Anonym (M) skrev 2023-12-03 22:11:12 följande:
Det spelar ingen roll hur mycket jag spekulerar i vad hon vill, TS kan bara försöka, han vet inte om han inte frågar.
Jag har redan skrivit varför TS skulle vilja det.
Jag har redan svarat på vad jag skulle ha gjort.
Enligt mig så kan jag inte se något bättre sätt, jag har redan svarat med en motfråga, hur tycker ni det fungerar för TS att gå den juridiska vägen? Han har inte ens sett sitt barn. Ju mer tid han väljer att förlora på att bara vänta och hoppas att det går vägen, ju mer tid förlorar han med sin bebis, tid som aldrig kommer igen. Han kommer vara en främling för sitt barn den dag som han eventuellt har lyckats tvinga fram någon timmas umgänge genom myndigheter. Jag tror inte du hade accepterat det, utan du fick hålla dina bebisar nära från första stund.
Och TS har ju försökt ta kontakt med mamman,via hennes föräldrar,men gått bet då mamman vägrar ha kontakt och föräldrarna står på hennes sida.
Så hur tycker du det fungerar för TS att försöka ha kontakt med mamman?
Och att gå den juridiska vägen kan då vara det enda alternativet som återsgtår.
Då visar han också att han är samarbetsvillig.
Och om mamman anger fader okänd så måste de ändå reda ut vem som är pappan.
Och om TS då har meddelat att han misstänker att han är fadern så kommer han att få göra ett faderskapstest.
Om det visar att han är pappan så kommer det bara att ligga mamman i fatet att försöka förhindra kontakt med barnet.
Det kan ta tid.
Men det handlar om barnets bästa.
Och det är knappast barnets bästa att TS försöker få tillbaka mamman när hon svartmålar honom som hon gör.
Och TS har ju sagt att han inte ens vill ha henne tillbaka och att han har ett bättre förhållande nu,
Så vad får dig att tro att det skulle bli bra?