Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Sexuell makt?

Anonym (Makthunger) skrev 2023-10-12 23:44:53 följande:
    Sexuell makt?

Hur mycket har du och hur känns det?

Antag att det, som idag, är en vanlig torsdag och du känner dig sugen på sex i helgen.
    Skulle du då kunna få det om du vill?

Är det noll chans, eller 100%, eller är det helt upp till din ev partner?
    Om du är singel, hur lätt eller svårt har du att träffa någon för sex?
    Kan du påverka oddsen själv?
    Dvs hur mycket sexuell egenmakt har du?

Är du man eller kvinna och hur känner du det i din situation?

Jag har noll makt då jag vill att min fru vill också.  Självklart kan jag påverka sannolikheten till helgen.  Jag kan duscha, se till att jag är hemma, umgås med min fru på ett positivt sätt, småflirta med henne.

Under min långa singelperiod kunde jag också påverka.  Satt jag hemma en kväll 0%. Gick jag ut på krogen, var trevlig, snackade och dansade med tjejer var sannolikheten ungefär 30%
  • Anonym (H)
    Anonym (Makthunger) skrev 2023-10-13 08:44:41 följande:

I min trådstart borde jag ha haft med min definition av makt inser jag nu.
    Jag menar att makt är förmågan att förverkliga sina önskningar. 

Det ligger ingen negativ laddning i ordet i sig, men makt kan givetvis användas på bra eller dåligt sätt. 
    Många verkar anse att makt måste utövas på någon annans bekostnad, men så behöver det ju inte alls vara. Bara för att jag kan förverkliga en önskan, så behöver det ju inte drabba någon annan negativt.

Enligt den definitionen så har (H) ganska stor makt.

Och ni andra: Spamma inte tråden med gräl och tjafs är ni snälla! Trådstarten var menad som ett försök att få till en seriös diskussion om en fråga som för många är ett problem och för andra inte. Och kaaanske kunna öka förståelsen mellan dessa grupper?

Om vi bortser från mitt nuläge som gift utan ser på min singelperiod hade jag väldigt stor möjlighet att påverka min chans att det skulle bli sex en helg.

Satt jag hemma och tyckte synd om mig själv, 0%
    Fixade jag till mig, gick ut på krogen, var trevlig och charmig så ca 30%
    Under en period letade jag kk, ville definitivt inte binda mig. Tog ca två månader och sen var det en tjej i samma situation. Vi träffades ungefär en gång i veckan under två år. Om jag ville träffa henne kunde jag höra av mig. Inte alltid hon hade möjlighet men rätt ofta. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Makthunger) skrev 2023-10-13 08:44:41 följande:

I min trådstart borde jag ha haft med min definition av makt inser jag nu.
    Jag menar att makt är förmågan att förverkliga sina önskningar. 

Det ligger ingen negativ laddning i ordet i sig, men makt kan givetvis användas på bra eller dåligt sätt. 
    Många verkar anse att makt måste utövas på någon annans bekostnad, men så behöver det ju inte alls vara. Bara för att jag kan förverkliga en önskan, så behöver det ju inte drabba någon annan negativt.

Enligt den definitionen så har (H) ganska stor makt.

Och ni andra: Spamma inte tråden med gräl och tjafs är ni snälla! Trådstarten var menad som ett försök att få till en seriös diskussion om en fråga som för många är ett problem och för andra inte. Och kaaanske kunna öka förståelsen mellan dessa grupper?

Även nu hemma kan jag påverka mina önskningar.Vara ute med grabbarna, kröka och sen komma hem klockan 02:00 och väcka frun, 0%

Jobba hela lördagen, väcka frun vid 06:00, dumpa hemmet och allt som måste fixas på min fru, komma hem och förvänta mig middag mm, 0%, hon är för trött

Ha en bra och avkopplande lördag tillsammans, sovmorgon, äta något gott, göra det mysigt hemma, flirta lite ca 80%.
  • Anonym (H)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 09:14:30 följande:
    Om kvinnor är så selektiva, och det finns få bra män därute... hur tusan går DET ihop? Att så många kvinnor har legat med många män?
    För att vad som är en bra person variera. De flesta män är bra för någon kvinna. De flesta kvinna kan hitta någon bra män i det stora utbudet
  • Anonym (H)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 10:10:05 följande:
    Majoriteten av kvinnor säger att de inte ligger med vem som helst. De flesta kvinnor säger att de flesta män inte är intressanta. Ändå så är det många kvinnor som har legat med fler, jämfört med mannen. 
    Om vi antar att med de flesta menar vi 75%, dvs 25 % är intressant för en godtyckligt vald kvinna. I Sverige finns det ca 50 000 män i varje åldergrupp om ett år. Om vi vidare antar att ett åldersspan på plus mins 5 år är möjliga innebär det att det finns 500 000 män inom det spannet. 25% av det är 125 000 män. Då innebär det att det för varje kvinna som tycke att de flesta män inte är intresserade finns 125 000 intressant möjliga män. Det räcker till ca fem ligg per dag under 50 år.

Värt att notera är att det är inte samma 25% som är intressant för alla kvinnor då olika kvinnor  har olika preferenser.
  • Anonym (H)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 11:34:29 följande:
    Ja, vi diskuterar sexuell makt. Så då tycker jag att detta är relevant. Kvinnor kan välja och vraka på ett annat sätt. Hon kanske inte vill ha de flesta männen som visar intresse, men faktum kvarstår: hon har mycket att välja bland.
    Ungefär som en buffé. Ett långbord fyllt med olika rätter. 
    Och?

Världen är orättvis
  • Anonym (H)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 11:37:53 följande:
    Definitivt. Ville bara ge lite perspektiv på det.
    Ok. Färdig nu? 

Kan ge ett annat perspektiv.  Jag som man hade en period då jag inte hade några problem med att få ett ligg.  Erbjudanden haglade och jag tackade nej till de flesta.
  • Anonym (H)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 11:37:53 följande:
    Definitivt. Ville bara ge lite perspektiv på det.
    Ok. Färdig nu? 

Kan ge ett annat perspektiv.  Jag som man hade en period då jag inte hade några problem med att få ett ligg.  Erbjudanden haglade och jag tackade nej till de flesta.
  • Anonym (H)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 12:04:49 följande:
    Ja, för tillfället. Det var imponerande. Tror du att de flesta män är med om samma?
    Nej, men en del.

De flesta män har någon gång levt i en seriös relation där det ingått en hel del sex.
  • Anonym (H)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 12:07:26 följande:
    Jag tror inte heller det.
    Vad är det du inte tror? 
  • Anonym (H)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 13:24:47 följande:
    Nej, det vill jag inte. Men om jag går ut på krogen och flera kvinnor försöker ragga så är sannolikheten högre att jag skulle få ett ligg med en kvinna jag tänder på, jämfört med om ingen kvinna raggade. Samma med nätdejting. Om kvinnor skrev lika ofta till mig som män gör till kvinnor, så skulle jag ha större chans att träffa kvinnor för ligg eller nåt seriöst.
    Om du skulle gå ut, gå på krogen, träffa kvinnor skulle din chans öka också
  • Anonym (H)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 13:42:06 följande:
    Ja, men jag skulle sannolikt inte träffa nån. Jag raggar inte på krogen, och de flesta kvinnor går ut för att ha kul med sina vänner.
    Du vet inte vad du pratar om.  Massor av kvinnor går på krogen för att träffa killar. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Makthunger) skrev 2023-10-13 21:03:32 följande:
    Men kan du påverka hans vilja till att ha sex?
    Eller är hans lust styrd av helt andra saker?
    Om du kan det så har du ju makt! Alltså förmåga till att få din vilja igenom.
    Jag kan styra min frus vilja att ha sex.  Innebär det att jag har makt?
Svar på tråden Sexuell makt?