Inlägg från: Anonym (Makthunger) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Makthunger)

Sexuell makt?

Hur mycket har du och hur känns det?

Antag att det, som idag, är en vanlig torsdag och du känner dig sugen på sex i helgen.
    Skulle du då kunna få det om du vill?

Är det noll chans, eller 100%, eller är det helt upp till din ev partner?
    Om du är singel, hur lätt eller svårt har du att träffa någon för sex?
    Kan du påverka oddsen själv?
    Dvs hur mycket sexuell egenmakt har du?

Är du man eller kvinna och hur känner du det i din situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sexuell makt?
  • Anonym (Makthunger)
    Anonym (H) skrev 2023-10-13 06:42:46 följande:
    Jag har noll makt då jag vill att min fru vill också.  Självklart kan jag påverka sannolikheten till helgen.  Jag kan duscha, se till att jag är hemma, umgås med min fru på ett positivt sätt, småflirta med henne.

Under min långa singelperiod kunde jag också påverka.  Satt jag hemma en kväll 0%. Gick jag ut på krogen, var trevlig, snackade och dansade med tjejer var sannolikheten ungefär 30%

I min trådstart borde jag ha haft med min definition av makt inser jag nu.
    Jag menar att makt är förmågan att förverkliga sina önskningar. 

Det ligger ingen negativ laddning i ordet i sig, men makt kan givetvis användas på bra eller dåligt sätt. 
    Många verkar anse att makt måste utövas på någon annans bekostnad, men så behöver det ju inte alls vara. Bara för att jag kan förverkliga en önskan, så behöver det ju inte drabba någon annan negativt.

Enligt den definitionen så har (H) ganska stor makt.

Och ni andra: Spamma inte tråden med gräl och tjafs är ni snälla! Trådstarten var menad som ett försök att få till en seriös diskussion om en fråga som för många är ett problem och för andra inte. Och kaaanske kunna öka förståelsen mellan dessa grupper?

• Anonym (Makthunger)
    Anonym (JB) skrev 2023-10-13 17:10:43 följande:

Beror ju på om maken vill när jag vill. Jag har ingen makt över honom och han har ingen makt över mig. 

Men kan du påverka hans vilja till att ha sex?
    Eller är hans lust styrd av helt andra saker?
    Om du kan det så har du ju makt! Alltså förmåga till att få din vilja igenom.
  • Anonym (Makthunger)
    New Dawn skrev 2023-10-15 18:03:24 följande:

För mig har sex absolut inget med makt att göra. Aldrig någonsin. 
     (Jag förstår att sex kan användas som maktmedel men det är inget jag har erfarenhet av)

Vad gäller min relation kan både han och jag be om att bli tillfredställd. Både han och jag vill göra det pga att vi tycker om att se varandra njuta. Det kan dock vara så att vi kanske vill vänta och då kan vi anpassa oss efter den andre. Aldrig någonsin handlar det om makt. Jag kan inte få samlag när jag vill för det bygger ju även på att han vill och kan. Han vill bara ha sex med mig när jag vill. Han skulle så klart inte sätta på mig pga någon typ av makt. 

Om jag vore singel skulle jag bara vilja ha sex med en man som jag tyckte kändes bra, och kände attraktion till, och att han då också velat ha sex med mig. Det vet man ju inte när man träffar. Så nej inte heller då har sex med makt att göra. 

Tack för alla svar och inlägg från alla!
    Jag har förstått att många lägger negativa värderingar i ordet MAKT.
    Jag tolkar, som jag skrivit tidigare i tråden, ordet makt som förmåga att påverka chansen till att få sina vilja, eller sina önskningar igenom. Alltså något i grunden positivt. Annars snackar vi maktmissbruk!

Av ditt svar tolkar jag det som att ni bägge i ditt förhållande besitter den makten och det är fint!👍🏻

Hur ser du på grundfrågan i Trådstarten?
    Hur stor chans har du att få sex till helgen om du är riktigt sugen på det? och kan du själv påverka oddsen för att få det?

Svar på tråden Sexuell makt?