• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2023-11-24 10:24:58 följande:
    Du vågar ju inte ens skriva, så vad spelar det för roll? Du är inte där ännu på långa vägar. Kontakta henne istället för att fundera på framtiden.
    Nu också fått svar så vi kommer ses där och hon verkar också se fram emot det. Jätteroligt att träffa henne där!
  • anonym05swe
    fornminne skrev 2023-11-24 16:36:42 följande:

Det låter ju positivt så långt. När är nästa event? 

Nästa helg (2-3 dec). Ska försöka prata med henne så mycket det går och inte vara rädd för att göra det. 
  • Anonym (Crew)
    anonym05swe skrev 2023-11-24 16:44:20 följande:
    Nästa helg (2-3 dec). Ska försöka prata med henne så mycket det går och inte vara rädd för att göra det. 

Tror att största risken för att det ska fallera (med tanke på allt du skriver) är att du kväver en glöd. Visa att du är en social kille, välkomna in andra till eran diskussion. Jaga inte efter henne. Låt henne känna sig nyfiken på dig och vara den som vill uppsöka dig för att du är intressant.

Jag kan tänka mig att du fått nobben tidigare för att du kvävt något. Dvs kanske textat att du tycker hon är fin och att du har känslor och vill utforska om det skulle leda till något. Tror inte det skulle generera något (det här är ju mina åsikter) alla tjejer skulle säkert säga något i stil med att de vill vara vänner. För att sen undvika dig. Är nästan en garanti för misslyckande.

Har ni inte kommit till det stadiet att ni naturligt mötts för en kyss så går det inte att konstruera ett förhållande via mess. Känslor behöver upplevas.

Det är naturligtvis min åsikt, har någon annan bevis för att ett konstruerat "öppna hjärtat meddelande" faktiskt fungerar så berätta gärna om era erfarenheter.

• anonym05swe
    Anonym (Crew) skrev 2023-11-24 17:19:36 följande:

Tror att största risken för att det ska fallera (med tanke på allt du skriver) är att du kväver en glöd. Visa att du är en social kille, välkomna in andra till eran diskussion. Jaga inte efter henne. Låt henne känna sig nyfiken på dig och vara den som vill uppsöka dig för att du är intressant.

Jag kan tänka mig att du fått nobben tidigare för att du kvävt något. Dvs kanske textat att du tycker hon är fin och att du har känslor och vill utforska om det skulle leda till något. Tror inte det skulle generera något (det här är ju mina åsikter) alla tjejer skulle säkert säga något i stil med att de vill vara vänner. För att sen undvika dig. Är nästan en garanti för misslyckande.

Har ni inte kommit till det stadiet att ni naturligt mötts för en kyss så går det inte att konstruera ett förhållande via mess. Känslor behöver upplevas.

Det är naturligtvis min åsikt, har någon annan bevis för att ett konstruerat "öppna hjärtat meddelande" faktiskt fungerar så berätta gärna om era erfarenheter.

Ja, tidigare gånger har jag bara direkt sagt att jag gillar hon (den jag gillade tidigare för ca 4 år sedan) utan att tänka på det. 

Vill därför bygga upp en så bra relation kommande helg att hon vill ses igen och att vi är redo att bli ett par snart efter helgen. Tror verkligen vi skulle ha ett bra förhållande om vi blir ihop trots avståndet då jag är lojal och alltid ärlig. Vill att vi typ ska vara ett par efter den  helgen helst. 

Jag har alltid fått nej när jag öppnat genom att säga direkt när jag föll för någon utan att etablera en relation. 

Därför ska jag försöka skapa en så stark relation under helgen där vi träffas så jag kan bli med henne strax efter trots avståndet. Jag har inte ens tänkt på någon annan i förhållande till förhållanden pga gillar henne. 
  • fornminne

Om det är redan nästa helg behöver du inte anstränga dig för att ni ska höras eller ses innan.

Var inte rädd för att prata med henne och visa att du är intresserad av att lära känna henne. Men var inte för på eller klängig. Prata och umgås med andra också.

Sen har du gjort vad du kan. Efter nästa helg blir det mer naturligt att fortsätta höras, om hon vill. 

• anonym05swe
    fornminne skrev 2023-11-24 17:42:31 följande:

Om det är redan nästa helg behöver du inte anstränga dig för att ni ska höras eller ses innan.

Var inte rädd för att prata med henne och visa att du är intresserad av att lära känna henne. Men var inte för på eller klängig. Prata och umgås med andra också.

Sen har du gjort vad du kan. Efter nästa helg blir det mer naturligt att fortsätta höras, om hon vill. 

Mm, skrev därför att jag ser fram emot att träffa henne där. Hon tyckte samma sak. Det är alltså helgen efter denna. 

Ja, självklart ska jag prata med andra också. Det som ser bra ut är att hon själv verkar tycka det ska bli roligt också. 

Vet att hon är en person som är rätt att vänta på innan vi ev blir ett par. 
    Jobbigt dock med distansen men går alltid att ses fre-sön iaf om vi blir ett par. 
  • fornminne

Sen kan du inte räkna med att ni blir ett par efter den helgen. Du vet inte ens om hon är intresserad av det. Du kan få henne intresserad om hon är nyfiken på dig och du spelar dina kort rätt. Men om inte, finns det inget du kan göra.

Återigen går du för fort fram. Du vill så mycket, men har ingen aning om vad HON vill.

• Anonym (Casa de Casanova)
    anonym05swe skrev 2023-11-24 17:49:19 följande:
    Mm, skrev därför att jag ser fram emot att träffa henne där. Hon tyckte samma sak. Det är alltså helgen efter denna. 

Ja, självklart ska jag prata med andra också. Det som ser bra ut är att hon själv verkar tycka det ska bli roligt också. 

Vet att hon är en person som är rätt att vänta på innan vi ev blir ett par. 
    Jobbigt dock med distansen men går alltid att ses fre-sön iaf om vi blir ett par. 

Jag vet inte om det beror på att det bara är kvinnor och extremt oerfarna män som skriver in och ger dig råd, men nu är f-n i mig dags att någon vågar skriva sanningen till dig!

Tjejer kan uteslutande bli förälskad i killar de ser upp till. Lägg allt fokus på att hon skall se upp till dig. Att du säger att gillar henne är direkt kontraproduktivt eftersom hon då förstår att du är svag för henne. Och en säkrare väg till ett Nej, det finns f-n i mig inte!!

Ju fler tjejer du pratar med på eventet, ju intressantare kommer du att verka för henne och desto större är chansen att hon blir förälskad i dig.

• fornminne

Casa, vad menar du med ?se upp till??

Men ja, kvinnor blir sällan intresserade av klängiga män.

Jag antar att du menar att TS bör försöka framstå som en eftertraktad och omsvärmad kille. Tycker du att det verkar som att TS har erfarenhet och sociala skills nog att framstå så? 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?