• Anonym (Makthunger)

Sexuell makt?

Hur mycket har du och hur känns det?

Antag att det, som idag, är en vanlig torsdag och du känner dig sugen på sex i helgen.
    Skulle du då kunna få det om du vill?

Är det noll chans, eller 100%, eller är det helt upp till din ev partner?
    Om du är singel, hur lätt eller svårt har du att träffa någon för sex?
    Kan du påverka oddsen själv?
    Dvs hur mycket sexuell egenmakt har du?

Är du man eller kvinna och hur känner du det i din situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sexuell makt?
  • Auditanne
    Anonym (Makthunger) skrev 2023-10-12 23:44:53 följande:
    Sexuell makt?

Antag att det, som idag, är en vanlig torsdag och du känner dig sugen på sex i helgen.

Jag har ingen som helst sexuell makt över någon annan människa, endast över min egen vilja att tacka ja eller nej till såna erbjudanden. Jag bestämmer liksom inte om någon ska tycka om mig eller inte.

Våldtäktsmän har betydligt mer sexuell makt än kvinnor. Även om de tar sig denna makt på olaglig väg. 
  • Anonym (Gryning)

Så irriterande att någon nämner "makt" och "sex" i samma mening. Låter som incel retorik.

• Auditanne
    Wildcard skrev 2023-10-13 00:34:33 följande:
    Är det verkligen sexuell makt om det är våldtäkt? Eller är det något annat?

Jag tror anledningen till att ni har så lite sexuell makt numera, är för att så fort någon man börjar prata om sex. Så börjar ni Svenska Kvinnor direkt börja relatera det till våldtäkt.
    Makt handlar om bestämmande. Jag kan bara bestämma över mig själv och vad jag vill eller inte vill gå med på. Ja, enligt min definition så har män överlag ganska mycket mer makt än kvinnor.
  • Auditanne
    Anonym (Gryning) skrev 2023-10-13 00:30:37 följande:

Så irriterande att någon nämner "makt" och "sex" i samma mening. Låter som incel retorik.

Eller hur. Önskar att män som hävdar detta kunde förstå att makten oftast inte sitter hos kvinnor utan snarare i deras egen pillefjong. De måste dock inte böja sig inför dennes önskemål hela tiden heller. Det är ett val.
  • Auditanne
    Wildcard skrev 2023-10-13 00:49:04 följande:
    Nej, makt handlar om vilka möjligheter man har, och vilken förmåga man har att göra något med det..

När du snackar om våldtäkt, så menar du att den ska ha ordet "våldskapital"... 

Medans när en annan nämner makt om män, så är det förmågan att få henne att bli våt i fittan bara av att hon råkar vara inärheten utav han. 
    Då har du en helt annan definition av makt än jag. För mig handlar det främst om hur mycket du kan bestämma, både över dig själv och över andra, utan att ge folk ett val.
    Jag har noll sexuell makt över andra människor, även över de som skulle finna mig attraktiv. Inget jag kan styra över som sagt, precis som jag själv inte kan råda över vem jag dras till. 
  • Auditanne
    Wildcard skrev 2023-10-13 01:01:02 följande:
    Uppenbarligen. Men kul för dig att du är någon som ser våldtäkter som bättre och mer heliga. 
    Idiotiskt svar och en projicering. Det var du som började tjafsa om makt i samband med sexualitet och jag gav dig bara mitt ärliga svar på hur jag definierar makt ur det hänseendet.

Kvinnor har heller ingen sexuell makt över andra. De bestämmer inte vem som ska ligga med dem, olikt våldtäktsmännen. 
  • Auditanne
    Wildcard skrev 2023-10-13 01:16:08 följande:
    Vad fan pratar du om din jävla hagga? 
    Hagga kan du vara själv. Vidriga fultroll. De enda störda här är gubbslem som du. Bra, försvinn från tråden för du är uppenbarligen inte ute efter en seriös diskussion i vilket fall. 

Kvinnor har ingen sexuell makt som sagt. De har bara möjligheten att tacka ja eller nej till sex, precis som män. 
  • Auditanne
    Wildcard skrev 2023-10-13 01:24:58 följande:
    Så jävla STÖRD. 
    Ja, det är du.
  • Anonym (H)
    Anonym (Makthunger) skrev 2023-10-12 23:44:53 följande:
    Sexuell makt?

Jag har noll makt då jag vill att min fru vill också.  Självklart kan jag påverka sannolikheten till helgen.  Jag kan duscha, se till att jag är hemma, umgås med min fru på ett positivt sätt, småflirta med henne.

Under min långa singelperiod kunde jag också påverka.  Satt jag hemma en kväll 0%. Gick jag ut på krogen, var trevlig, snackade och dansade med tjejer var sannolikheten ungefär 30%
  • Anonym (Klyftan)

Jag är man och tycker att kvinnor har den sexuella makten. Det räcker att hon visar urringat. Ser det ofta på film t ex. Som häromdagen i The Righteous Gemstones. En kvinna uppmandes att ha urringat för att charma en man och övertala honom till en sak. Såg samma i Breaking Bad. Tutt Power.

Svar på tråden Sexuell makt?