlingen är densamma, dvs nedreglering så sparar hellre kostnaden till något som de verkligen behövs till. AA, AB och AC alla dag 5. Det är just detta som gör mig lite osäker, hade gärna haft två. Men samtidigt vet jag inte om det är dumt. 

Spännande att du fick plus, håller tummarna att det håller ii sig till testdag och fortsätter åt rätt håll sedan! ❤️ 

• BaeA
    RH93 skrev 2025-02-02 13:00:49 följande:
    Tufft att behöva vänta ännu längre, men hoppas det blir bra förutsättningar vid återföringen sen då 🙏

personligen hade jag gärna satt in 2 då jag alltid önskat mig tvillingar, det innebär ju dock en högre risk och det finns ju en anledning till att det görs väldigt restriktivt. Jag tänker att din klinik inte överhuvudtaget borde ha erbjudit det om det bedömdes finnas en hög risk för tvillingar så av den anledningen kan det ju vara värt ett försök med något nytt. Vad jag förstått är det generellt inte så mycket högre chans att bli gravid med insättning av 2 än 1 och då kan det ju vara värt att testa med en i taget för att kunna göra något annorlunda vid nästa om det inte går.

Många tankar från mig 😄 men bara du vet vad som känns rätt för dig.

Ja, jag blev rätt frustrerad för nu känns det inte som att det blir någon bebis 2025 heller. Tiden bara sinar! Ja, det är lite så jag tänker, men samtidigt är denna nedreglering något helt nytt + att jag ska få immunprotokoll! Har också alltid velat ha tvillingar, men nu är man så nojig kring allt och om man gör något dumt beslut eller ?slösar? embryon genom att göra en dubbel. Har ju några veckor att fundera på hur jag vill göra. 

Håller tummarna för att du är gravid, när jag har gravid hade jag knappt några symptom, var helt saker på att den inte hade tagit.

Men 1-2 dagar innan TD började jag sova dåligt, hade konstiga mardrömmar och fick ömma bröst. Slutade dock i mf i vecka 9! 

• Eulalia84
    Hej!

Men åh stort grattis! Håller tummarna nu att plusset håller i sig❤️

Jag tar en extra cyklogest per dag. Har vid mina tidigare två färska återföringar börjat blöda 3-4 dagar före beräknad mens vilket jag aldrig gör annars. Min mens kommer på dag 15 efter äl, kan ibland ha en liten rosa spotting dagen före men aldrig flera dagar tidigare. Så tycker det varit konstigt att jag börjar blöda så tidigt trots att jag tagit progesteron, så därför provar jag öka det den här gången.

Tar också låg dos av acetylsalicylsyra, vilket är samma ämne som i trombyl. Läste om nån studie att kvinnor med låggradig inflammation i kroppen som fick acetylsalicylsyra blev gravida i större utsträckning än den grupp som fick placebo. Är väl att gripa lite efter halmstrån men skönt att känna att man försöker något annorlunda iaf😊
  • Eulalia84
    RH93 skrev 2025-02-02 13:04:12 följande:
    Jag är väldigt lika som dig haha. Googlar och tänker för mycket, sen försöker jag att inte tänka på det. Känner av smått molvärk korta stunder, kissar konstant verkligen, varit väldigt hungrig senaste 2 dagarna, i övrigt känner jag inte så mycket. Känner mig inte så hoppfull men vill ändå tro. Är på rd9 och testdag om en vecka.

Hur känns det annorlunda denna gång? ❤️ det kan ju vara ett positivt tecken. Hoppas!
    Ja haha så svårt att låta bli att tänka och googla. Håller tummarna att det är gravidsymtom du känner av❤️

Vid mina fyra tidigare återföringar har jag varit svullen och haft jätteont i magen under nästan hela ruvartiden. På den nivån att jag inte ens kunnat ha ett par mjuka byxor runt magen. Denna gång känner jag än så länge inget alls från magen, vilket är lite oroande, tycker jag borde känna något litet iaf. Jag har ju också gjort äggplock nu och har ökat dosen med progesteron som jag haft mycket biverkningar av tidigare försök men nu är jag varken svullen eller har någon värk/molande. Så känns lite konstigt och får mig att tvivla på att det kommer lyckas den här gången heller.
  • Vixens
    Vixens skrev 2024-11-23 11:39:57 följande:
    Hoppas verkligen det går bra för er! 🙏🏻♥️

Nästa vända ska jag också försöka vänta med att testa till testdagen, och kommer mensen så har man iaf inte fått ett plus innan. 

Jag hade testdag idag och tog ett digitalt som fortfarande visar gravid 1-2 precis som förra veckan, hade det varit OK i magen så borde den visat 2-3 nu.. Så det blir att kontakta kliniken och börja om från början 😔.

Bara att ladda och och se när vi kan sätta igång igen! Hoppas vi får starta nästa runda relativt snabbt 🙏🏻.

Stort lycka till, till alla er andra som kämpar! ♥️
    Nu är vi tillbaka igen! 

IVF nr 2, omgång 2. Sista försöket för vår del då ekonomin inte klarar mer. Har kört kort protokoll med gonal f 150, 162,5 sen 170. I fredags var det plock av 8 ägg varav 7 var mogna. Alla 7 befruktades och idag måndag var alla fortfarande fint utvecklade så på onsdag får vi (förhoppningsvis) tillbaka en blasto ❤️

Hoppas att fler av dom klarar sig så vi kanske kan få något till frysen denna gång, har ju inte fått det någon av dom andra gångerna tyvärr, men denna ivf har också bästa utfallet av dom 3 vi gjort.

Håller tummarna för er andra som kämpar 💪🏻💕🌷
  • Mathilda88
    Hej!

Åh!! Stort grattis!!! HjärtaHjärta{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF/ICSI 2024