• Anonym

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-07-27 01:08:19 följande:
    Inte sagt att bjudit ut henne än, planerar dock att göra det. 
    Får jag fråga om du är helt dum i huvudet?
    Jag förklarade ju för dig innan att folk kan veta saker utan att "inte sagt", så kan du SNÄLLA sluta tjata om "inte sagt" ELLER svara på huruvida du faktiskt är dum i huvudet?
  • Anonym

Nåväl - Vems månadslön ska vi sätta på att du inte kommer att bjuda ut den unga damen, frågade jag? Min eller din?

• Anonym
    anonym05swe skrev 2024-07-27 01:20:16 följande:

Jag kan inte ge upp nu. Att inte göra något alls är helt fel väg att gå.

Dock så erkänner jag liksom att: Ja, jag borde gjort mer tidigare. Nej, det är inte enkelt. 

FANTASTISKT!

Det hedrar dig faktiskt att du "halv-kanske"-erkänner.

Nu är det över, dock.

• Anonym
    anonym05swe skrev 2024-07-27 01:26:54 följande:
    Nej det är inte kört än. Ska göra ett sista försök snart.
    Det vore över om du inte gjorde något, eller hur?

Det betyder att FAKTUMET att du inte gör något, innebär att det är över.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-07-27 01:26:54 följande:
    Nej det är inte kört än. Ska göra ett sista försök snart.
    Det kommer du ju inte alls att göra, eller hur? Det tror du ju inte ens själv.

Hur som helt så är det ju redan kört som bekant, och för varje MINUT som går nu så ser det bara ännu dummare ut att komma och föreslå något för henne. Alltså EFTER att det är för sent (och ännu mer för sent blir det som sagt hela tiden).

Det är redan OTROLIGT pinsamt att komma och fråga någonting nu och om du verkligen hade avsett göra det så blir det alltså bara värre.

• Anonym
    anonym05swe skrev 2024-08-01 16:22:49 följande:
    Inte bjudit ut henne, än. Ska dock göra det i god tid.
    I GOD tid?! Nu?
    Går det att definiera?
  • Anonym
    Anonym (X) skrev 2024-08-04 02:30:26 följande:

vad väntar du på för att bjuda ut henne?

Han väntar på att komma på hur han ska fråga på ett sätt som är helt och hållet riskfritt, inte leder till att hon på något sätt höjer ett ögonbryn och på det hela taget inte alls riskerar att bli det minsta pinsamt eller ens ändra på stämningen, oavsett vad svaret blir.
    Han har några vaga, potentiella formuleringar som han lurar på men samtidigt känner han att alla dessa skulle kunna låta som om han faktiskt frågar efter en dejt.

"Går och drar sig för det", är ett annat sätt att uttrycka det.
    Unikt, va? Det har vi andra väl aldrig gjort med något?

Naturligtvis kommer denna uppenbarelse aldrig att anlända och eftersom det ju egentligen redan är utspelat blir det bara ännu värre för varje dag.

Observera dock att "köra safe" är verkligen inte något som han ägnar sig åt eftersom han faktiskt vågar fråga. Det är tydligen därför han är i den här situationen.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-08-06 22:54:01 följande:

Nej, jag vill helst bjuda ut henne på något bara men nu hinner jag inte innan studierna börjar. Det känns inte bra, måste få det sagt iaf. Att bli avvisad är inte det är jag rädd för mest. 

Ja, läget är tufft. 

I vanlig ordning har INGENTING i ditt svar något med inlägget som du citerar att göra. Vad svarar du på? Vad pratar du om?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?