• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    anonym05swe skrev 2025-01-07 17:13:27 följande:

Finns genom hela tråden 

Sade inte att du tyckte det men många gör det. 

Några, inte många vill faktiskt stadga sig i en långsiktig relation. Ja, jag vill också träffa henne och hoppas givetvis att han också har känslor. Att bli avvisad ytterligare skulle vara jättejobbigt iom att inte snabbt brukar få känslor och inte har en aning om vem annars jag kan vara med om detta inte går vägen. 

Vill verkligen inte strula runt iaf

Jag hittar inget inlägg där någon skriver negativt för att du är oerfaren. 

Jag tror att du missförstår och misstolkar vad folk skriver, precis som du verkar ha svårt med socialt samspel IRL. Kanske inte på ett ytligt plan, men på djupet.

Jo, många vill satsa på en långsiktig relation. Jag skulle säga att de allra flesta vill det förr eller senare. Och det är inte alls ovanligt att söka seriöst även i din ålder.

Men till skillnad från dig, inser de flesta att man inte alltid träffar den rätta på en gång, samt att det inte finns några garantier för att det håller.
  • Anonym (X)

Jag har iofs skrivit att han inte kan uttrycka sig tvärsäkert om hur han ÄR i en relation när han aldrig varit det, precis som jag har sagt att han faktiskt inte har en aning om det han påstår om andra, att de bara dejtar för sakens skull, ingen söker långsiktigt, bara vill ha bekräftelse och så vidare.

Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-01-07 17:35:15 följande:
    Jag hittar inget inlägg där någon skriver negativt för att du är oerfaren. 
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (X) skrev 2025-01-07 17:39:25 följande:

Jag har iofs skrivit att han inte kan uttrycka sig tvärsäkert om hur han ÄR i en relation när han aldrig varit det, precis som jag har sagt att han faktiskt inte har en aning om det han påstår om andra, att de bara dejtar för sakens skull, ingen söker långsiktigt, bara vill ha bekräftelse och så vidare.

Detta handlar om att han påstår saker som inte stämmer eller som han inte kan veta. Det är ingen kritik mot att han är oerfaren. Men han har tolkat det så, för han verkar ha svårt att förstå vad folk menar.
  • Anonym (Inget på spel....)
    Anonym (X) skrev 2025-01-07 16:43:57 följande:
    Hur går det inte emot varandra?
    De går ihop lika bra som "tydlig och vag" som TS tidigare sagt att det går att göra när man vill fråga ut någon. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-01-07 16:10:42 följande:
    Skulle inte skriva djupt om man inte redan är ihop med hne (vilket vi inte är) då det kan läcka via hacking osv. 

Skulle dock vara 100% ärlig för henne alltid 
    Här tappade du mig TS. Varför skulle du bli hackad? På vilket vis är ditt liv och dina konversationer så intressanta för någon utomstående att de skulle hacka dig? Tänker du så på riktigt?

Du är tillbaka från början igen i dina resonemang, du skriver samma meningar igen och har med andra ord inte kommit någonstans alls under året som gått. Och skriv inte att du har skrivit med henne för det har uppenbarligen inte hjälpt dig alls.
  • Anonym (X)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-01-07 17:51:54 följande:
    Detta handlar om att han påstår saker som inte stämmer eller som han inte kan veta. Det är ingen kritik mot att han är oerfaren. Men han har tolkat det så, för han verkar ha svårt att förstå vad folk menar.
    Ja.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hej)
    gawagawa1988 skrev 2025-01-07 18:52:48 följande:
    Du har spenderat ett helt jävla år i den här tråden och så påstår du att hans liv inte skulle vara intressanta för utomstående.

Kasta sten i glashus för er sektmedlemmar... Hohojaja
    Är du fortfarande arg? Jag lovar att skriva med dig om du startar en egen tråd, den kanske också kan hålla på i ett helt år om du har tur!
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?