• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Kotti skrev 2024-06-01 01:59:54 följande:

Hur har du lyckats mörka din ålder för henne?

Det har jag inte, vi båda är 18/19
  • Anonym (E)

Det heter värnar om, inte bara värnar :) 

• Kotti
    anonym05swe skrev 2024-06-01 02:04:10 följande:
    Det har jag inte, vi båda är 18/19

Ok ursäkta då missförstod jag när du skrev 
    Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. 
    Jag tycker du kan fråga om hon vill ses på en dejt. Du har inget att förlora. Om hon inte vill dejta, så får du klarhet genom att fråga. 

allt gott

Ha en fin dag! Have a nice day!
  • Anonym (Do)
    Anonym (Do) skrev 2024-06-01 01:42:42 följande:

Nämn något som talar för att det inte skulle bli så som jag beskrivit? Och kom inte dragandes med att du umgås med henne aktivt osv på diverse event och att du inte DMar till andra tjejer, för det betyder inte ett skit.

Kom igen, svara på det här!

• Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2024-05-31 23:56:43 följande:
    Ja men det är det jag vill undvika. Vill ha en stabil första (förhoppningsvis enda relation). Jag vet vad för typ jag letar efter och vet redan vad jag inte är intresserad av i en relation. Såklart omöjligt att veta exakt varför men jag har också fallit för olika typer av tjejer personlighetsmässigt och så också. 

Nej jag tar till mig av de bra råden och försöker verkligen gör det till en relation. Det är dock inte enkelt och hade helst redan varit i den relationen om det hade gått vägen och båda vill såklart. 

Nej jag är inte en "dryg besserwiser" bara för jag inte vill begå omoraliska handlingar som att göra så hon riskerar tro att jag gillar henne enbart pga utseende eller dylikt. Och nej ska försöka agera rätt för att förhoppningsvis hamna med henne. Jag valde samtidigt inte att få känslor för henne utan det växte naturligt efter att jag hann prata med henne den andra gången och sedan efter det känna de känslorna. 

Nej jag ska försöka agera för att jag ska bli den killen hon kan lita på och ge henne allt stöd och kärlek. Jag är som nämnt i ursprungsinlägget redo att göra mycket och är villig att vara på distans ex. Tror jag hade varit en bra partner överlag oavsett om det blir med henne eller inte. Jag vill göra mer för att få det att ske mn dessa känslor är tunga att bära, för har burit i känslorna i månader utan att kunna bar släppa ut det eller bara prata med henne på djupet. 
    Snälla TS, du har inte en högre moral än någon annan. Du har attraherats av en tjej pga hennes sätt och utseende, precis som det ska vara och är för alla andra, och nu försöker du hitta ett sätt att få ett förhållande med henne.

Det är inte för att visa henne respekt eller andra floskler som du inte har kommit längre i din jakt, det är för att du är feg och ovan och rädd att göra bort dig. Du lurar ingen med dina ursäkter om att du inte dejtar modernt.

Du har valt att inte lära känna henne på djupet, du hade kunnat veta allt om henne så här dags men har inte vågat och det finns ingenting som hittills visat att du kommer våga säga något till henne när ni väl ses. 

Det som retar mig i dina svar är att du inte bara kan acceptera att du är blyg och ovan och tycker att det är svårt utan istället ska få det till att du minsann respekterar henne för mycket eller att du har högre moral än alla andra, det är så satans ocharmigt!
  • Anonym (X)
    Nej jag tar till mig av de bra råden och försöker verkligen gör det till en relation..
    Vem har rått dig att skriva sällan, kort och ytligt?
    Vad mer har du gjort?
    Nej jag är inte en "dryg besserwiser" bara för jag inte vill begå omoraliska handlingar som att göra så hon riskerar tro att jag gillar henne enbart pga utseende eller dylikt. 
    Vad menar du med omoraliska handlingar?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-06-01 01:28:15 följande:

Ganska mycket då jag i grunden är en konsekvensetiker. 

Nej, jag är inte för "feg" för det jag värnar henne. Jag vill hellre prata igenom saker överlag med henne rörande allt detta. Handlar om att jag värnar henne, inte för att skydda mig själv. 

Nej till det du antydde att jag skulle göra det du sade som inte stämmer. 

Om du värnar om henne så ska du tala klarspråk och vara ärlig mot henne så hon får en chans att förhålla sig till det hela.
  • anonym05swe
    Fiona M skrev 2024-06-01 12:27:16 följande:

Har du hört talas om hora/madonna-komplex TS?

Nej? Använd inte sånt grovt språk tack
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-06-01 13:28:09 följande:
    Om du värnar om henne så ska du tala klarspråk och vara ärlig mot henne så hon får en chans att förhålla sig till det hela.
    Jag värnar om henne och därför har jag skrivit med henne och aktivt ställt frågor och träffats på riktigt. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?