anonym05swe skrev 2023-11-27 12:55:36 följande:
Låter rimligt. Dock skrev jag ett vanlig trevligt meddelande där jag explicit skrev att det var trevligt att träffa henne men svårt att veta om hon vet att jag gillar henne pga det. Dock så skriver man inte bara till alla direkt vilket hon nog vet.
Ja, har tänkt visa henne genom att agera snällt och vara extra trevlig och lämna små hints istället. Låter rimligt att inte säga rakt ut men om vi blir ett par föredrar jag att det blir klart också (kalla varandra fv/pv etc om vi blir ett par om vi båda vill). Kommer nog inte säga att jag gillar henne utan snarare låta det flyta fram naturligt ja och ev bjuda ut henne på något efteråt om det känns bra för oss på eventet.
Hur borde jag agera för att få det att ske? Vi båda ser fram emot att träffas där och hon är nästan mer glad än jag om man läser vad som står i meddelandena.
Jag tror vi kan bli något kanske inte nästa helg men längre fram om jag fortsätter upprätthålla kontakt med henne och visar intresse för bryr mig om henne.
Är dock jobbigt psykiskt att även om vi skulle bli något så är det 4 h bort med bil. Riktigt jobbigt.
Jag tror du tänker för mycket runt det praktiska. Låt känslorna styra i stället. Tycker inte heller att det är nödvändigt att sätta en etikett på ett förhållande. Blir för mycket ägandeform och tekniskt. Sånt riskerar att sabba saker. Låt henne vara fri och känn dig själv också fri, ha en flört och tillåt dig (och hon) att känna känslor i stället för att sätta etiketter är mitt råd.
Efter ett tag så ser man naturligt hur saker utvecklar sig.
Du kan ju prata om intressen. Hon kanske gillar klättring, då kan du ju nämna att det finns ett bra klätterställe där jag bor, hon kanske är intresserad av att hänga på? Eller någon konsert, eller mässa, eller specialaffär för den delen, visar hon intresse för det du är intresserad av så fråga om hon vill haka på.
Jag skulle undvika tända ljus romantiska middagar om jag vore du, ägna henne allt för mycket fokus, försöka blockera andra som vill prata med henne eller deklarera känslor.