• Anonym

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-05-15 23:02:51 följande:

Tror inte alla faller för folk i samma organisation eller som bor på avstånd. Jag tror inte heller att varje tonårsgrabb heller blivit kär i någon i samma organisation men samtidigt känna dens syster från samma organisation. 

Nej, vill verkligen fortsätta skriva med henne med målet att det leder till att det blir en relation. Jag har verkligen inte sett en enda röd flagga eller liknande av henne heller. 

Vi lever inte i svunna tider längre, 1990-talet är blott en tid som är borta. Jag gillar någon som jag faktiskt aktivt träffat och som jag absolut inte skäms över jag gillar och vill träffa henne men det komplexa är det jobbiga. Är så otroligt krångligt i detta fall.

Nej, jag förstår det. Det här är ju faktiskt mycket ovanligt. Och det är just detta fall. 4 timmar är så mycket svårare nu än tio var på 90-talet.
    En annan skillnad som du fått mig att inse är att nuförtiden springer tydligen killar  och börjar gilla en tjej. Det är ju helt annorlunda, faktiskt.

Du har det så mycket svårare än alla andra kärleksfall och bör helt enkelt inte lyssna på oss. Vi är både yngre och mer oerfarna än du, Don Juan.

Vi tackar för dina meningsfulla snart 300 sidor och sju månader.

Du i din tur, får helt enkelt tacka för dig hos tjejen.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-15 23:09:16 följande:

Tro mig, jag vill verkligen träffa henne och bli hennes partner. Handlar absolut inte om det. Läs ursprungsinlägget. 

Jo, men det går ju inte, som du säger. Du får tacka för hennes tid.

Nej, är inte scout men många i mitt förbund har rötter i scouterna (är inte kopplat till något sätt)

Ja, just det här med Hitlerjugend kan ju vara svårt att kombinera med en dejt.

Är så mycket svårare att bli ihop än att bibehålla och stärka relationer. 

Jepp, det vet ju du bäst. Synd men bara att lägga ner.

Vi är alla lika chockade över beskedet att det är svårare att charma och vinna någon än att äta chips bredvid henne.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-15 23:17:07 följande:

Att använda sådan retorik är inte ens rolig. Jag tar till mig av råden och ett av råden var bland annat att skriva med henne. Vet att jag bör ha skrivit något som bör antyda att jag gillar henne men det är inte så enkelt. Det är inte så enkelt att bli ihop med den jag gillar. Är bra mycket tuffare än jag hoppades på. 

Jag är inte en dålig person för det bara för jag inte skrivit ut det jag bör ha gjort. Det är inte enkelt. 

Ja, jag hade helst gärna varit i en relation med henne men det är inte enkelt att hamna där. Har också helt utan krav från någon undvikit att skriva med andra kvinnor också (gillar bara henne men finns såklart andra kvinnor) pga lojalitet. Inte för jag måste utan för det känns rätt. 

Jag vill inte vara en person med flera relationer heller, vill helst av allt stanna i en relation hela livet om det går.

Nej, det är inte roligt. Det är synd. Det blir ju aldrig något.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-21 08:57:00 följande:
    Ja, jag är intresserad av något mer än bara vänskap ja. Finns dock den risken att hon tolkar det fel. Jag gillar verkligen henne för hela henne som person. Inte som andra som "är intresserade" av alla de finner attraktiva. 

Hur kan jag visa det tydligt utan att behöva göra något som riskerar slå tillbaka mot mig? 

Om jag bjuder ut henne i princip men är rädd att det ska tolkas fel. 
    Oroa dig inte, du kommer ändå inte att göra något.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-21 14:11:13 följande:
    Inte göra något? Så att skriva och hänga med någon är att inte agera? 

Vill bara inte att det ska tolkas fel. 
    Trillade den ner först nu? Vad har tråden handlat om?
  • Anonym
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-05-21 15:05:11 följande:

Om du inte vill att hon ska missförstå då ska du berätta som det är. 

Inte tro att hon kan läsa det på ditt kroppsspråk. 

Att säga som det är kan tolkas fel.
    Att ställa sig framför henne och glo förföriskt samt "visa med sitt kroppsspråk" är nog det enda som blir "rätt" och absolut inte kan misstolkas (för exempelvis ryggskott eller ticks).
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-21 15:18:10 följande:
    Nej, jag ska inte "glo förföriskt". Är så komplext att visa att man gillar henne utan att det ska tolkas fel. Inte direkt så jag kan påverka hur hon tolkar saker.
    Absolut är det så att störst risk för feltolkning föreligger om man säger som det är, och det säkraste är att smyga lite diskret med kroppsspråk, blickar och annat. Normalt, lätt-tolkat och uppenbart. Kör safe på tolkningsfronten. Klassisk strategi vid såväl flörtar som debatter och löneförhandlingar.
    Att säga saker rakt ut är ju bäddat för missuppfattningar.
  • Anonym
    Anonym (Hej) skrev 2024-05-21 17:11:40 följande:
    Det är inte värt att offra drömmen du har nu, det är enklare att leva i fantasin.
    Precis. Och därför kan han ju sluta oroa sig, då han inte kommer att göra några chansningar eller risktaganden alls.
    Att försöka "visa" att hon eller slumpen är den som måste ta tag i detta är det längsta han kan sträcka sig till och därför kommer han att bli omkörd, bortglömd eller bådadera.
    Helt lugnt för själen.

Ts, sluta hispa upp dig.
    Om avvikande kroppsspråk (för det måste det ju bli?) är det enda man kan tänka sig att göra så är risken för att man uppfattas som vare sig attraktiv eller attraherad minimal. Så du kan sluta bekymra dig.
  • Anonym

Nu är du på sidan 260.
    Ungefär åtta månader har gått. Resultat av den aktiva charmoffensiven på över halvåret: Du är osäker på om hon vet att du är intresserad.

Detta är alltså du när du är aktiv och arbetar för att nå ett mål?
    Ljug på anställningsintervjuer, är nog mitt nästa råd.

• Anonym
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-05-27 16:46:03 följande:

Jag har inte sagt det är enkelt. Men hittills har du ju inte gjort något som är svårt. 

På 7 månader har du inte lärt känna henne för att du inte vågar prata med henne, inte våga skriva personligt. 

Varför skaffar du dig inte en plan för hur du ska våga göra det du vill? För om du inte vågar så blir ni aldrig tillsammans. 

Han ska ju visa med blickar och kroppsspråk att det är hon som måste ta risken. Kallas att "vara aktiv" nuförtiden, då det inte är 90-tal längre.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?