Han vägrar låta dem lägga till namnet
Mina barn har idag bara pappans efternamn, men vill lägga till mitt. Pappan vägrar godkänna det eftersom min "nya" har samma namn. Finns det vägar runt det?
Mina barn har idag bara pappans efternamn, men vill lägga till mitt. Pappan vägrar godkänna det eftersom min "nya" har samma namn. Finns det vägar runt det?
Barnen VILL inte vara där, men är det ändå. Han går inte med på annat än vv och de vågar inte säga nej heller. De mår jättedåligt varje gång de kommer därifrån och pratar
om hur han betett sig. Mycket skrik, hot, nedvärderande kommentarer etc etc.
Barnen är 8, 13 och 14 år.
Det är synd om barn som tvingas dras med två efternamn. Krångligt och fult. Hoppas deras far står på sig.
Barnens talan då?? Som alltid är så extremt viktigt när det gäller att styra och ställa, jävlas med förälderns nya, kräva saker, enbart ha en åsikt för åsiktens skull?? Då är det minsann så jäkla viktigt vad barnen tycker!!
Det är ett jävla namn!! Vaddå "blir bökigt", det drabbar väl inte ER???? Om nu barnen vill ha både mammas och pappas namn efter en skulsmässa för att visa att "båda är lika viktiga", de kanske vill ha ett mer originellt namn, mammans flicknamn kanske är finare och mer speciellt??
Hur svinigt av pappan att inte lyssna på vad barnen vill, utan göra allt för att jävlas med både dem och mamman?? Han skulle väl glatt ge en ny kvinna sitt namn, eller skulle han känna det opassande i och med att hans barn heter så?
Det låter ju som att ni som familj har extremt mycket större och mer angelägna problem än ett namntillägg.
Efternamnet får barnen tyvärr vänta med.
Jag tror dina barn behöver prata med en psykolog eller annat proffs. De ska inte behöva vara hos sin pappa om de inte vill, de stora kan försöka få slippa. Jag förstår dock att de inte vill att den lilla ska vara där ensam.
Ni har båda gemensamt och i samförstånd gett era barn de namn de bär idag. Som föräldrar hade ni det förtroendet tillsammans. Ska det ändras ska det vara i samförstånd.
Det är inte barnen som skiljt sig. De är samma individer som när det föddes. Låt dom behålla sina namn.
Barnen bestämma själva när de är myndiga.
Han skulle väl glatt ge en ny kvinna sitt namn, eller skulle han känna det opassande i och med att hans barn heter så?
En väg runt det kan vara att fråga din exman om han är svartsjuk på din nye eftersom det är där skon klämmer för ditt ex. Och säga att när han säger nej till namnet pga din nye heter det så visar han lite för uppenbart sin svartsjuka.
Ditt ex har ju uppenbarligen inte kommit över dig, om han inte vill ge ditt efternamn till era barn pga att din nuvarande nye man heter så. Skrattretande ju!
Ditt ex får väl lära sig att hantera sina känslor själv och inse att han inte kommer få dig tillbaka och gå vidare. Hade han verkligen gått svikare hade han inte uppgett din nuvarande efternamn som orsak till sitt agerande och beslut Så genomskinligt att han "hatar din nye" för han är svartsjuk.
Han kommer garanterat agera annorlunda om 10 år eller när han verkligen gått vidare från dig. Uppenbarligen är det för snabbt att ta upp barnens efternamn, så avvakta och fråga igen om ett par år.
En väg runt det kan vara att fråga din exman om han är svartsjuk på din nye eftersom det är där skon klämmer för ditt ex. Och säga att när han säger nej till namnet pga din nye heter det så visar han lite för uppenbart sin svartsjuka.
Ditt ex har ju uppenbarligen inte kommit över dig, om han inte vill ge ditt efternamn till era barn pga att din nuvarande nye man heter så. Skrattretande ju!
Ditt ex får väl lära sig att hantera sina känslor själv och inse att han inte kommer få dig tillbaka och gå vidare. Hade han verkligen gått svikare hade han inte uppgett din nuvarande efternamn som orsak till sitt agerande och beslut Så genomskinligt att han "hatar din nye" för han är svartsjuk.
Han kommer garanterat agera annorlunda om 10 år eller när han verkligen gått vidare från dig. Uppenbarligen är det för snabbt att ta upp barnens efternamn, så avvakta och fråga igen om ett par år.
Barnen VILL inte vara där, men är det ändå. Han går inte med på annat än vv och de vågar inte säga nej heller. De mår jättedåligt varje gång de kommer därifrån och pratar
om hur han betett sig. Mycket skrik, hot, nedvärderande kommentarer etc etc.
Barnen är 8, 13 och 14 år.