• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • fornminne
    gawagawa1988 skrev 2025-01-07 18:52:48 följande:
    Du har spenderat ett helt jävla år i den här tråden och så påstår du att hans liv inte skulle vara intressanta för utomstående.

Kasta sten i glashus för er sektmedlemmar... Hohojaja
    Vad får du själv ut av att terrorisera den här tråden?

Alla dina inlägg blir raderade och ändå fortsätter du.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hej)
    gawagawa1988 skrev 2025-01-07 20:14:04 följande:
    Jag njuter av att få sätta såna som er på plats. Jag har två vänner som tagit livet av sig pga av psykisk ohälsa och ena av dessa hade blivit trakasserad på internet av dömande narcissister som er. Överlag tycker jag att såna som er tillhör bottenskrapet av samhället och mänskligheten eftersom ni inte är ute efter att hjälpa någon utan ni vill hoppa på människor som redan ligger, i det här fallet TS, och som de fega kräk ni är gör ni det i grupp för ni vågar inte gå utanför ramarna. Och det mest ynkliga av allt är att ni är anonyma. Jag är inte anonym utan jag står för exakt allt jag skriver på internet (skriv i PM om ni vill se hur jag ser ut och vart jag bor).

Det är det jag får ut av detta: att sätta dit er som tillhör FL-Sekten. Jag själv har ett liv utanför FL så jag skiter fullständigt i om jag blir bannad eller ej, medan något sådant säkerligen skulle vara en tragedi för er då ni saknar ett liv.
    Det är väl skillnaden mellan dig och oss, vi njuter inte av att sätta någon på plats utan svarar och ger tips från någon som bett om råd. Vi är inte ute efter att straffa, håna eller trycka ner men däremot smeker vi inte bara medhårs, är det vad du är upprörd över?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (K)
    gawagawa1988 skrev 2025-01-07 20:06:34 följande:
    Sorry, det var inte du. Det var Anonym (K). Här är citatet:
    Det är en grov anklagelse som är anmäld och bevittnad av 2 (!) personer som lovat att ställa upp i händelse av att polisen går vidare. Men som sagt, jag skrev till fel person. Sorry for that. Däremot är jag nyfiken på vad du ska anmäla mig för? Vad har jag sagt och skrivit som är brottsligt? Det är inte brottsligt att säga att man anmält någon, det hoppas jag att du vet.
    Anonym (Hej) skrev 2025-01-07 19:49:39 följande:
    Är du fortfarande arg? Jag lovar att skriva med dig om du startar en egen tråd, den kanske också kan hålla på i ett helt år om du har tur!
    Jag tycker fortfarande att det är patetiskt att sitta i ett helt år och lägga sig i någon annans liv, ja.
    Jag skrev aldrig att du var en groomer. Jag varnade för att du skulle kunna vara det, i och med att ingen här känner dig och du ville att TS skulle skriva med dig privat för att få bättre råd än vad vi andra kan ge.
    Det är viktigt för alla att ha en viss grad av misstänksamhet mot främlingar på nätet, tycker du inte?

Det jag skrev (att du skulle kunna vara en groomer) är väl dessutom bevittnat inte bara av två personer, utan av alla som läser tråden?

Jag tänker inte be om ursäkt för att jag varnar för att okända människor på nätet ibland har onda avsikter. Håller du inte med om att den varningen generellt är viktig, även om just du är oskyldig?
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-01-07 18:40:44 följande:
    Här tappade du mig TS. Varför skulle du bli hackad? På vilket vis är ditt liv och dina konversationer så intressanta för någon utomstående att de skulle hacka dig? Tänker du så på riktigt?

Du är tillbaka från början igen i dina resonemang, du skriver samma meningar igen och har med andra ord inte kommit någonstans alls under året som gått. Och skriv inte att du har skrivit med henne för det har uppenbarligen inte hjälpt dig alls.
    Folk kan hacka sociala medier utan ett annat syfte än pengar ex. 
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-01-07 21:53:27 följande:
    Säg att du skulle ha rätt, vad menar du kan hända om någon skulle läsa er konversation och där det framgår att du vill ta ut henne på en dejt?

I den vanliga världen är det inte konstigheter alls att fråga om att ses, det händer till höger och vänster och är inget någon reflekterar över alls. Även om din intention är att det ska hålla resten av livet måste du också- precis som alla andra- först gå på några dejter innan du vet vad du vill.

Du blev retad när du var 13 år, om inte annat kan du ta upp den skadan med studenthälsan för det verkar som att det sitter djupt.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-01-07 21:53:27 följande:
    Ja, men vad är då skillnaden om ni är tillsammans, vardör skulle det du skrivit vara ofarligt för hackning då? 
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-01-07 21:58:22 följande:
    Säg att du skulle ha rätt, vad menar du kan hända om någon skulle läsa er konversation och där det framgår att du vill ta ut henne på en dejt?

I den vanliga världen är det inte konstigheter alls att fråga om att ses, det händer till höger och vänster och är inget någon reflekterar över alls. Även om din intention är att det ska hålla resten av livet måste du också- precis som alla andra- först gå på några dejter innan du vet vad du vill.

Du blev retad när du var 13 år, om inte annat kan du ta upp den skadan med studenthälsan för det verkar som att det sitter djupt.

Är en privatsak 

Är en privatsak. Och jo jag vet redan att jag söker långsiktigt 

Det är inte konstigt att ogilla att bli avvisad.

• Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2025-01-08 13:44:55 följande:

Är en privatsak 

Är en privatsak. Och jo jag vet redan att jag söker långsiktigt 

Det är inte konstigt att ogilla att bli avvisad.

Det är inte konstigt att ogilla att bli avvisad. Men det ÄR konstigt att vara så rädd att bli avvisad så att man på ett år inte vågar säga något.

Nu kommer du svara att det inte handlar om det utan om yttre faktorer. Och ja, låt säga att det är så. I så fall är det konstigt att lägga så mycket vikt vid dessa faktorer. Otroligt många par har blivit tillsammans under svårare logistiska förhållanden än ni har.

• anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2025-01-08 13:50:06 följande:

Det är inte konstigt att ogilla att bli avvisad. Men det ÄR konstigt att vara så rädd att bli avvisad så att man på ett år inte vågar säga något.

Nu kommer du svara att det inte handlar om det utan om yttre faktorer. Och ja, låt säga att det är så. I så fall är det konstigt att lägga så mycket vikt vid dessa faktorer. Otroligt många par har blivit tillsammans under svårare logistiska förhållanden än ni har.

Nej, är inte så konstigt att jag inte bjudit ut henne än iom att vi inte känner varandra på djupet än. Hade älskat att ses på en dejt med henne. 

Ja, yttre faktorer är det som haft mest påverkan. Nja, de flesta par är ofta folk som bor i eller jobbar i samma region. 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?