• Anonym

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-07-01 23:06:15 följande:
    Redan sagt att jag hellre hade nått längre. Att bli ihop med henne (eller någon annan kvinna som jag faller för om detta inte går vägen) vore helt fantastiskt. Att ens kunna hålla hand och bli kallad pojkvän vore helt fantastiskt för även de små sakerna i en relation är viktigt. 
    Ajjamen SNÄLLA nån!

Du förkastar ju alla tips om att eskalera situationen eftersom det vore att "stressa" och "brist på respekt"!
    HUR ska du ha det?!?!

Om hon bjuder ut dig nu innan du kan bjuda ut henne pga respekten - Tack du då nej och anser att hon är ytlig och respektlös?
    Lite konsekvent får du väl vara?
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-07-03 10:27:31 följande:
    Jag vill fråga något sådant ja men vet inte hur hon kommer tolka det.
    Men det har alla andra som stält liknande fråga vetat eftersom det är svårare för dig?
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-07-03 13:02:30 följande:
    Jag vill att något ska hända ja. Kommer dock träffa henne rätt snart. Avståndet som är det största problemet är inte heller mitt fel. 
    Sms går faktiskt fram över hela kontinenten.
  • Anonym
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-07-03 11:11:10 följande:
    Jag minns nu vad jag skrev till dig tidigare.

Du är rädd att hon ska säga nej. Det är vad detta handlar om. Eller att hon bara ser dig som vän, inte potentiell partner.

Du är rädd att drömmen om ett förhållande med henne ska gå i kras. Du har blivit avvisad tidigare och det är antagligen detta som spökar. Det är därför du övertänker, krånglar till saker och kommer med undanflykter för att slippa ta några avgörande steg. Så länge du inte gör slag i saken, kan du fortsätta drömma och hoppas. Men det kommer inte att vara för evigt, det inser du va?

Förr eller senare träffar hon någon annan. I lumpen eller någon annanstans. Hon kanske redan har pojkvän? Hur vet du att så inte är fallet? Du har ju bara umgåtts med henne ytligt och tillsammans med andra.
    Nja ... Hon sa ja och vi bor ihop sedan 11 år.
  • Anonym

Det kommer aldrig att bli något och detta kommer du att skylla på avstånd samt komplexitet, och aldrig på dig själv.
    Ska vi slå vad?

Du har gjort det KÖRT.

• Anonym
    anonym05swe skrev 2024-07-03 19:07:02 följande:
    Nej att ge upp är det sista jag skulle göra 
    Jo för har skrivit med henne osv. Nej är inte kört. 
    Det är SÅ kört.
    Eller egentligen finns det ju inget som är kört eftersom du inte ens låtit henne veta att du är intresserad utan bara framstått som en mupp som helt uppenbart är det men aldrig gör något. Men om du nu någonsin hade gjort något, så hade det varit kört.

Det var ju exakt den här situationen som vi alla beskrev ifrån början.
    Det var exakt det här som vi alla sa skulle hända när du träffade henne (eller ja ... träffade och träffade) på eventet. Vi hade ju tom små beskrivningar av din ursäkt innan du använde den.

Det är så sjukt uppenbart hur detta kommer att sluta och vad du kommer att säga om det.

Eller överbevisa oss.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-07-03 20:41:07 följande:
    Så jag borde bara bjuda in henne så fort som möjligt? Hade helst redan träffat henne själv för flera månader sedan. 
    Du funderar på om det kan vara det vi sagt nu, på sidan 382?
  • Anonym

Men just det ja! Växande och hamnandet glömde vi ju!
    Hur går det på den fronten?

• Anonym
    anonym05swe skrev 2024-07-03 21:12:22 följande:

Återigen så målar folk upp det som att allt är mitt fel som om att man väljer vem man får känslor och att man väljer avståndet. 

Med det sagt ska jag försöka bjuda in henne till något när det går.

På 382 sidor har jag aldrig sett dig tolka någonting som det faktiskt är skrivet.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?