• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2023-12-10 22:27:40 följande:

HAr du pratat nåt med den andra tjejen som du nästan blev ihop med?

Nej 
  • anonym05swe

Borde jag skriva med henne nu innan jul och bjuda ut henne till något efter jul/nyår? 

• Anonym (Lugn)

Nej, det är väl lite sent påtänkt nu? Börja chatta och håll kontakten den vägen. SEDAN efter ett tag kan du föreslå att ni hittar på något. Inte bjuda ut.

• Anonym (Crew)
    anonym05swe skrev 2023-12-17 21:21:19 följande:

Borde jag skriva med henne nu innan jul och bjuda ut henne till något efter jul/nyår? 

Så länge du inte är i ett förhållande så tycker inte jag att du borde begränsa dig. Du kan fortfarande ha ett rent samvete genom att vara relativt ärlig. När ni kommit så pass långt att ni kysst så kanske det är bättre att fokusera. Är du inte intresserad av den andra tjejen så borde du ju inte raggar på henne från början.

Nu skulle jag hanterat raggningen på annat sätt än dig.  Tja, varför inte, bjud ut henne för att kolla på något ni kanske har pratat om tidigare (som vänner) låt förhållandebiten utkristalliseras när ni är tillsammans. Prata inte om förhållande eller tekniska saker runt ett förhållande.

Det är mitt råd.
  • Anonym (X)

Har du skrivit till henne nu?

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2023-12-22 22:57:33 följande:

Har du skrivit till henne nu?

Nej, har varit så rädd. Vill inte göra bort mig men vill samtidigt hitta en väg för att spendera min tid med henne. 
  • Anonym (Smeden)

Kan du inte berätta hur du känner då? Visst kommer att kännas piss om du får nobben, men samtidigt har du ju inget att förlora på att försöka, att vänta på att hon tar kontakt kommer förmodligen aldrig att hända, du kan ju bara få ett ja eller nej.Cool

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2023-12-22 23:15:03 följande:
    Nej, har varit så rädd. Vill inte göra bort mig men vill samtidigt hitta en väg för att spendera min tid med henne. 
    Först måste ni ju lära känna varandra!
    Skriv! Hör hur hon haft det, vad hon ser fram mot att göra på lovet, hur hon firar jul!
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2023-12-23 10:19:10 följande:
    Först måste ni ju lära känna varandra!
    Skriv! Hör hur hon haft det, vad hon ser fram mot att göra på lovet, hur hon firar jul!

Vi känner varandra lite grann men har inte varit med enbart henne någon gång direkt. 

Ska återuppta kontakten efter nyår förmodligen. 

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2023-12-23 23:06:51 följande:

Vi känner varandra lite grann men har inte varit med enbart henne någon gång direkt. 

Ska återuppta kontakten efter nyår förmodligen. 

Efter NYÅR?! Varför vänta så länge? Jag trodde du var intresserad?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?