• Anonym (Oroad)

Svartmålad

Jag träffade en kvinna en kortare period och hon blev väldigt snabbt gravid. 
    Tyvärr var inte detta en relation som skulle vara, hon var gravid innan vi ens setts i två månader. Jag var på väg att avsluta relationen redan innan jag fick reda på detta.
    Kommentarer om att jag borde använt preventinmedel undanbedes, ni vet inte hur det gick till.
    Iallafall. Jag avslutade relationen och hon är extremt bitter och arg på mig, hon bröt kontakten med mig efter hon varit gravid några månader.
    Nu borde hon föda vilken dag som helst, om hon inte redan har gjort det.
    Jag har fått höra att hon svartmålar mig extremt mycket till olika instanser redan nu, exakt hur jag vet detta vill jag inte riktigt gå in på för att inte outa mig själv.
    Men hon påstår att jag är farlig, ämnar skada henne och/eller barnet och säger att det nu finns många insatser för att hjälpa henne och barnet från mig.
    Vet också att hon har båda sina föräldrar med i allt och de hejar på henne i detta.
    Jag har aldrig hotat henne eller gjort henne illa på något som helst sätt eller gjort något som skulle få mig att framstå som farlig. Jag är en helt vanlig man, akademiker med stabilt jobb och stabil tillvaro. Ostraffad, sysslar inte med droger och dricker otroligt sällan alkohol och då i väldigt små mängder.
    Vad kan jag göra i den situation jag befinner mig i? Ingen myndighet har kontaktat mig, från modern är det knäpptyst och det känns som att jag som far är helt rättslös i detta.
    Hon har tidigare innan hon bröt kontakten uttryckt att det är såhär det blir när jag inte vill vara tillsammans med henne.
    Hon har historia av psykisk ohälsa, inget som jag tror gör henne farlig för någon annan än sig själv, men det kändes relevant att förtälja.
  • Svar på tråden Svartmålad
  • Anonym (M)
    Anonym (N) skrev 2023-12-04 16:15:42 följande:
    Ponera att ts och mamman försöker igen, flyttar ihop tillsammans med barnet trots att förhållandet är dåligt. Hur tror barnet mår? Du tror du ts och mamman mår? 

För att man ska kunna ha ett förhållande så måste båda vilja. I detta läget vill ingen av de. Dessutom  är det svårt att försöka bli tillsammans med någon som visar tydligt att denne absolut INTE vill. 

Faktum är att du tänker inte alls. Du tänker inte på barnets bästa, ts bästa eller mammans bästa. Det enda du gör i tråde  är att komma med idiotiska kommentarer. Vad får du egentlige  ut av det? 

Och nej, ts behöver inte alls missa mycket av bebistiden för att de inte bor tillsammans och han behöver inte alls bara en total främling för barnen. 

Men med ditt resonemang så skulle inga föräldrar idag vara skilda/separerade/bo var för sig. Psykvården hade förmodligen fått massor att göra pga av alla föräldrar som tvingas bo tillsammans trots att de varken  vill eller gillar vandra. För att inte tala om alla barn som kommer att må dåligt av att bo i ett dålig hem. 
    I detta läget ja, men om det läget ska bestå är ju upp till dem. TS kan bara ändra på sig själv, och hon kan också ändra sig om TS gör henne nöjd.

TS ÄR en främling för barnet. Och så kommer förbli tills han eventuellt får gehör från myndigheter. EVENTUELLT. Och det tar tid med alla dessa byråkratiska processer och beslut.

Jag har aldrig skrivit någonting om att någon ska tvingas vara ihop. Det är upp till TS hur han försöker påverka situationen.
  • Anonym (N)
    Anonym (M) skrev 2023-12-04 16:26:33 följande:
    I detta läget ja, men om det läget ska bestå är ju upp till dem. TS kan bara ändra på sig själv, och hon kan också ändra sig om TS gör henne nöjd.

TS ÄR en främling för barnet. Och så kommer förbli tills han eventuellt får gehör från myndigheter. EVENTUELLT. Och det tar tid med alla dessa byråkratiska processer och beslut.

Jag har aldrig skrivit någonting om att någon ska tvingas vara ihop. Det är upp till TS hur han försöker påverka situationen.
    Du skriver dock att enda sättet för ts att få vara med sitt barn, få en relation med barnet och inte vara en främling är att han blir tillsammans med mamman och att de bor tillsammans. 

Nej, det tar inte speciellt mycket tid. En faderskapsutredning bör redan vara igång eftersom socialtjänsten måste påbörja den på dag 15 efter barnets födelse. 
  • Anonym (M)
    Anonym (N) skrev 2023-12-04 19:15:52 följande:
    Du skriver dock att enda sättet för ts att få vara med sitt barn, få en relation med barnet och inte vara en främling är att han blir tillsammans med mamman och att de bor tillsammans. 

Nej, det tar inte speciellt mycket tid. En faderskapsutredning bör redan vara igång eftersom socialtjänsten måste påbörja den på dag 15 efter barnets födelse. 
    Inte enda sättet. Men inget sätt är väl bättre än att få bo på heltid med sitt barn. Och som han gör nu funkar ju inget vidare. Det kommer dra ut på tiden. Tror du själv att han kommer kunna börja bygga en relation med barnet snart? Och få vara med och påverka barnets namn? Det tror inte jag.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-04 15:40:18 följande:
    Han missar det i detta nu. Ju längre han väntar på gehör från diverse myndigheter, desto mer missar han.

Ja men hon kan även dra ut på det en hel del utan att det kommer bli så. Det ska väldigt mycket till för att en förälder ska förlora vårdnaden. Men visst, i slutändan kan det bli så, men då är TS en främling för barnet och han har missat massor. Och hade han sett till att hålla ihop med mamman, så hade han inte suttit i den här situationen. 
    Men varför ska man fortsätta hålla ihop med någon man inte vill vara tillsammans med?
    Kan du förklara det?
    TS har försökt kontakta mamman utan att lyckas.
    Och vem vill vara tillsammans med någon som smutskastar en och förvägrar en att träffa sitt barn?
    Vad för gott kommer ur det?

TS kan gå den juridiska vägen och gör också det.
    Och om mamman vägrar samarbeta så lär det ligga henne i fatet.
    Det är hon som beter sig illa här,inte TS.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-04 15:43:00 följande:
    Jag bortser inte alls från det. Jag skriver ju att man kan ändra sig om man bara vill. Handlar inte om att jag inte accepterar att TS inte vill, utan jag svarar på dina frågor om hur jag tänkte. Jag har svarat på det flera gånger nu.
    Nej,du verkar inte acceptera det då du fortsätter tjata om att han kan ändra sig.
    Trots att han har skrivit flera gånger till dig att varken han eller mamman vill.
    Varför kan du inte bara ta det till dig?
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-04 16:26:33 följande:

TS kan bara ändra på sig själv,men inte på mamman.
    Det måste hon göra själv likaväl som honom.
    Och vad skulle göra henne nöjd om hon ni inte vill ha honom tillbaka?
    Hon verkar vara kränkt över att ha blivit lämnad och använder barnet som en slags hämnd.
    Det är fruktansvärt lågt.
    TS verkar åtminstone vara den vuxna i det hela.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-12-04 19:32:41 följande:
    Men varför ska man fortsätta hålla ihop med någon man inte vill vara tillsammans med?
    Kan du förklara det?
    TS har försökt kontakta mamman utan att lyckas.
    Och vem vill vara tillsammans med någon som smutskastar en och förvägrar en att träffa sitt barn?
    Vad för gott kommer ur det?

TS kan gå den juridiska vägen och gör också det.
    Och om mamman vägrar samarbeta så lär det ligga henne i fatet.
    Det är hon som beter sig illa här,inte TS.
    Jag har redan förklarat det, därför att man vill vara och bo ihop med sitt barn från start. Hur kan det fortfarande vara oklart för dig? Du upprepar ju bara samma frågor som svaren redan framgått i mina inlägg flera gånger tidigare i tråden. Tryck på visa endast så kanske du slipper ställa samma frågor fler gånger.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-12-04 19:34:26 följande:
    Nej,du verkar inte acceptera det då du fortsätter tjata om att han kan ändra sig.
    Trots att han har skrivit flera gånger till dig att varken han eller mamman vill.
    Varför kan du inte bara ta det till dig?
    Jag svarar på de inlägg och frågor jag får, fortsätter du fråga om hur jag har tänkt så kommer jag svara dig. Det här har jag också redan förklarat för dig.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-12-04 19:39:52 följande:
    TS kan bara ändra på sig själv,men inte på mamman.
    Det måste hon göra själv likaväl som honom.
    Och vad skulle göra henne nöjd om hon ni inte vill ha honom tillbaka?
    Hon verkar vara kränkt över att ha blivit lämnad och använder barnet som en slags hämnd.
    Det är fruktansvärt lågt.
    TS verkar åtminstone vara den vuxna i det hela.
    Ja precis, han kan bara ändra på sig själv, och sina handlingar, hur mamman då reagerar på det vet vi inte.
  • Anonym (N)
    Anonym (M) skrev 2023-12-04 19:50:26 följande:
    Jag har redan förklarat det, därför att man vill vara och bo ihop med sitt barn från start. Hur kan det fortfarande vara oklart för dig? Du upprepar ju bara samma frågor som svaren redan framgått i mina inlägg flera gånger tidigare i tråden. Tryck på visa endast så kanske du slipper ställa samma frågor fler gånger.
    Eftersom mamman till barnet inte vill ha kontakt med ts så kan inte ta på tillsammans med sitt barn från start. Det innebär dock inte att han inte kan ha en relation till sitt barn. Är det så svårt för dig att förstå? 

För att två människor ska kunna bo tillsammans så krävs att dessa två personer VILL BO MED VARANDRA. Det vill inte ts och mamman till barnet. Är det också något som aldrig går in för dig? Som du aldrig kommer att förstå? 
Svar på tråden Svartmålad