• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-06-05 16:28:19 följande:
    Så redan då visste du hur hon är som människa och känner hennes personlighet? 
    Jag fick ett väldigt bra intryck ja och det är omöjligt att känna någon helt då man inte kan veta allting om en person tidigt in när man börjar känna någon. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-06-05 16:45:02 följande:
    Jag fick ett väldigt bra intryck ja och det är omöjligt att känna någon helt då man inte kan veta allting om en person tidigt in när man börjar känna någon. 
    Fast ett ytligt intryck, eftersom du knappt pratat med henne då. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-06-05 16:46:53 följande:
    Fast ett ytligt intryck, eftersom du knappt pratat med henne då. 
    Fast jag hann prata med henne då och kände redan då att det är en bra kvinna som jag har känslor för. Jag är inte ytlig då jag inte är som andra killar som enbart fokuserar på utseende osv utan jag bryr mig om henne som människa i sin helhet. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-06-05 20:55:56 följande:
    Fast jag hann prata med henne då och kände redan då att det är en bra kvinna som jag har känslor för. Jag är inte ytlig då jag inte är som andra killar som enbart fokuserar på utseende osv utan jag bryr mig om henne som människa i sin helhet. 
    Så här skrev du efter du träffat henne vid två event:

Hoppas hon är på nästa event som min organisation anordnar så jag kan prata med henne på djupet. Skrapade typ bara ytan senast. 

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-06-05 21:09:44 följande:
    Så här skrev du efter du träffat henne vid två event:

Hoppas hon är på nästa event som min organisation anordnar så jag kan prata med henne på djupet. Skrapade typ bara ytan senast. 
    Ja? Det utesluter inte det jag sade. Har också pratat mer och lärt känna henne mer genom att prata på eventen och skriva med henne sedan dess.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-06-05 21:21:22 följande:
    Ja? Det utesluter inte det jag sade. Har också pratat mer och lärt känna henne mer genom att prata på eventen och skriva med henne sedan dess.
    Men du tycker inte du känner henne tillräckligt väl för att våga be om en träff. 
  • anonym05swe
    Anonym (K) skrev 2024-06-05 22:15:03 följande:
    Men du tycker inte du känner henne tillräckligt väl för att våga be om en träff. 
    Vill känna henne mer innan ja. Är inte direkt konstigt att vilja känna någon ordentligt redan innan en eventuell dejt så man slipper stressa men också känna innan.
  • Anonym (Hej)

Men sluta nu! Du blev attraherad av henne nästan direkt, det är självklart att det OCKSÅ berodde på att du gillade hennes utseende vilket innebär att du är precis lika ytlig som de du dömer så hårt.

Jag har inte träffat på någon som vill ha en tjej bara pga utseendet, det är i princip alltid att man gillar personligheten också- exakt som du. Du är så otroligt hård i ditt dömande av andra människor och tror att det är världens mest ytliga värld vilket inte stämmer vilket du vetat om du hade känt fler människor.

Du är attraherad av henne och vill bli ihop med henne och faktum är att du inte känner henne utan blivit kär utan att faktiskt veta vem hon är, antagligen är du kär på mycket ytligare grunder än de flesta eftersom många tonåringar idag blir kära i en klasskamrat som man träffat varje dag och faktiskt vet något om. Att du tror att du känner henne betyder inte att du gör det, det är ju bara tankar du har gjort större i dig.

Hela din tvekan runt att bjuda ut henne bygger på att du inte känner henne och inte vet hur hon skulle reagera, ni har alltså inte ens nuddat vid dejtingfrågan utan bara hållt er till ytliga frågor- dvs du känner henne inte väl. Modern dejting???

• Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-06-05 22:26:19 följande:
    Vill känna henne mer innan ja. Är inte direkt konstigt att vilja känna någon ordentligt redan innan en eventuell dejt så man slipper stressa men också känna innan.
    Jo, det är konstigt. 
    Eftersom ni inte träffas naturligt så ofta så är det just dejt/träff som krävs för att lära känna henne. 
    Det kommer inte ramla ner massa kännedom i huvudet på dig.
    Ett alternativ hade varit långa dagliga konversationer på distans, men det funkar inte för dig - så du måste få till en träff.
    Det är INTE konstigt att vilja träffa någon för att lära känna den bättre. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Hej) skrev 2024-06-05 22:55:49 följande:

Men sluta nu! Du blev attraherad av henne nästan direkt, det är självklart att det OCKSÅ berodde på att du gillade hennes utseende vilket innebär att du är precis lika ytlig som de du dömer så hårt.

Jag har inte träffat på någon som vill ha en tjej bara pga utseendet, det är i princip alltid att man gillar personligheten också- exakt som du. Du är så otroligt hård i ditt dömande av andra människor och tror att det är världens mest ytliga värld vilket inte stämmer vilket du vetat om du hade känt fler människor.

Du är attraherad av henne och vill bli ihop med henne och faktum är att du inte känner henne utan blivit kär utan att faktiskt veta vem hon är, antagligen är du kär på mycket ytligare grunder än de flesta eftersom många tonåringar idag blir kära i en klasskamrat som man träffat varje dag och faktiskt vet något om. Att du tror att du känner henne betyder inte att du gör det, det är ju bara tankar du har gjort större i dig.

Hela din tvekan runt att bjuda ut henne bygger på att du inte känner henne och inte vet hur hon skulle reagera, ni har alltså inte ens nuddat vid dejtingfrågan utan bara hållt er till ytliga frågor- dvs du känner henne inte väl. Modern dejting???

This.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?