• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2023-11-23 22:15:22 följande:

Nej jag har aldrig haft det men jag skulle göra allt för att min partner skulle känna sig älskad som man ska i en relation (gäller såklart långdistans också som det skulle bli om vi blir ett par)

Jag skulle göra allt för att hon skulle känna sig bra. 

Du skulle göra allt -då länge hon passar in i din drömbild.
    Vad händer när hon är trött och grinig, när du vet att hon haft sex med andra före dig, när hon vill umgås med kompisar istället för att stanna hemma?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2023-11-23 22:17:35 följande:
    Vad händer när hon är trött och grinig, när du vet att hon haft sex med andra före dig, när hon vill umgås med kompisar istället för att stanna hemma?

1. Nej, jag har inte målat upp en drömbild utan bara beskrivit min upplevelse med henne då vi träffats. 

2. Att bo ihop skulle vara inaktuellt under första tiden, det skulle dels vara ett långdistansförhållande också då vi bor timmar bort och bostadsmarknaden är tuff i Sverige. För mig spelar det tidigare ingen roll, alla är trötta och griniga ibland också utöver det. 

Jag tror inte att det finns en drömbild av henne som jag målat upp, jag har bara beskrivit mina upplevelser av henne och hur jag känner för henne pga det. 

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2023-11-23 22:17:35 följande:
    Att jag enbart skulle se mig själv med henne som potentiell flickvän är för att jag enbart gillar henne också. Ingen människa är perfekt. Varför tror du jag skulle bry mig om de sakerna? Konflikter osv löses genom god kommunikation också. 

Finns ingen annan som henne så jag kommer försöka etablera kontakt och sakta men säkert försöka skapa ett långdistansförhållande sinsemellan. 
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2023-11-24 07:19:31 följande:
    Att jag enbart skulle se mig själv med henne som potentiell flickvän är för att jag enbart gillar henne också. Ingen människa är perfekt. Varför tror du jag skulle bry mig om de sakerna? Konflikter osv löses genom god kommunikation också. 

Finns ingen annan som henne så jag kommer försöka etablera kontakt och sakta men säkert försöka skapa ett långdistansförhållande sinsemellan. 
    Är du bra på att kommunicera?  
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-24 07:23:29 följande:
    Är du bra på att kommunicera?  
    Svårt att säga själv, jag är ärlig och är alltid beredd på att kompromissa för att lösa konflikter och undvika konflikter också. 

Jag är också tydlig när det behövs och om vi skulle bli ett par skulle jag inte gilla henne mindre eller så utan det skulle vara lika starkt hela tiden.
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2023-11-24 07:34:19 följande:
    Svårt att säga själv, jag är ärlig och är alltid beredd på att kompromissa för att lösa konflikter och undvika konflikter också. 

Jag är också tydlig när det behövs och om vi skulle bli ett par skulle jag inte gilla henne mindre eller så utan det skulle vara lika starkt hela tiden.
    Har inte du skola nu?
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-24 07:41:37 följande:
    Har inte du skola nu?
    Nej, den börjar senare. 

Ser inte heller relevansen i diskussionen.
  • anonym05swe

När borde jag till henne att jag gillar henne? Efter att vi setts flera gånger? Om jag tror hon känner samma? Direkt? 

Eller borde jag som någon sade tidigare försöka få henne att vilja ha mig först innan jag säger till henne?  

• Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2023-11-24 07:59:20 följande:

När borde jag till henne att jag gillar henne? Efter att vi setts flera gånger? Om jag tror hon känner samma? Direkt? 

Eller borde jag som någon sade tidigare försöka få henne att vilja ha mig först innan jag säger till henne?  

Du vågar ju inte ens skriva, så vad spelar det för roll? Du är inte där ännu på långa vägar. Kontakta henne istället för att fundera på framtiden.
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2023-11-24 10:24:58 följande:
    Du vågar ju inte ens skriva, så vad spelar det för roll? Du är inte där ännu på långa vägar. Kontakta henne istället för att fundera på framtiden.
    Har skickat nu ett meddelande till henne där jag sade att var trevligt att träffa henne senast och undrar om hon ska på nästa event. Så har faktiskt skickat nyss. 

Om detta är grunden till ett framtida förhållande är jag nöjd. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?