Inlägg från: Anonym (spumante) |Visa alla inlägg
  • Anonym (spumante)

Han vägrar låta dem lägga till namnet

Anonym (Mamma) skrev 2023-08-31 09:03:53 följande:

Kul att ni hejar på en människa ni vet absolut ingenting om. En man som psykiskt misshandlat både mig och barnen i alla år och gör det här bara för att fortsätta jävlas med mig. Barnen vill ha mitt namn.

Det är ingen som hejar på din exman, det är bara fakta att de inte kan byta efternamn innan de blir 18 år gamla. Då kan de å andra sidan välja att ha bara ditt efternamn eller hur de nu vill göra.

Anledningen till att man inte egenväldigt kan lägga till namn till sina barn är just att det krävs att båda föräldrarna är bekväma med namnet. Det är synd att du har valt just den mannen som pappa till dina barn, men den positionen kan ingen ta ifrån honom. Och då är det som det är. Lagen tar inte hänsyn till anledningarna eller om någon har varit elak etc. 
  • Anonym (spumante)
    Anonym (Mamma) skrev 2023-08-31 14:50:57 följande:

Barnen VILL inte vara där, men är det ändå. Han går inte med på annat än vv och de vågar inte säga nej heller. De mår jättedåligt varje gång de kommer därifrån och pratar
    om hur han betett sig. Mycket skrik, hot, nedvärderande kommentarer etc etc.

Barnen är 8, 13 och 14 år.

Jag tycker att det här är något du ska ta tag i direkt, även om du har försökt tidigare. Du är ju skyldig som förälder att försöka se till att dina barn har en trygg uppväxt. 

Namnet låter som ditt minsta problem. Stackars barn.
Svar på tråden Han vägrar låta dem lägga till namnet