• Anonym (Makthunger)

Sexuell makt?

Hur mycket har du och hur känns det?

Antag att det, som idag, är en vanlig torsdag och du känner dig sugen på sex i helgen.
    Skulle du då kunna få det om du vill?

Är det noll chans, eller 100%, eller är det helt upp till din ev partner?
    Om du är singel, hur lätt eller svårt har du att träffa någon för sex?
    Kan du påverka oddsen själv?
    Dvs hur mycket sexuell egenmakt har du?

Är du man eller kvinna och hur känner du det i din situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sexuell makt?
  • Anonym (H)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 10:10:05 följande:
    Majoriteten av kvinnor säger att de inte ligger med vem som helst. De flesta kvinnor säger att de flesta män inte är intressanta. Ändå så är det många kvinnor som har legat med fler, jämfört med mannen. 
    Om vi antar att med de flesta menar vi 75%, dvs 25 % är intressant för en godtyckligt vald kvinna. I Sverige finns det ca 50 000 män i varje åldergrupp om ett år. Om vi vidare antar att ett åldersspan på plus mins 5 år är möjliga innebär det att det finns 500 000 män inom det spannet. 25% av det är 125 000 män. Då innebär det att det för varje kvinna som tycke att de flesta män inte är intresserade finns 125 000 intressant möjliga män. Det räcker till ca fem ligg per dag under 50 år.

Värt att notera är att det är inte samma 25% som är intressant för alla kvinnor då olika kvinnor  har olika preferenser.
  • Anonym (Klyftan)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 10:14:35 följande:
    Män som bor ensamma kan väl inte städa? Inte tvätta heller. Tur att Mamma finns.
    Som en tjej jag skulle träffa. Hon sa "hoppas du har städat". Det hade jag gjort, jag städar en gång i veckan. När vi nästa gång var hemma hos henne så kändes det mer ofräscht, så jag hade mer välstädat än henne. Så kan det vara.
  • Anonym (Blaha)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 09:01:49 följande:
    Skulle du vilja att det vore annorlunda, att det vore svårt att få till sex med män?
    svårt att veta. Men iallafall hade det känts som att sexet faktiskt betytt något och åtminstone varit ett tecken på
    ömsesidig attraktion.
  • Anonym (Klyftan)
    Anonym (Blaha) skrev 2023-10-13 11:12:57 följande:
    svårt att veta. Men iallafall hade det känts som att sexet faktiskt betytt något och åtminstone varit ett tecken på
    ömsesidig attraktion.
    Jag tror personligen att många kvinnor skulle veta ganska snart vilket de föredrar om de provade att ha det som de flesta män har det.
  • Anonym (Klart det finns makt)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 10:10:05 följande:
    Majoriteten av kvinnor säger att de inte ligger med vem som helst. De flesta kvinnor säger att de flesta män inte är intressanta. Ändå så är det många kvinnor som har legat med fler, jämfört med mannen. 
    Tänk att du (eller dina lika) hamnar i dessa trådar så ofta och kör ett sidospår till ämnet. Off topic. Nu är du inne och diskuterar manligt och kvinnligt igen och orättvisan i vem som får ligga. Eller det underliga med vem som får ligga. inte om du har någon sexuell makt. DU. Varför inte svara på frågan istället. 
  • Anonym (Klyftan)
    Anonym (Klart det finns makt) skrev 2023-10-13 11:28:36 följande:
    Tänk att du (eller dina lika) hamnar i dessa trådar så ofta och kör ett sidospår till ämnet. Off topic. Nu är du inne och diskuterar manligt och kvinnligt igen och orättvisan i vem som får ligga. Eller det underliga med vem som får ligga. inte om du har någon sexuell makt. DU. Varför inte svara på frågan istället. 
    Ja, vi diskuterar sexuell makt. Så då tycker jag att detta är relevant. Kvinnor kan välja och vraka på ett annat sätt. Hon kanske inte vill ha de flesta männen som visar intresse, men faktum kvarstår: hon har mycket att välja bland.
    Ungefär som en buffé. Ett långbord fyllt med olika rätter. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 11:34:29 följande:
    Ja, vi diskuterar sexuell makt. Så då tycker jag att detta är relevant. Kvinnor kan välja och vraka på ett annat sätt. Hon kanske inte vill ha de flesta männen som visar intresse, men faktum kvarstår: hon har mycket att välja bland.
    Och?

Världen är orättvis
  • Anonym (Klyftan)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 11:34:29 följande:
    För män är det mer att vi har att välja mellan korv med bröd eller hamburgare. That's it. Tackar vi nej så får skylla oss själva, att vi blir utan. 
  • Anonym (Klyftan)
    Anonym (H) skrev 2023-10-13 11:36:06 följande:
    Och?

Världen är orättvis
    Definitivt. Ville bara ge lite perspektiv på det.
  • Anonym (H)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 11:37:53 följande:
    Definitivt. Ville bara ge lite perspektiv på det.
    Ok. Färdig nu? 

Kan ge ett annat perspektiv.  Jag som man hade en period då jag inte hade några problem med att få ett ligg.  Erbjudanden haglade och jag tackade nej till de flesta.
Svar på tråden Sexuell makt?