• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2023-11-26 18:45:36 följande:
    Vi kommer ändå ses där och kommer hänga med henne där en del och försöka skapa en ännu tätare kontakt än tidigare så ska ev skicka något litet enbart vi ses. 

Är dock så jobbigt att vi bor flera timmar bort då vi tillhör olika regionala avdelningar så även om vi hypotetisk sett skulle bli något så skulle det ändå vara krångligt 
    Men alltså - hon är kvinnan i ditt liv. Vad spelar lite avstånd för roll?
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-26 18:50:19 följande:
    Men alltså - hon är kvinnan i ditt liv. Vad spelar lite avstånd för roll?
    Vi är inte ihop men det blir jobbigt om man inte kan träffas om vi skulle bli ihop så mycket som båda önskar

Det som spelar roll är att det är jobbigt om vi skulle bli ett par och inte kunna träffas så mycket som möjligt. 

Jag är dock som sagt redo att så mycket som möjligt träffa henne om vi blir ett par trots distansen. 
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2023-11-26 19:06:40 följande:
    Vi är inte ihop men det blir jobbigt om man inte kan träffas om vi skulle bli ihop så mycket som båda önskar

Det som spelar roll är att det är jobbigt om vi skulle bli ett par och inte kunna träffas så mycket som möjligt. 

Jag är dock som sagt redo att så mycket som möjligt träffa henne om vi blir ett par trots distansen. 
    Mycket prat på dig och lite action. Du skulle ju göra allt för att ni skulle komma närmare innan ni ses igen, men nu vill du inte skriva och börjar tycka att det skulle bli jobbigt?? WTF.
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2023-11-26 19:45:06 följande:
    Mycket prat på dig och lite action. Du skulle ju göra allt för att ni skulle komma närmare innan ni ses igen, men nu vill du inte skriva och börjar tycka att det skulle bli jobbigt?? WTF.

Jag kommer ev skriva när det närmar sig (typ någon dag innan). Är inte jobbigt att skriva med henne, inte alls. Snarare roligt. 

Läs dessutom första inlägget (nämnde att distansen är ett problem, klart det är jobbigt om vi skulle bli ev bli ett par om vi inte kan ses ofta)

• Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2023-11-26 19:58:50 följande:

Jag kommer ev skriva när det närmar sig (typ någon dag innan). Är inte jobbigt att skriva med henne, inte alls. Snarare roligt. 

Läs dessutom första inlägget (nämnde att distansen är ett problem, klart det är jobbigt om vi skulle bli ev bli ett par om vi inte kan ses ofta)

Ja, jag läste. Det är ju det jag svarade på. Varför vänta? Du skulle ju bygga kontakt, eller?
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2023-11-26 20:23:16 följande:
    Ja, jag läste. Det är ju det jag svarade på. Varför vänta? Du skulle ju bygga kontakt, eller?

Ja, men vill inte riskera vara "för på" typ. Kanske är det då bättre att vänta tills någon dag innan vi ses eller typ 2 dagar innan jag skickar något?

Vet att fornminne även sade att det är bättre att vänta tills vi ses för att då hänga med henne hela den tiden mellan de olika passen som vi har. (om jag väntar alltså och försöker bjuda in henne till något efteråt då efter att vi hängt där)

• Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2023-11-26 20:31:57 följande:

Ja, men vill inte riskera vara "för på" typ. Kanske är det då bättre att vänta tills någon dag innan vi ses eller typ 2 dagar innan jag skickar något?

Vet att fornminne även sade att det är bättre att vänta tills vi ses för att då hänga med henne hela den tiden mellan de olika passen som vi har. (om jag väntar alltså och försöker bjuda in henne till något efteråt då efter att vi hängt där)

Som sagt, mycket snack men du gör inget.
  • Anonym (Vår)
    fornminne skrev 2023-11-26 14:17:53 följande:
    Jag tycker inte att du behöver skicka något om ni ändå ses nästa helg, men det är jag det.
    Håller med
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2023-11-26 20:47:05 följande:
    Som sagt, mycket snack men du gör inget.
    Bättre att inte göra något än att skjuta sig själv i foten genom att agera fel genom att ex skriva för mycket. Ska skriva mer med henne när det är rimligt för vill inte vara "för på" osv. 
  • anonym05swe
    Anonym (Vår) skrev 2023-11-26 20:52:19 följande:
    Håller med

Mm så det är bäst att vänta tills då och sen prata mycket med henne, försöka få till en djupare kontakt där och sedan snacka efteråt?

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?