• Sunflora

Han vägrar låta dem lägga till namnet

Vänta till barnen är 18 år och kan bestämma själva. 

• Sunflora
    Anonym (Mamma) skrev 2023-08-31 09:03:53 följande:

Kul att ni hejar på en människa ni vet absolut ingenting om. En man som psykiskt misshandlat både mig och barnen i alla år och gör det här bara för att fortsätta jävlas med mig. Barnen vill ha mitt namn.

Barnen vill det för att det är viktigt för dig och de vill göra dig glad. Jag tycker du ska släppa det, det finns inget du kan göra i alla fall. Namnet dög då barnen föddes, då var det inte viktigt för dig nu är du osams med ditt ex och drar in barnen i det. Vill barnen verkligen ha ditt efternamn har de möjlighet att byta när de är 18 år. 
  • Sunflora
    Anonym (Mamma) skrev 2023-08-31 12:46:10 följande:
    Det är de själva som tagit upp. Klart namnet dög då, jag hette ju det då..
    Jag drar inte in barnen, det är han som använder dem som vapen. De vill inte ens bo hos honom.
    Hur kan han använda det som vapen om du inte pushar för namnbyte? Det är du som vill ändra något inte han. Jag förstår att er relation inte varit bra men inför barnen bör du vara neutral och inte dra in dem i era stridigheter. 
  • Sunflora
    Anonym (Xd) skrev 2023-08-31 13:56:55 följande:
    Men.. det är alltså ditt släktnamn, och din "nya" har också samma släktnamn?
    Mannen kan ta kvinnans efternamn också det har man kunnat ett bra tag. 
  • Sunflora
    Anonym (Mamma) skrev 2023-08-31 14:50:57 följande:

Barnen VILL inte vara där, men är det ändå. Han går inte med på annat än vv och de vågar inte säga nej heller. De mår jättedåligt varje gång de kommer därifrån och pratar
    om hur han betett sig. Mycket skrik, hot, nedvärderande kommentarer etc etc.

Barnen är 8, 13 och 14 år.

Det är något som inte stämmer här. Du tjafsar om ett efternamn men släpper glatt iväg barnen till någon som psykiskt misshandlar dem och när folk ifrågasätter det skyller du på att barnen inte vågar säga ifrån. Misshandeln känns som en efterkonstruktion rimligtvis borde du bry dig mer om dina barns välmående än ett namn och en sån sak borde stått i trådstarten också. 
Svar på tråden Han vägrar låta dem lägga till namnet