• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2023-11-26 13:07:12 följande:
    Vet inte, har inte skickat något mer sedan det jag nämnde tidigare. Vill inte vara "för på" 
    Hur ska du skapa riktigt god kontakt och inte vara för på?

Just nu dissar du henne fett. Du tog en kontakt, hon svarade snabbt och trevligt varefter du ghostar henne
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-26 13:30:11 följande:
    Hur ska du skapa riktigt god kontakt och inte vara för på?

Just nu dissar du henne fett. Du tog en kontakt, hon svarade snabbt och trevligt varefter du ghostar henne

Nej för jag svarade på allt och lade det sista meddelandet. Jag har inte ghostat henne. Jag svarade sist. Skulle aldrig ghosta henne.

Ser fram emot att träffa henne till kommande helg iaf. 

• Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2023-11-26 13:37:17 följande:

Nej för jag svarade på allt och lade det sista meddelandet. Jag har inte ghostat henne. Jag svarade sist. Skulle aldrig ghosta henne.

Ser fram emot att träffa henne till kommande helg iaf. 

När var det medelande och vad stod det?
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-26 13:39:43 följande:
    När var det medelande och vad stod det?

Ja, verkligen!! stod det när hon sade att det skulle bli roligt typ. Det var mitt svar. Skrev innan att vi skulle ses där. Så har inte ghostat henne.

Så inte skrivit sedan i fredags med hne men vi ska definitivt ses där vilket är fantastiskt. 

• Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2023-11-26 13:50:32 följande:

Ja, verkligen!! stod det när hon sade att det skulle bli roligt typ. Det var mitt svar. Skrev innan att vi skulle ses där. Så har inte ghostat henne.

Så inte skrivit sedan i fredags med hne men vi ska definitivt ses där vilket är fantastiskt. 

Du är inte så bra på att kommunicera, flirta och lära känna?
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-26 13:53:43 följande:
    Du är inte så bra på att kommunicera, flirta och lära känna?

Jag vet inte, aldrig varit med någon innan. Vet inte vad jag mer jag ska skriva innan vi sågs. Borde skriva något när det är närmare. 

Vi skickade båda hjärtemojin till samtliga meddelanden iaf men vet inte hur jag ska tolka det. 

• Anonym (Casa de Casanova)
    anonym05swe skrev 2023-11-26 13:50:32 följande:

Om du skickar ett meddelande till henne och hon sedan svarar. Bra.

Om du sedan inte fortsätter att skicka meddelande så innebär det inte direkt att hennes intresse minskar. Var dock införstådd med att hennes intresse troligen fortfarande är lågt. Det kan självklart ändras, men det tar tid.

Om du måste välja mellan vara För på eller att ghosta så skall du ALLTID välja att ghosta.

• Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2023-11-26 13:57:24 följande:

Jag vet inte, aldrig varit med någon innan. Vet inte vad jag mer jag ska skriva innan vi sågs. Borde skriva något när det är närmare. 

Vi skickade båda hjärtemojin till samtliga meddelanden iaf men vet inte hur jag ska tolka det. 

Du svara inte bara med "Ja, verkligen" Du slänger in något mer och ställer en fråga. Du berättar om dig själv, du visar intresse för henne, du bollar över till henne att svara på något.

Bättre hade varit
    "Ja verkligen. Hoppas det blir bättre mat den här gången jag gillade inte palten. I somras servade de lax, det gillar jag. Vad tycker du om?"

Du öppnar upp dig lite, berättar vem du är. Du ställer en ofarlig fråga till henne som öppnar upp för en dialog.

Obeserrva, mat vara bara ett exempel. Om du tycker det är fel ämne, som skola, ta något annat. Planering inför studenten, vädret, föräldrar, syskon, träning, nya ordföranden.

• anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-26 14:06:15 följande:
    Du svara inte bara med "Ja, verkligen" Du slänger in något mer och ställer en fråga. Du berättar om dig själv, du visar intresse för henne, du bollar över till henne att svara på något.

Bättre hade varit
    "Ja verkligen. Hoppas det blir bättre mat den här gången jag gillade inte palten. I somras servade de lax, det gillar jag. Vad tycker du om?"

Du öppnar upp dig lite, berättar vem du är. Du ställer en ofarlig fråga till henne som öppnar upp för en dialog.

Obeserrva, mat vara bara ett exempel. Om du tycker det är fel ämne, som skola, ta något annat. Planering inför studenten, vädret, föräldrar, syskon, träning, nya ordföranden.

Ska nog skicka något under veckan iaf. 
  • anonym05swe
    Anonym (Casa de Casanova) skrev 2023-11-26 14:03:22 följande:

Om du skickar ett meddelande till henne och hon sedan svarar. Bra.

Om du sedan inte fortsätter att skicka meddelande så innebär det inte direkt att hennes intresse minskar. Var dock införstådd med att hennes intresse troligen fortfarande är lågt. Det kan självklart ändras, men det tar tid.

Om du måste välja mellan vara För på eller att ghosta så skall du ALLTID välja att ghosta.

Borde jag skicka något under veckan? Har tänkt göra det innan vi ses men tror inte att flörta eller något är rimligt att göra än utan fortsätta prata runt vardagliga ämnen och visa att jag bryr mig om henne (vilket jag såklart gör)
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?