Han vägrar låta dem lägga till namnet
Mina barn har idag bara pappans efternamn, men vill lägga till mitt. Pappan vägrar godkänna det eftersom min "nya" har samma namn. Finns det vägar runt det?
Mina barn har idag bara pappans efternamn, men vill lägga till mitt. Pappan vägrar godkänna det eftersom min "nya" har samma namn. Finns det vägar runt det?
Hur gamla är barnen?
Är dom äldre typ tonåringar och dom själva säger att dom vill lägga till ett namn tycker jag att deras önskan skulle få bli av, annars kommer dom ju bara bli irriterade och besvikna på sin pappa och han kommer själv att förlora på det.
Är dom små och inte riktigt förstår allt är det bara att vänta ett tag och ta upp det igen om ett par år, som sagt när dom blir 18 kan dom ändå välja själva och pappan blir förloraren om han motsatt sig det tidigare, då kanske dom istället väljer bort pappans namn helt.
Han använder BARNEN som vapen, inte namnbytet i sig. Han svartmålar mig inför dem och gör allt möjligt som inte alls är okej.
Barnen VILL inte vara där, men är det ändå. Han går inte med på annat än vv och de vågar inte säga nej heller. De mår jättedåligt varje gång de kommer därifrån och pratar
om hur han betett sig. Mycket skrik, hot, nedvärderande kommentarer etc etc.
Barnen är 8, 13 och 14 år.
Ts: Både 13- och 14-åringen behöver inte åka ditt om de inte vill. De är stora nog att själva välja var de ska bo.
Ts: Både 13- och 14-åringen behöver inte åka ditt om de inte vill. De är stora nog att själva välja var de ska bo.
Barnen VILL inte vara där, men är det ändå. Han går inte med på annat än vv och de vågar inte säga nej heller. De mår jättedåligt varje gång de kommer därifrån och pratar
om hur han betett sig. Mycket skrik, hot, nedvärderande kommentarer etc etc.
Barnen är 8, 13 och 14 år.