• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2024-05-31 21:12:23 följande:
    Nä jag har inte upprepat floskler. Nej jag har inte översatt det och alla påverkas av andra. Vi är inte emeriter.
    - modern dejting
    - jag bryr mig verkligen om henne
    - tolka fel
    - kommer göra allt
    - komplicerat

några av orden du har upprepat om och om igen och det blir floskler eftersom du inte talar sanning utan bara säger det du vill att det ska vara. Om du hade brytt dig om henne hade du vetat allt om henne trots att risken fanns att du skulle bli bortgjord eller bortvald eftersom det hade varit viktigare för dig att lära känna henne.

Det hade inte varit ett dugg komplicerat om du bara hade varit tydlig med henne vad du vill, istället har du inte tagit tag i något alls eftersom du inte vill bli bortgjord.

osv (jag har skrivit allt förut, orkar inte upprepa mig mer)
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-05-31 17:43:13 följande:
    Bara för jag inte varit i något gör inte så man inte är redo. Alla börjar utan en relation. Jag är rätt säker på att jag hade klarat det bra för jag är villig att kompromissa, arbeta på relationen och varje dag skapa mer kärlek i relationen ex. 

Japp, alla börjar utan en relation. Och för väldigt många går det åt helvete första gången. Varför? Därför att man inte riktigt vet vad man letar efter. Men man lär sig, man lär sig tolka signaler och vad man ska leta efter och vad man är mindre intresserad av hos en partner. 

Du däremot har inte en aning. Dels har du inte skaffat dig erfarenhet på egen hand, dels vägrar du konsekvent ta till dig av råd i denna tråd.

Du är en dryg besserwisser som är totalt oförmögen att skaffa dig en relation med en intim kärlekspartner. Det har sagts förut i denna tråd, fortsätter du såhär kommer du bli en ensamstående incel som sitter framför datorn och skickat ett PM i veckan till den här tjejen om 20år. 

Förmodligen kommer du likea alla hennes stories och inlägg på sociala medier. När hon står omgiven av massa unga, snygga, kåta killar i lumpen. När hon åker på långresa till asien för muckarbidraget och lägger upp en bild där hon poserar på en strand med en surfarhunk. När hon kommer hem till Sverige igen och träffar sin kärlek och förlovat sig. När hon gifter sig. När hon stolt lägger upp bilder på sin förstfödda. Och så vidare.
    Troget kommer du vara där och likea alla hennes bilder, men inte kommentera på alla eftersom du inte vill att hon ska förstå att du är intresserad av henne. Du kommer PMa henne en gång i veckan och fortsätta hoppas på att ni ska växa in i relationen samtidigt som hon har skilt sig och är ute med tjejgänget för att ragga kåta mellanchefer på en afterwork. Där kommer du vara och gilla hennes alster på internet och tänka att nu så! Snart, väldigt snar, så kanske vi börjar växa in i ett förhållande

• Anonym (Lugn)
    Nä jag har inte upprepat floskler. Nej jag har inte översatt det och alla påverkas av andra. Vi är inte emeriter.
    Du gör inte annat än att upprepa dig.
    Jo, du använder ord felaktigt då du inte förstår dem.
    Det sista är helt obegripligt (dålig kommunikation)
  • Anonym (X)
    Nä jag har inte upprepat floskler.
    Eh, jo.
  • anonym05swe
    Anonym (Do) skrev 2024-05-31 21:20:05 följande:

Japp, alla börjar utan en relation. Och för väldigt många går det åt helvete första gången. Varför? Därför att man inte riktigt vet vad man letar efter. Men man lär sig, man lär sig tolka signaler och vad man ska leta efter och vad man är mindre intresserad av hos en partner. 

Du däremot har inte en aning. Dels har du inte skaffat dig erfarenhet på egen hand, dels vägrar du konsekvent ta till dig av råd i denna tråd.

Du är en dryg besserwisser som är totalt oförmögen att skaffa dig en relation med en intim kärlekspartner. Det har sagts förut i denna tråd, fortsätter du såhär kommer du bli en ensamstående incel som sitter framför datorn och skickat ett PM i veckan till den här tjejen om 20år. 

Förmodligen kommer du likea alla hennes stories och inlägg på sociala medier. När hon står omgiven av massa unga, snygga, kåta killar i lumpen. När hon åker på långresa till asien för muckarbidraget och lägger upp en bild där hon poserar på en strand med en surfarhunk. När hon kommer hem till Sverige igen och träffar sin kärlek och förlovat sig. När hon gifter sig. När hon stolt lägger upp bilder på sin förstfödda. Och så vidare.
    Troget kommer du vara där och likea alla hennes bilder, men inte kommentera på alla eftersom du inte vill att hon ska förstå att du är intresserad av henne. Du kommer PMa henne en gång i veckan och fortsätta hoppas på att ni ska växa in i relationen samtidigt som hon har skilt sig och är ute med tjejgänget för att ragga kåta mellanchefer på en afterwork. Där kommer du vara och gilla hennes alster på internet och tänka att nu så! Snart, väldigt snar, så kanske vi börjar växa in i ett förhållande

Ja men det är det jag vill undvika. Vill ha en stabil första (förhoppningsvis enda relation). Jag vet vad för typ jag letar efter och vet redan vad jag inte är intresserad av i en relation. Såklart omöjligt att veta exakt varför men jag har också fallit för olika typer av tjejer personlighetsmässigt och så också. 

Nej jag tar till mig av de bra råden och försöker verkligen gör det till en relation. Det är dock inte enkelt och hade helst redan varit i den relationen om det hade gått vägen och båda vill såklart. 

Nej jag är inte en "dryg besserwiser" bara för jag inte vill begå omoraliska handlingar som att göra så hon riskerar tro att jag gillar henne enbart pga utseende eller dylikt. Och nej ska försöka agera rätt för att förhoppningsvis hamna med henne. Jag valde samtidigt inte att få känslor för henne utan det växte naturligt efter att jag hann prata med henne den andra gången och sedan efter det känna de känslorna. 

Nej jag ska försöka agera för att jag ska bli den killen hon kan lita på och ge henne allt stöd och kärlek. Jag är som nämnt i ursprungsinlägget redo att göra mycket och är villig att vara på distans ex. Tror jag hade varit en bra partner överlag oavsett om det blir med henne eller inte. Jag vill göra mer för att få det att ske mn dessa känslor är tunga att bära, för har burit i känslorna i månader utan att kunna bar släppa ut det eller bara prata med henne på djupet. 
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-05-31 23:56:43 följande:
    Nej jag är inte en "dryg besserwiser" bara för jag inte vill begå omoraliska handlingar som att göra så hon riskerar tro att jag gillar henne enbart pga utseende eller dylikt. 

Vad är omoraliska handlingar i din värld?

Nej jag ska försöka agera för att jag ska bli den killen hon kan lita på och ge henne allt stöd och kärlek. Jag är som nämnt i ursprungsinlägget redo att göra mycket och är villig att vara på distans ex. 

Men det har vi sedan länge konstaterat att du är för feg för. Och vad är det du svarar nej på?

• anonym05swe
    Anonym (Do) skrev 2024-06-01 01:24:56 följande:

Vad är omoraliska handlingar i din värld?

Nej jag ska försöka agera för att jag ska bli den killen hon kan lita på och ge henne allt stöd och kärlek. Jag är som nämnt i ursprungsinlägget redo att göra mycket och är villig att vara på distans ex. 

Men det har vi sedan länge konstaterat att du är för feg för. Och vad är det du svarar nej på?

Ganska mycket då jag i grunden är en konsekvensetiker. 

Nej, jag är inte för "feg" för det jag värnar henne. Jag vill hellre prata igenom saker överlag med henne rörande allt detta. Handlar om att jag värnar henne, inte för att skydda mig själv. 

Nej till det du antydde att jag skulle göra det du sade som inte stämmer. 

• Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-06-01 01:28:15 följande:

Nej, jag är inte för "feg" för det jag värnar henne. Jag vill hellre prata igenom saker överlag med henne rörande allt detta. Handlar om att jag värnar henne, inte för att skydda mig själv. 

Men varför gör du inte det då?
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-06-01 01:28:15 följande:

Nej till det du antydde att jag skulle göra det du sade som inte stämmer. 

Nämn något som talar för att det inte skulle bli så som jag beskrivit? Och kom inte dragandes med att du umgås med henne aktivt osv på diverse event och att du inte DMar till andra tjejer, för det betyder inte ett skit.

• Kotti

Hur har du lyckats mörka din ålder för henne?

Ha en fin dag! Have a nice day!
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?