• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2023-12-07 19:48:06 följande:

Fattar noll nu. Du skulle göra allt för att ni skulle bli tillsammans och absolut inte prata med någon annan, men nu har du gjort just det? Varför?

Har inte gjort något med den andra personen oavsett (romantiskt osv) 

Jag kommer göra allt för hon och jag ska träffas inom en snar framtid om båda vill. 

Om det inte blir oss kommer jag avvakta sökandet efter någon annan. 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2023-12-07 20:23:43 följande:
    Lite grann men inte mycket. Vi gick i grupp typ 5 pers och då pratade jag med henne. 
    Umgicks hon på tu man hand med nån annan? 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2023-12-07 16:47:50 följande:

jag och en annan person (som läst denna tråd) har varit nära att etablera att etablera en kontakt likt förhållande 

anonym05swe skrev 2023-12-07 20:26:16 följande:
    Har inte gjort något med den andra personen oavsett (romantiskt osv) 
    Det du skrev först om förhållande lät så dock.

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2023-12-07 20:26:38 följande:
    Umgicks hon på tu man hand med nån annan? 
    Nej, dock pratade vi mest vardagliga saker. Inget om kärlek eller dylikt. 
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Detta låter rätt snurrigt, men så är det ofta i tonåren, så jag lägger ingen större vikt vid det.

Lycka till TS, hur det än blir.

• anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-12-07 20:30:41 följande:

Detta låter rätt snurrigt, men så är det ofta i tonåren, så jag lägger ingen större vikt vid det.

Lycka till TS, hur det än blir.

Tack,

Jag får hoppas det blir något mellan oss. Vore dock jobbigt om hon inte ville ses privat :/
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2023-12-09 21:57:47 följande:

Har du skrivit till henne? 

Nej inte än 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2023-12-10 13:07:54 följande:
    Nej inte än 
    Vad väntar du på?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2023-12-07 20:32:06 följande:
    Tack,

Jag får hoppas det blir något mellan oss. Vore dock jobbigt om hon inte ville ses privat :/
    Hur ska det kunna bli något Mellander när ni inte ens pratar med varandra?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?