• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Do)
    Anonym (Do) skrev 2024-06-01 01:42:42 följande:

Nämn något som talar för att det inte skulle bli så som jag beskrivit? Och kom inte dragandes med att du umgås med henne aktivt osv på diverse event och att du inte DMar till andra tjejer, för det betyder inte ett skit.

Kom igen! Kan du inte svara på det här?
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-06-01 15:02:10 följande:
    Jag värnar om henne och därför har jag skrivit med henne och aktivt ställt frågor och träffats på riktigt. 
    Hur gör man när man inaktivt ställer frågor?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-06-01 13:57:29 följande:
    Nej? Använd inte sånt grovt språk tack
    Trollar du eller har du noll koll på psykologi?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-06-01 15:02:10 följande:
    Jag värnar om henne och därför har jag skrivit med henne och aktivt ställt frågor och träffats på riktigt. 
    Vad ställer du för frågor?
    Du visste inga basala grejer om henne trots att du varit ?aktiv? i 8 månader.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-06-01 18:06:40 följande:
    Trollar du eller har du noll koll på psykologi?
    Jag har inte hört det uttrycket innan. 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-06-01 18:31:02 följande:
    Jag har inte hört det uttrycket innan. 
    Googla och svara då.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-06-01 18:33:45 följande:
    Googla och svara då.
    Läste länken och nej jag skulle hantera en relation bra och inte göra det som nämns för det komplexet. 
  • Fiona M
    anonym05swe skrev 2024-06-01 18:39:21 följande:
    Läste länken och nej jag skulle hantera en relation bra och inte göra det som nämns för det komplexet. 
    Nu missförstår du igen.

Det jag tänker på var hur du skiljer på att du ville ha en KK och den här tjejen.
    Du sökte en tjej bara för sex, och sen skriver du igen och igen hur du respekterar den här tjejen, att du absolut inte fallit för hennes utseende, och nu att du inte vill begå omoraliska handlingar mot (eller med?).
  • Anonym (X)

Just det, har du lagt ner att hitta en kk?

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?