• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)

anonym05swe skrev 2024-01-01 17:13:36 följande:
    Jag ska skriva med henne inom en snar framtid, du behöver inte oroa dig. 
    Varför frågar du då så här?
    anonym05swe skrev 2024-01-01 16:08:12 följande:
    Så jag borde typ prata med henne så snart som möjligt? 

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-01-01 17:19:47 följande:

Du förstår att det kommer ta längre tid att skapa kontakt och skriva för att lära känna varandra, just för att ni bor långt från varandra så ni inte kan ses?
    Det bara är så.
    Ingen säger att du ska bedyra din kärlek direkt utan att du ska ta kontakt.

Vad tar emot? 

Vill du inte lära känna henne, veta vad hon skrattar åt, vad hennes kompisar heter, vad hennes sämsta ämne är i skolan, hennes bild av den perfekta julen, vad hon är allergisk mot och vad hon alltid väljer för smågodis -och att hon ska få veta sånt om dig?

Jag förstår och det är det som är det jobbiga. Vill inte heller att hon ska tro att avsikten är att jag gillar henne från början heller utan vill snarare att det ska växa fram. 

Jo, jag vill verkligen lära känna henne på djupet men med tanke på avståndet osv är det svårare. 

• Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-01-01 18:41:00 följande:

Jag förstår och det är det som är det jobbiga. Vill inte heller att hon ska tro att avsikten är att jag gillar henne från början heller utan vill snarare att det ska växa fram. 

Jo, jag vill verkligen lära känna henne på djupet men med tanke på avståndet osv är det svårare. 

Varför upprepar du samma saker om och om igen istället för att svara på det som skrivs?
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-01-01 20:39:53 följande:
    Varför upprepar du samma saker om och om igen istället för att svara på det som skrivs?
    Nej, jag svarar. Det är bara en så jobbig situation att vara i som du kanske inte känner igen dig själv i. 
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-01-02 16:09:14 följande:
    Nej, jag svarar. Det är bara en så jobbig situation att vara i som du kanske inte känner igen dig själv i. 
    En jobbig situation? Du är intresserad av en tjej, vi har nog alla varit där.

Och jo, du upprepar dig.  Här är några exempel bara från senaste sidan:

Är dock jobbigt psykiskt att även om vi skulle bli något så är det 4 h bort med bil.

Ja, fortfarande ca 4 h bort även då. Otroligt jobbigt då om vi blir något (ett par) och inte kunna träffas ofta.

Det praktiska är fortfarande jobbigt då vi (ex blir i praktiken ett par den helgen hypotetiskt sätt) skulle vi inte kunna träffas ofta vilket skulle vara riktigt jobbigt.

Avståndet är också riktigt jobbigt om det ev blir något om båda vill.  

Avståndet är också ett problem för hade velat träffa henne på riktigt också och inte bara skriva.

Ja men samtidigt är avståndet jättejobbigt.

Vill inte vara "för på"  
    Nej, för har inte velat vara "för på".
    Ja men om jag skriver för mycket blir jag för på.
    Skulle vilja skriva mer med henne men vet att om jag skriver för mycket är jag för på.  
    Vill inte vara "för på"  

• anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-01-02 16:43:27 följande:
    En jobbig situation? Du är intresserad av en tjej, vi har nog alla varit där.

Och jo, du upprepar dig.  Här är några exempel bara från senaste sidan:

Är dock jobbigt psykiskt att även om vi skulle bli något så är det 4 h bort med bil.

Ja, fortfarande ca 4 h bort även då. Otroligt jobbigt då om vi blir något (ett par) och inte kunna träffas ofta.

Det praktiska är fortfarande jobbigt då vi (ex blir i praktiken ett par den helgen hypotetiskt sätt) skulle vi inte kunna träffas ofta vilket skulle vara riktigt jobbigt.

Avståndet är också ett problem för hade velat träffa henne på riktigt också och inte bara skriva.

Ja men samtidigt är avståndet jättejobbigt.

Vill inte vara "för på"  
    Nej, för har inte velat vara "för på".
    Ja men om jag skriver för mycket blir jag för på.
    Skulle vilja skriva mer med henne men vet att om jag skriver för mycket är jag för på.  
    Vill inte vara "för på"  

Fast situationen är mer unik iom dels avståndet men också att vi är i samma organisation vilket det gör det jobbigt. Är absolut inte jobbigt att vilja vara med henne. 
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-01-02 18:32:52 följande:
    Fast situationen är mer unik iom dels avståndet men också att vi är i samma organisation vilket det gör det jobbigt. Är absolut inte jobbigt att vilja vara med henne. 
    Men snälla du, det är inte dugg unikt. Folk träffas via utbildningar, jobb etc och har distansförhållande. Min kille bodde i England när vi träffades. Det är liiiiite längre ert futtiga avstånd.
  • Anonym (X)
    Du tycker det för att du är inblandad, och visst, alla individer är unika, men situationen i sig är det inte.
  • Anonym (X)
    Och faktum kvarstår. Du måste agera för att lära känna henne innan du tar nästa steg. Utan det kommer du ingenvart.
  • Anonym (H)
    Inte ett dugg unikt! Jag har blivit ihop med tjejer inom samma organisation, klass, jobb
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?