Anonym (Makthunger) skrev 2023-10-12 23:44:53 följande:
Sexuell makt?
Hur mycket har du och hur känns det?
Antag att det, som idag, är en vanlig torsdag och du känner dig sugen på sex i helgen.
Skulle du då kunna få det om du vill?
Är det noll chans, eller 100%, eller är det helt upp till din ev partner?
Om du är singel, hur lätt eller svårt har du att träffa någon för sex?
Kan du påverka oddsen själv?
Dvs hur mycket sexuell egenmakt har du?
Är du man eller kvinna och hur känner du det i din situation?
För att svara på själva frågan då. Jag får nog ligga i helgen om jag vill. Antingen genom hans initiativ eller genom att jag själv tar ett. Mest trolig blir det inget ikväll då vi hade sex igår (dock inte omöjligt men då blir det på hans initiativ för just nu är jag liksom nöjd tack vare igår) och jag skulle gissa att det blir av söndagkväll nästa gång när barnen somnat. Jag behöver inte göra ngt för att det ska ske.
Jag kan också säga nej utan något som helst krångel. Inget tjat, inga sura miner eller ngt som påverkar stämningen. Alltså inget manipulerande för att ta den där sexuella makten i relationen. Trots min säkerhet kring att det blir sex i helgen baserar jag den bara på erfarenhet och gissning utifrån hur vi brukar ligga.
Min man har helt klart den sexuella makten hos oss. Blev lite förvånad när jag upptäckte det för många år sedan. Tidigare i relationer har den varit min rakt igenom. Alltså min lust har styrt när. Sedan dessutom styr ju jag min kropp. Vill jag inte alls blir det inget.
Så min man har den sexuella makten i vardagen. Jag säger aldrig nej till sex men det gör han ibland. Alltså får han alltid ligga när han vill åren runt. Men inte jag. Han har högre lust än mig och hans tempo styr vårt sexliv. Han är bra på att vara en respektfull och tillitsfull partner. Vi drar jämt hemma. Hjälps åt. Han är en fantastisk lyssnare och alltid emotionellt tillgänglig. Frågar alltid om dagen och bryr sig genuint om mig och barnen. Hans mål är alltid att vi ska leva här hemma så att alla vuxna och barn mår bra och han handlar därefter. Jag är aldrig mer än 10 minuters förförning bort tack vare det. tror jag.
Skulle han missbruka det hela (tjata eller kräva eller vara hårdhänt (på fel sätt) upphör den makten så egentligen är det väl jag som har det i ytterligheten ändå. Alltså utifrån den premissen att i slutändan är det ju min kropp och han skulle aldrig någonsin tjata eller tvinga sig på min kropp.
Han har alltså vardagsmakten- han får ligga när helst han vill och har så gjort i många år. Vi har ett väldigt aktivt sexliv som jag njuter fysiskt mkt av men jag styr det inte. Jag är nöjd idag som sagt men är han på ikväll kommer vi att ha sex även om jag skulle ha tagit det imorgon eller på söndag om jag varit den som styrt. Jag kommer givetvis vara kåt om det blir av för han kommer att vara en uppmärksam älskare och ge mig allt jag behöver.
Jag har den yttersta makten. Skulle han inte vara en bra make och omtänksam älskare och hålla på med skit mot mig och barnen skulle tillgången strypas. Antagligen för att relationen skulle dö ut.