• Anonym (Makthunger)

Sexuell makt?

Hur mycket har du och hur känns det?

Antag att det, som idag, är en vanlig torsdag och du känner dig sugen på sex i helgen.
    Skulle du då kunna få det om du vill?

Är det noll chans, eller 100%, eller är det helt upp till din ev partner?
    Om du är singel, hur lätt eller svårt har du att träffa någon för sex?
    Kan du påverka oddsen själv?
    Dvs hur mycket sexuell egenmakt har du?

Är du man eller kvinna och hur känner du det i din situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sexuell makt?
  • Anonym (Nollan)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 13:24:47 följande:
    Nej, det vill jag inte. Men om jag går ut på krogen och flera kvinnor försöker ragga så är sannolikheten högre att jag skulle få ett ligg med en kvinna jag tänder på, jämfört med om ingen kvinna raggade. Samma med nätdejting. Om kvinnor skrev lika ofta till mig som män gör till kvinnor, så skulle jag ha större chans att träffa kvinnor för ligg eller nåt seriöst.
    Fast om du inte vill ligga, utan enbart har något seriöst, så minskar ju valmöjligheterna för mig som kvinna med 99 procent. Kanske till och med 99,99 procent. När jag tagit bort alla män som bara vill ligga har jag ingen kvar. Och för mig finns inte alternativet att ha bara ha sex. Det skulle jag nämligen inte fixa.
  • Anonym (Makthunger)
    Anonym (JB) skrev 2023-10-13 17:10:43 följande:

Beror ju på om maken vill när jag vill. Jag har ingen makt över honom och han har ingen makt över mig. 

Men kan du påverka hans vilja till att ha sex?
    Eller är hans lust styrd av helt andra saker?
    Om du kan det så har du ju makt! Alltså förmåga till att få din vilja igenom.
  • Anonym (H)
    Anonym (Makthunger) skrev 2023-10-13 21:03:32 följande:
    Men kan du påverka hans vilja till att ha sex?
    Eller är hans lust styrd av helt andra saker?
    Om du kan det så har du ju makt! Alltså förmåga till att få din vilja igenom.
    Jag kan styra min frus vilja att ha sex.  Innebär det att jag har makt?
  • Anonym (Klart det finns makt)
    Anonym (H) skrev 2023-10-13 21:39:36 följande:
    Jag kan styra min frus vilja att ha sex.  Innebär det att jag har makt?
    Till viss del ja. Men det betyder Hübinette att det är negativt. Makt behovet inte vara negativ. 
    Anonym (Klart det finns makt) skrev 2023-10-13 22:06:57 följande:
    Till viss del ja. Men det betyder Hübinette att det är negativt. Makt behovet inte vara negativ. 
    Ju inte. Skulle det stå.
  • Core
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 12:59:43 följande:
    Ja, många män blir mer attraktiva för kvinnor när de är upptagna.
    Pga samma effekt som en kvinna oftare blir uppvaktad, hon är inte intresserad. Människan vill ha det man inte uppenbart kan få, så alla män som går ut och är ett öppet mål har från start har från börjat berövat sig själv från sin attraktionskraft.

En kvinna är sällan ett öppet mål. Hade hon suttit och glott på varenda man hade ingen tagit i henne med tång 
  • Anonym (Klyftan)
    Core skrev 2023-10-15 13:09:27 följande:
    Pga samma effekt som en kvinna oftare blir uppvaktad, hon är inte intresserad. Människan vill ha det man inte uppenbart kan få, så alla män som går ut och är ett öppet mål har från start har från börjat berövat sig själv från sin attraktionskraft.

En kvinna är sällan ett öppet mål. Hade hon suttit och glott på varenda man hade ingen tagit i henne med tång 
    Kvinnor vill ha män som andra kvinnor har godkänt. Han måste vara bättre än singelmän.
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-15 13:24:21 följande:
    Kvinnor vill ha män som andra kvinnor har godkänt. Han måste vara bättre än singelmän.
    Hur vet man om de är bättre än singelmän? 🤔

Jag vill absolut inte ha upptagna män. Aldrig någonsin att jag tar i en upptagen man med tång. För mig är några av de viktigaste  attraktionskrafterna egenskaperna rakryggad, genuin, fina värderingar och god naturlig ledare. En otrogen man eller en flirtig man som är upptagen är inte rakryggad, inte genuin, har inte fina värderingar och absolut inte en naturligt god ledare för sin familj. Alltså är han med ens inte längre attraktiv. Oavsett utseende. 
  • Anonym (Klyftan)
    Anonym (Klart det finns makt) skrev 2023-10-15 15:08:35 följande:
    Hur vet man om de är bättre än singelmän? 🤔

Jag vill absolut inte ha upptagna män. Aldrig någonsin att jag tar i en upptagen man med tång. För mig är några av de viktigaste  attraktionskrafterna egenskaperna rakryggad, genuin, fina värderingar och god naturlig ledare. En otrogen man eller en flirtig man som är upptagen är inte rakryggad, inte genuin, har inte fina värderingar och absolut inte en naturligt god ledare för sin familj. Alltså är han med ens inte längre attraktiv. Oavsett utseende. 
    Jag vet inte. Men kvinnor säger att det finns anledningar till att män är singlar. De bra männen är upptagna.
  • New  Dawn

För mig har sex absolut inget med makt att göra. Aldrig någonsin. 
     (Jag förstår att sex kan användas som maktmedel men det är inget jag har erfarenhet av)

Vad gäller min relation kan både han och jag be om att bli tillfredställd. Både han och jag vill göra det pga att vi tycker om att se varandra njuta. Det kan dock vara så att vi kanske vill vänta och då kan vi anpassa oss efter den andre. Aldrig någonsin handlar det om makt. Jag kan inte få samlag när jag vill för det bygger ju även på att han vill och kan. Han vill bara ha sex med mig när jag vill. Han skulle så klart inte sätta på mig pga någon typ av makt. 

Om jag vore singel skulle jag bara vilja ha sex med en man som jag tyckte kändes bra, och kände attraktion till, och att han då också velat ha sex med mig. Det vet man ju inte när man träffar. Så nej inte heller då har sex med makt att göra. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (?)

Sexuell makt?? Vem går med på det?
    Sex är väl ett samspel, eller?

• Anonym (Makthunger)
    New Dawn skrev 2023-10-15 18:03:24 följande:

För mig har sex absolut inget med makt att göra. Aldrig någonsin. 
     (Jag förstår att sex kan användas som maktmedel men det är inget jag har erfarenhet av)

Vad gäller min relation kan både han och jag be om att bli tillfredställd. Både han och jag vill göra det pga att vi tycker om att se varandra njuta. Det kan dock vara så att vi kanske vill vänta och då kan vi anpassa oss efter den andre. Aldrig någonsin handlar det om makt. Jag kan inte få samlag när jag vill för det bygger ju även på att han vill och kan. Han vill bara ha sex med mig när jag vill. Han skulle så klart inte sätta på mig pga någon typ av makt. 

Om jag vore singel skulle jag bara vilja ha sex med en man som jag tyckte kändes bra, och kände attraktion till, och att han då också velat ha sex med mig. Det vet man ju inte när man träffar. Så nej inte heller då har sex med makt att göra. 

Tack för alla svar och inlägg från alla!
    Jag har förstått att många lägger negativa värderingar i ordet MAKT.
    Jag tolkar, som jag skrivit tidigare i tråden, ordet makt som förmåga att påverka chansen till att få sina vilja, eller sina önskningar igenom. Alltså något i grunden positivt. Annars snackar vi maktmissbruk!

Av ditt svar tolkar jag det som att ni bägge i ditt förhållande besitter den makten och det är fint!👍🏻

Hur ser du på grundfrågan i Trådstarten?
    Hur stor chans har du att få sex till helgen om du är riktigt sugen på det? och kan du själv påverka oddsen för att få det?

• Anonym (Klyftan)
    Anonym (?) skrev 2023-10-15 18:42:43 följande:

Ja, fast kvinnor har ofta lite makt och kan rivstarta en man på ett annat sätt. Räcker att hon har urringat så är chansen stor att det är grönt ljus.
    Jämför med en man som visar armmusklerna eller sin bringa. Hon kanske gäspar lite och återvänder till boken.
  • Anonym (A)
    Anonym (?) skrev 2023-10-15 18:42:43 följande:

Precis så tänker jag
  • New  Dawn
    Anonym (Makthunger) skrev 2023-10-15 19:07:30 följande:

Tack för alla svar och inlägg från alla!
    Jag har förstått att många lägger negativa värderingar i ordet MAKT.
    Jag tolkar, som jag skrivit tidigare i tråden, ordet makt som förmåga att påverka chansen till att få sina vilja, eller sina önskningar igenom. Alltså något i grunden positivt. Annars snackar vi maktmissbruk!

Av ditt svar tolkar jag det som att ni bägge i ditt förhållande besitter den makten och det är fint!👍🏻

Hur ser du på grundfrågan i Trådstarten?
    Hur stor chans har du att få sex till helgen om du är riktigt sugen på det? och kan du själv påverka oddsen för att få det?

Hur stor chansen är att jag får sex? Som sagt, om jag skulle be min man att tillfredställa mig gör han i princip alltid det.(någon gång kanske han föreslå att vi ska vänta lite) Men det gäller detsamma för honom. Ingen av oss kan däremot vara säkra på att den andre vill ett speciellt tillfälle. Annars utvecklas ju både lust och sex spontant. Jag tänker sällan att "jag vill ha sex i helgen" Blir vi kåta har vi sex, annars gör vi något annat. 
    Jag kan inte relatera till din beskrivning, din fråga. De flesta gånger jag ger min man en avsugning är det jag som tex legat och smekt igång honom. Det gör jag även om jag inte vill ha sex själv. Jag smeker hans kuk även om det inte leder till något alls. Precis som att han får igång mig även när jag inte tänkt på det innan. 

När jag varit singel har jag aldrig tänkt den tanken. Antagligen skulle jag kunna få sex med massor av män jag inte är sugen på. Det finns ingen makt i det. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Sexuell makt?