• Anonym

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-08-06 22:54:01 följande:

Nej, jag vill helst bjuda ut henne på något bara men nu hinner jag inte innan studierna börjar. Det känns inte bra, måste få det sagt iaf. Att bli avvisad är inte det är jag rädd för mest. 

Ja, läget är tufft. 

Och vad är det du håller på med då, egentligen? Nu vet ju tydligen tom du att det är för sent, helt galet kört och att du själv försatt din chans. Eller?

Precis såhär har det liksom varit sedan november.

Och vad hände förresten med ?god tid?? För ett par veckor (eller nåt) sedan skulle du fråga henne i god tid. Varför har du inte gjort det? Vad gjorde du nu under tiden? Sket?

Kan du erkänna att du inte kommer att göra något nu då?
  • Anonym

Vad händer om man föresätter sig att göra något i god tid men inte gör det? Jo, tiden tar slut.

Det överraskar mig att det överraskar dig. Kanske i synnerhet efter 426 sidor av upplysningar härom.

• Anonym
    anonym05swe skrev 2024-08-07 08:29:17 följande:
    Jag svarade på det rörande att bjuda ut ex. 
    Du svarade inte på någonting alls av det som du citerade.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-08-07 08:51:20 följande:

Sade att det är tufft men inte helt kört. Jag kan fort bjuda ut henne efter lumpen och inte skapa någon form av romantisk kontakt med någon annan på uni så länge. 

Inte sagt att det är enkelt att bjuda ut henne, speciellt iom avståndet osv men ja, jag hade gärna bjudit henne redan. 

Jag kommer bjuda ut henne efter lumpen isf (såvida jag inte hamnar i en relation innan givetvis men som jag inte är säker kommer ske)

Och vi andra sa att det är helt kört, vilket det är sedan länge. Du kan naturligtvis inte komma sen, nej.

Vi vet vad du gärna hade gjort. Jag frågade vad som hände med ?god tid? och varför du inte frågat sedan du skrev det. Du utlovade god tid och gjorde sedan inget. Varför?

Självklart kommer du inte att komma smygande efter ännu ett år, och tur är väl det, Snacka om pinsamt creep. Det vet du ju också att du inte kommer att göra.

Exakt såhär har alla andra hela tiden sagt att det kommer att bli och du har hela tiden lovat motsatsen.

Du gjorde det kört för att du inte vågade, kiddo. Ska du som bortglömd jaga henne efter lumpen så får du naturligtvis en arg pojkvän efter dig. Att du själv träffar någon annan under tiden kan vi nog hålla för rätt osannolikt.

• Anonym
    anonym05swe skrev 2024-08-07 12:22:24 följande:

Låtit det gå? Inte direkt mitt fel att avståndet är långt och att hon inte antog hinten. Inte vetat jättelänge om lumpen heller. Som sagt hade jag helst redan gjort det och det går fortfarande att ses efter. Tror dock jag tyvärr kommer behöva hålla det öppet att eventuellt träffa någon annan. 

Så nu är det hennes fel? Hon har inte fattat hinten som du varit så stolt över att den inte fanns?
    Du har ju ideligen tjatat om att hon inte KAN fatta för att du absolut INTE har hintat något?

Men nu är det alltså hennes fel.

Igen: Vad hände med ?god tid? härom veckan?

Och en ny frågeställning: Varför i hela fridens namn skulle hon vänta på dig i lumpen när du är så stolt över att hon inte kan veta att du är intresserad?
  • Anonym

Är det inte lite skandal (kass, för att säga det rakt ut) att du som är så mycket mer beläst och har så mycket bättre koll än alla andra på förhållanden inte lyckats med detta sedan november? Att du som expert inte kan skicka ett meddelande pga lite jävla simpelt avstånd?

Borde det inte gå bättre för dig än för de flesta på förhållandeplanet?

• Anonym
    anonym05swe skrev 2024-08-07 19:49:11 följande:

Inte sagt att jag vet men tror jag skulle det. Inte heller sagt att det är en garanti. 

Ja, jag har inte erfarenhet? Och? Jag är redo att kompromissa i en relation oavsett.

Det kommer du att slippa.

Kan du svara på NÅGRA eller åtminstone NÅGON av frågorna som ställs till dig?
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-08-07 15:12:45 följande:

Hur andra blir ihop beror från person till person. En del relationer idag håller inte heller länge och jag strävar för en lång och god relation.

Kan du berätta lite om din definition av att "sträva"? Vad är det du gör?
    Vad har du t ex gjort sedan du skrev att du skulle bjuda ut henne "i god tid" för bara ett tag sedan, men har sedan inte frågat? Hur har det strävandet sett ut?
    anonym05swe skrev 2024-08-07 15:12:45 följande:

Så du tror inte avståndet är ett problem?

HUR är det ett problem i frågan om att skicka ett meddelande till henne? HUR?!?!
    Distansförhållande gick ju bra, t ex.

Kanske framförallt - Varför har du sagt att du SKA skicka men sedan inte kunnat för att avståndet helt akut har överraskat dig varje gång?

Tänker du skicka frågan med Postnord, menar du? Det är den enda förklaringen jag kan se på hur det kan vara ett problem.
  • Anonym

För övrigt, det här med att hon inte ?antog hinten?. Om nu hinten hade existerat - Hade detta kunnat tyda på något, tänker du? 
    Verkar hon superintresserad?

• Anonym
    anonym05swe skrev 2024-08-10 00:10:29 följande:
    Har ingen aning vem det är.
    Ok, jag tror dig.

Men när du ändå är här - Ditt nästa mål verkar alltså vara att vänta i typ ett år, hoppas att tjejen i fråga förblir singel (av okänd anledning) och SEDAN bjuda ut henne?
    Allvarligt - gör inte det. Det sket sig.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-08-10 17:18:09 följande:

Varför vill folk att jag på uni typ ska "skapa känslor" för andra? Jag väljer inte vem jag får känslor för. Självklart vill jag vara i en bra relation men vill inte vara i en relation bara för att ha en relation. 

Nu är du inne på det här med relationer och hur de skapas samt hur de bör - och brukar se ut. Där är det du som är den pålästa experten. Fråga inte oss erfarenhetslösa.
  • Anonym

Kan du inte svara på varför hon skulle vänta på dig igenom lumpen? 
    Du har ju ivrigt hävdar att hon inte KAN veta att du Är intressserad?

Och vad är det som hindrar dig att fråga henne nu?

• Anonym
    anonym05swe skrev 2024-08-16 12:12:06 följande:

Iom att de flesta relationer inte är livslånga ex. Jag söker inte en relation för bekräftelse heller enbart vilket en del gör. 

Jag vet att jag kan kompromissa och bidra i en relation ordentligt och inte bara vilja ha bekräftelse själv.

Men även du måste ju inse att man blir ihop för att man är helt betuttade i varandra, vill vara tillsammans och då alltså per någon sorts automatik önskar att det är för evigt? I början, alltså.
    Det är inte någon form av autistisk förhandling eller avvägning så som du har läst dig till.

Läs en roman eller se en film, så får du exempel. 

?Flimen slutar med att han för tjejen men eftersom hon inte säger att hon söker långsiktigt; så skiter han i det?.
    Brukar det vara så?
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-08-16 23:47:18 följande:

Samtidigt gör många slut för de saknar en vision i ett förhållande utan går in spontant i ett utan att tänka igenom saker och ting. Förstår såklart att man måste gilla varandra obv men det finns folk som byter partners relativt ofta av olika skäl. 

Jag skulle inte DTR (definiering the relationship) innan jag träffat henne minst 2-3 v samt ha pratat om en långsiktig och kortsiktig vision för en stark relation. 

Nämnde jag att
    Anonym skrev 2024-08-16 12:28:22 följande:
    Det är inte någon form av autistisk förhandling eller avvägning så som du har läst dig till.
    ?

• Anonym
    anonym05swe skrev 2024-08-16 23:47:18 följande:

Samtidigt gör många slut för de saknar en vision i ett förhållande utan går in spontant i ett utan att tänka igenom saker och ting. Förstår såklart att man måste gilla varandra obv men det finns folk som byter partners relativt ofta av olika skäl.

Så du tillstår att folk "går in för långsiktigt"? Du bara menar att de har fel när de tror att de gör det?
    Ska du sabba hela din tidigare argumentation?
  • Anonym
    Anonym (Smol) skrev 2024-08-17 00:01:55 följande:
    Och där sjönk din möjlighet till en relation med någon, någonsin ned till botten.

Hur föreställer du dig det pratet? "Kära Lisa, nu har vi träffats I tre veckor. Det är dags att diskutera vad vi har för visioner I livet och med den här relationen.".

Ska mötet protokollföras? Vem justerar mötesanteckningarna? Kommer ni att välja ordförande och sekreterare för mötet? 

Tror du på allvar att det är normalt att fundera och planera i de banor du gör? Förhållanden formaliserade och uppstyltade i någon typ av process?
    Han har redan erkänt att han är den ensamma chinos-grabben i övre medelklass. Sannolikt portfölj.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-08-18 22:15:57 följande:

Jo men samtidigt så är det otroligt jobbigt, senaste gången jag blev avvisad tog det 5 år innan jag föll för henne jag har känslor för i detta nu. 

Och ändå låter du det bara rinna ut.
    Fast att det är du som är den stora experten.
  • Anonym

Jag har för övrigt svårt att få ihop väx-hamnandet med det här ?definierandet? och diskuterandet som du ska ha med din framtida partner. Hur går dessa två bli-ihop-varianter ihop?

• Anonym
    anonym05swe skrev 2024-08-19 16:17:05 följande:

Ja, jag vet att jag inte haft flickvän tidigare. Att jag inte bjudit ut henne än handlar snarare om respekt. Jag vill inte stressa fram något. Tänk om man går in i en relation för tidigt och inser att det inte var rätt? 

Nej, är inte livrädd för det utan respekterar henne så vill inte att det ska stressas fram. Jag tror jag hade varit bra i en relation ja, för jag kan kompromissa och vara helt engagerad i en relation. 

Och då väntade du på att det inte ska vara "för tidigt", tills det är för sent.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?