• Anonym

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Ingen har "hamnat" i en relation sedan Bodyguard 1992.

• Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-15 10:17:06 följande:

Nej, det är inte kört 

Hon vet inte ens om att jag är intresserad än.

Kört?
    Jag skrev att eftersom du inte gjort ett jävla smack med följden att hon inte ens vet att du är intresserad, finns det öht inget "det" som kan vara kört. Fattar du?

Ingenting kommer att hända. Ingen kommer att hamna. Inget kommer att utvecklas. Ingen kommer att bry sig om ifall du glor efter andra. Inget kan vara kört, för det finns inget. Du gör ingenting. Nada. Det blir inget hamnande eller omodernt dejtande eller accepterande ifrån överheten.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-15 10:28:46 följande:
    Det undviker jag att göra, med det sagt vill jag verkligen prata på djupet med henne men är rädd för att det ska tolkas fel. Är så otroligt komplext i dessa tider. 
    Det är sju månader sedan du startade tråden.

Har du satt någon preliminär tidshorisont för hamnandet?
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-15 10:36:10 följande:

Alltså, jag kommer träffa henne två gånger i Juli (på event) men ska försöka om jag kan bjuda ut henne innan det till något. 

Redan efter sju månader och 239 sidor får jag erkänna att jag har mina små tvivel.
    Sommaren är för övrigt den tid då folk i din ålder träffas ofta ute och springer och blir betuttade i varandra om sommarkvällarna. I Juli har hon kommit över sin första sommarkärlek och är helt inne i vad hon ser som sitt livs match.

Om hon nu inte redan är det alltså.

Hur var det med den saken, är hon singel eller ej? Du har aldrig svarat trots upprepade frågor.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-15 11:55:33 följande:

Ja, det tuffa är vägen dit. 

I en relation skulle det inte bli några problem då det skulle vara helt fantastiskt och skulle i en relation vara öppen villkorslöst och så med mera. Är svårare att hamna i en relation än att bibehålla och stärka en. 

Det är väl klart som fan att det är svårt att "hamna"? Det går inte.
    Därför får man styra.

Men det är ju kört nu när hon redan är i ett förhållande, som du säger genom att vägra svara. Osis.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-15 11:55:33 följande:

Ja, det tuffa är vägen dit. 

I en relation skulle det inte bli några problem då det skulle vara helt fantastiskt och skulle i en relation vara öppen villkorslöst och så med mera. Är svårare att hamna i en relation än att bibehålla och stärka en. 

Din plan är på allvar att ni ska RÅKA bli ihop för att det då blir så mycket lättare att flirta, bjuda ut och visa intresse, väl i förhållandet?
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-15 12:41:00 följande:
    Nej jag har inte sagt att hon är det. 
    Jodå. Att du vägrar svara säger allt. Osis. Du skulle ha grown a pair.
    Hon är alltså inte singel.
    anonym05swe skrev 2024-05-15 15:17:11 följande:
    Vi har faktiskt skrivit med varandra länge..
    Säger du det ...?

• Anonym

De flesta - om inte alla - som har skrivit tips till dig har betydligt större erfarenhet än du och har både sett och varit med om detta hur många gånger som helst.
    (Du kan ju som sagt rabbla upp alla du känner till som behövt tips på över 230 sidor innan en första dejt, kanske?)

Kan du inte ta ett varv med det unikt komplexa i det här fallet, så vi hänger med? Alltså förklara exakt vad det är som gör att just det här är så ovanligt svårt, känsligt och minerat och som gör att man måste skicka mesiga tönt-meddelanden i månader istället för att klämma fram vad man vill?
    Vi har som sagt sett samma sak hundratals gånger innan, men du menar att just detta är sååååå mycket krångligare.

Så på vilket sätt är detta en unikt svårlöslig crush?

Jag misstänker nämligen att fler än jag själv lever i villfarelsen att det handlar om en betuttad yngling som mesar sig och kör precis det vanliga ojjandet tills det inte blir något alls av det.
    Rätta oss gärna.

• Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-15 22:04:30 följande:

Det som gör det komplext är dels 

1. Avståndet 

2. Att vi enbart träffats 4 gånger på plats 

3. Att det jag skriver kan tolkas fel 

4. Att folk tror det bara är en "crush" när jag genuint bryr mig om henne 

5. Att vi är i samma organisation och att jag är vän med hennes syster som också är det

6. Att jag aldrig haft tjej tidigare 

7. Att vi ska göra olika saker inom en snar framtid 

8. Att detta kom oväntat för mig 

Jag trodde att jag bad dig förklara vad som var ovanligt svårt i det här fallet och inte upprepa ojjandet som varenda tonåringsgrabb upplevt under tiotusentals år, så vi skulle förstå vilka skillnader som finns och som vi var obekanta med?

Men nej, det här ser ju klart illa ut. Du har nog rätt. Flera av de här punkterna (jag tänker kanske framförallt på nr 6) är ju helt nya tillstånd för vår art.
    Det är ju mycket unikt och faktiskt helt oöverstigligt.

Du får helt enkelt skicka henne ett sista meddelande där du tackar för tidigare svar, förklarar att du nu egentligen har sagt allt du ville och kommer att sluta höra av dig samt att du uppskattar att hon tog sig tid med det för dig så viktiga ämnet som ni nu dryftat. På så sätt räddar du säkert ansiktet från potentiella "fel".

Gör nu inte det förrän om någon vecka, för guds skull! Det kan ju tolkas galet.

(För övrigt flyttade min första sambo in hos mig när vi var 19. Vi träffades via en klassisk 90-talschatt och hade ca 85 mil och 10 timmar med bil mellan oss. Det var inga större problem.)
  • Anonym
    Anonym (K) skrev 2024-05-15 22:53:53 följande:
    Mitt fall var också rätt komplext:
    1. Han bodde 1000 mil/24 timmars resa bort.

2. Vi hade aldrig träffats annat än online innan jag reste till honom första gången.

3. Jag skrev att jag ville träffa honom. Han svarade att han ville träffa mig med men inte hade möjlighet att resa. Jag skrev att jag bokar biljett till honom. Feltolkningar? Påhittat problem.

4. "Att folk tror..." kunde jag inte brytt mig mindre om. Det var mellan honom och mig, dvs folk fick tycka vad de ville.

5. Vi möttes i ett stort onlineforum där vi hade många gemensamma vänner. Vi berättade för vissa att vi skulle träffas. De tyckte det var kul.
    Jag berättade också för mina vänner som stöttade mig.

6. Jag hade aldrig haft pojkvän tidigare. So what?

7. Vi bodde i olika länder. Hade långdistansförhållande i över ett år innan vi flyttade ihop.

8. Tja, oväntat? Du kanske snart vänjer dig vid tanken eftersom det gått många månader. Vilken förälskelse är väntad i förväg? Inte min i alla fall.

Hade jag inte agerat hade vi inte varit gifta idag.
    Du väljer - våga, med chans att vinna, eller kom inte vidare.
    Nästan precis så gick det till för mig och första sambon, med undantaget att vi båda bodde i Sverige och på bara en tiondel av ert avstånd och säkert hade lättare att ses.

Men just i ts fall är det ju mycket mer ovanligt och svårt.
    Tillkrånglade kärlekshistorier är ju ett mycket ovanligt tema och vi tar inte tillräcklig hänsyn till att han faktiskt är scout.

Det här är så unikt och svårt att han nödgas låta det passera och aldrig bli något.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?