Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 10:13:42 följande:
Ja, vem får mest uppmärksamhet på krogen eller på dejtsidan? Många kvinnor tycker inte att det är positivt att de får många mejl från många män. De kanske hellre skulle vilja ha det som det är för de flesta männen? Inte få nån uppmärksamhet alls?
Hur menar du då? Så om jag får 20 dick pics skickade till mig med förslag på sex så är det lyckost mig för du får aldrig någon själv? Jag skiter väl i om 100 män vill ha mig eller knulla mig. Jag vill bara ha den jag är kär i eller väldigt intresserad av. Det är skillnaden om du vill jämföra vissa män med vissa kvinnor.
Om vi utgår från att hälften av alla män fungerar tvärtom (du gillar ju att utgå från majoriteten när du pratat om kvinnor men jag nöjer mig med hälften), dvs de kan ligga med 100 kvinnor oavsett om de är kära eller väldigt intresserade så kan man ju inte jämföra de två. För det du vill ha vill kanske inte jag ha. Så då kan vi inte jämföra.
Om jag får tusen vackra röda äpplen att äta så betyder det ingenting om jag inte tycker om röda äpplen. Men jag älskar gröna äpplen. Jag byter hellre 1000 vackra perfekta röda äpplen mot ett halvperfekt grönt äpple. Fritt val är det ju ändå på vilken frukt man äter om man äter frukt.
Men så kommer det en annan person som vill äta gröna bananer men inte kan få tag på en enda grön banan. Den känner att om den fick skulle den tacksamt frossa i gröna bananer men det får den inte för alla gröna bananer är slut. Visserligen finns det en del halv-gröna bananer men det vill inte den personen ha. Fritt val liksom.
Däremot blir den provocerad av mig, kanske t.o.m. skitsur på mig för att jag avstår att äta röda äpplen i väntan på ett grönt. Det är liksom orättvist för personen på ngt sätt att jag skulle kunna äta röda äpplen(som jag inte gillar) men inte gör det. När personen själv inte kan få en enda grön banan.
Avslutar med det du kommer att nonchalera mest. De flesta män jag träffar lever eller har levt i relation med en partner. De flesta män får inte ingen uppmärksamhet. Män som inte har något att erbjuda en partner eller en sexpartner kan det nog stämma för. Men de är inte representativa för majoriteten av alla män