• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-05-31 15:50:31 följande:
    Ja, jag skulle inte sätta mina egna intressen först direkt. 

Det är orimligt att döma folk för de inte haft intima relationer. Jag skulle göra det som känns bra för båda som båda är med på. 

Jag dömer dig inte, vi har alla varit nybörjare. 

Däremot dömer jag dig när du helt säkert säger att du är redo för en relation, för det har du inte en jävla aning om eftersom du aldrig har testat. 

• Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-05-31 16:31:08 följande:
    Herregud jag har tidigare sagt att kommunikation är viktigt i en relation. 
    Vad gör du om hon inte vill kommunicera vad som känns bra? Det är rätt vanligt.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-31 17:07:34 följande:
    Att skriva och prata när vi ses varje gång är faktiskt en del kommunikation. Jag har medvetet valt att skriva så mkt med henne för jag bryr mig. 

Fast du skriver inte mkt, du vågar inte prata med henne. Du har massor av bortförklaringar till att inte ringa henne. På eventet vågar du inte säga något vettigt. 

• anonym05swe
    Anonym (Do) skrev 2024-05-31 17:20:46 följande:

Jag dömer dig inte, vi har alla varit nybörjare. 

Däremot dömer jag dig när du helt säkert säger att du är redo för en relation, för det har du inte en jävla aning om eftersom du aldrig har testat. 

Bara för jag inte varit i något gör inte så man inte är redo. Alla börjar utan en relation. Jag är rätt säker på att jag hade klarat det bra för jag är villig att kompromissa, arbeta på relationen och varje dag skapa mer kärlek i relationen ex. 
  • anonym05swe
    Anonym (K) skrev 2024-05-31 17:21:35 följande:
    Vad gör du om hon inte vill kommunicera vad som känns bra? Det är rätt vanligt.
    Då pratar man, ställer frågor och ger stöd ex. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-31 17:43:13 följande:
    Bara för jag inte varit i något gör inte så man inte är redo. Alla börjar utan en relation. Jag är rätt säker på att jag hade klarat det bra för jag är villig att kompromissa, arbeta på relationen och varje dag skapa mer kärlek i relationen ex. 
    Fast du är ju inte redo för att ta kontakt med tjejen du gillar. Du kommer med massor av ursäkter hela tiden för att slippa göra något mer än ett pm i veckan. 

Att tro att du, som är så osäker, omogen, blyg och livrädd för denna tjej, helt plötsligt skulle bli jättebra på att hålla igång en relation är inte realistiskt. 
  • Anonym (X)

Hallå?

Anonym (X) skrev 2024-05-31 00:00:19 följande:
    Vad är kompromissen? Vad är det du gör?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-31 17:07:34 följande:
    Att skriva och prata när vi ses varje gång är faktiskt en del kommunikation. Jag har medvetet valt att skriva så mkt med henne för jag bryr mig. 
    Då bryr du dig inte då, med tanke på hur lite och ytligt du skriver.
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-05-31 16:37:54 följande:

Men du kan ju knappt kommunicera med henne idag. 

Kommunikation är tyvärr en av dina svaga sidor. I nästan 300 sidor har du enbart upprepat samma floskler gång på gång. Inget nytt. Bara samma. Som du uppenbart hört någonstans och försökt översätta (men misslyckats).
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-05-31 20:42:27 följande:
    Kommunikation är tyvärr en av dina svaga sidor. I nästan 300 sidor har du enbart upprepat samma floskler gång på gång. Inget nytt. Bara samma. Som du uppenbart hört någonstans och försökt översätta (men misslyckats).
    Nä jag har inte upprepat floskler. Nej jag har inte översatt det och alla påverkas av andra. Vi är inte emeriter.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?