• Anonym

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Kan du inte förklara varför det är lättare för folk med längre avstånd? Vad är det med just exakt avståndet mellan er båda som gör det omöjligt?

• Anonym

-Hon vet ingenting om detta så jag måste göra något. Vad ska jag göra?
    -Använd dessa tips
    -Nej för fan!
    -Nähe, då blir det ju inget
    -Det är inte jag som är orsaken!
    -Det är ju du som vill göra något?

Rundgång

• Anonym
    anonym05swe skrev 2024-07-03 21:27:07 följande:
    Du vet att folk har sagt att avståndet inte spelar någon roll i princip med enstaka anekdoter flera gånger? Herregud
    VAD spelar avståndet för roll då? Skicka ett jävla sms och inled ett distansförhållande om du skryter om?

INGET kommer bli gjort. Du är SÅÅÅ körd.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-07-03 22:42:25 följande:
    Jag vet inte ens om hon skulle vilja ses privat ändå, än mindre vara öppen för en relation. 
    Men det har alla andra som ställt motsvarande fråga tidigare vetat, eftersom det är lättare för dig?

Det är som sagt helt uppenbart vad som kommer att hända här: Ingenting. Hon kommer självklart inte att göra något. Du kommer självklart inte att göra något. Det kommer inte att bli någonting av detta, och du kommer att skylla på avstånd och komplexitet, men aldrig på dig själv. Som sagt.
    Du har gjort det kört.

Varför svarar du inte på frågan om hur det går med växandet och hamnandet? Det var ju detta som gjorde att man inte skulle ta aktiv kontakt, så att du fegade ur på eventet spelar väl mindre roll? Är ni i full gång att växa ihop nu utan att du säger något, känner du?
  • Anonym

Nu lägger han alltså ner för att han inte är säker på att hon skulle säga ja ... Förmodligen helt unikt att inte vara säker på svaret på en fråga.

• Anonym
    Anonym (Do) skrev 2024-07-04 10:13:47 följande:
    Han lägger inte ner. Ett av hans mantra är ?det är inte kört?
    Naturligtvis. Jag syftade nog mest på att lägga ner det lilla spår av tanke som fanns på att kanske fortfarande fråga henne.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-07-04 13:23:45 följande:

Gör inget? Jag har skrivit med henne I FLERA MÅNADER, jag har pratat med henne ex. Inte som att jag inte gjort något. 

Ja, det är ju för jävligt. Respektlöst.
    Sitt hemma och väx ihop så det händer saker på allvar. 

Men allvarligt - Då har vi ju lärt oss att det inte hjälper att göra allt som du klarar av, eller hur? Det har du ju redan gjort? Dags att lägga ner då.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-07-04 13:37:59 följande:
    Inte sagt att jag inte kan göra mer. Jag klarar av mer såklart för att förhoppningsvis bli ihop men det är inte enkelt. Aldrig haft partner tidigare heller vilket gör det svårare. 
    Alla ser tydligt. Du har konsekvent vägrat göra mer pga avstånd och "respekt". Du kommer heller inte att göra något framöver.

Och resten har alla hört hundra gånger.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-07-04 13:37:59 följande:
    Aldrig haft partner tidigare heller vilket gör det svårare. 
    Det kan ju heller inte riktigt stämma, baserat på att du hela tiden ska läxa upp andra om hur förhållanden funkar och vad som är svårt med dem.
    Hade du aldrig haft ett förhållande så hade du nog lyssnat på folk som hade det.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-07-04 14:19:54 följande:

ag vet inte.

Mmmm, men lyssna då inte på tips. Verkar ju genomtänkt.
    Det hjälper ju inte att du lyssnat på 1% av dem i början och skrivit lite till henne, verkar det som. Jag-lyssnar-ju-argumentet är lite uttjatat eftersom du inte gör det.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?