Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-11-23 20:29:53 följande:
Först skriver du att ett förhållande är det enda du strävar efter förutom studier och jobb. Sen skriver du att du redan har en social och aktiv fritid.
Jag vet att du är ung, men det är svårt att hänga med i svängarna ibland. Om du menar att du trivs med ditt liv och har det du önskar dig förutom en flickvän, blir det tydligare. Men fortfarande vill hon kanske inte mest vara någon som ska passa in i ditt liv. Vad har DU att erbjuda HENNE?
Och nej, du värderar inte tjejen i föreningen för den hon är. Det kan du inte, för du känner henne inte, i alla fall inte närmare. Ni har bara träffats några få gånger och bara umgåtts ytligt, det har du själv skrivit. Du har byggt upp en drömbild och satt henne på piedestal. Det är nästan som idoldyrkan. Och det är ingen bra grogrund för fortsatt bekantskap och eventuell relation.
Det kan ju inte jag bedöma (jag är inte någon som skryter eller dylikt om mina egna egenskaper, det får andra bedöma), jag vet vad jag skulle erbjuda henne i ett förhållande. Jag litar också på henne och är inte en kille som inte vet hur ett bra förhållande ska vara med respekt och riktig kärlek.
Jag känner henne till den grad att jag kan göra det, vi har ex pratat med varandra. Vill dock som sagt prata mer med henne innan vi ev går in i ett förhållande om hon vill. Vill typ ses över någon månad eller två totalt innan jag är redo att gå in med henne för att lära känna helt.
Hur menar du att jag satt upp henne på en piedestal eller skapat en drömbild? Jag föll för henne pga mina upplevelser med henne, inte för något skapat.