• Bär

BIM September 2023

Såg ingen sån här tråd så skapar en!

Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

• Svar på tråden BIM September 2023
  • EJT

Jag har ju också väldigt oregelbunden cykel och nu tycker jag ägglossning verkar utebli denna månad igen, precis som i juli 😔 Suck! 

Men alltså, det svåraste är att jag tycker sperma påverkar mina flytningar typ 2 dagar efter sex:andet. Det blir exakt som äggviteflytningar. Så jag inbillar mig alltid att jag har fertilt sekret, men sen om det dröjer mer än 2 dagar mellan sexandet så inser jag att nehe, det var sperma igen. 

Hur är detta för er? ????

• Oväntadedrömmen

Hej på er. Har varit frånvarande ett tag. Men ingen framgång på den här fronten. Idag på äl+7 ungefär och absolut inte optimistisk.  

Jag har varit rätt dränerad på energi efter alla försök och med min troliga pmds. Jag ska ta itu och ringa barnmorskan nästa vecka, för att få hjälp med mina 3 fruktansvärda veckor varje cykel. 
    Saknar dock att höra hur det går för er alla och att få bolla tankar och idéer 🌷

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket

1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    1/9- EFW, 4:e barnet 2:a försöket
    1/9 oväntadedrömmen, 2a barnet, 12e försöket
    2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf)
    3/9 vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    3/9 rooiboste, 2:a barnet, fjärde försöket?

4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket

5/9 - MacBookPro- 1a barnet, 4e försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    6/9 - laplusheureuse, 1:a barnet, 1:a försöket 
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket 
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 - Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket
    13/9 Alvedon83, åttonde försöket efter mf
    13/9 Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket
    13/9Anonym01082121- 2 :a barnet, 2 :a försöket
    16/9 Fruffe, 2a barnet, 5e försöket
    20/9 Villblimamma98, 1:a barnet 4:e försöket
    20/9 AliciaNN, 1:a barnet, 6:e försöket
    20/9 syskonförsök, 2:a barnet, 5:e försöker efter MF
    21/9 curepenguin, 1:a barnet, 2:a försöket efter MA
  • Anonym (Temp)
    EJT skrev 2023-08-25 16:43:54 följande:

Jag har ju också väldigt oregelbunden cykel och nu tycker jag ägglossning verkar utebli denna månad igen, precis som i juli 😔 Suck! 

Men alltså, det svåraste är att jag tycker sperma påverkar mina flytningar typ 2 dagar efter sex:andet. Det blir exakt som äggviteflytningar. Så jag inbillar mig alltid att jag har fertilt sekret, men sen om det dröjer mer än 2 dagar mellan sexandet så inser jag att nehe, det var sperma igen. 

Hur är detta för er? ????

Flytningar kan du plocka upp från toapappret och dra ut mellan fingrarna. Sperma kan du inte göra det med 🙂
  • Sanlin90

Jag känner mig fundersam här, jag är på cd 8 eller 23 men troligast 23 även att jag hade en blödning förra helgen.
    jag hade äggviteflytningar sedan 21a augusti som bara blev krafigar och kraftigare speciellt iförrgår och igår och även haft rejäl mensvärksaktig värm men bara i magen, igår satt värken tydligt i högersidan och jag tänkte att jag kanske tillslut hade ägglossning då tempen även störtdök.
    idag har jag haft lite känningar i högersidan men mildare och tempen ökade om än inte jättemycket och hade lite flytningar imorse men har nu torkat upp helt.

Låter det som jag hade ägglossning? Vet att bara tempen kan utvisa det kommande dagarna men hoppas så innerligt!

• Horisonten

Enligt appen hade jag äl igår men vi lyckades inte att mysa då men nyste nu tidigt på morgonen. Så hoppas. Men orolig att jag inte haft äl för tycler inte jag haft så mycket flytningar på de sättet. Haft mycket flytningar men inte som är som trådar mellan fingrarna. Kan jag ändå haft äl?? 

har så mycket just nu med flytt och försäljning och jobb så känns som de tar upp tiden och stress. Så har inte mycket hopp för denna månaden. Tyvärr. Försöker vara i nuet och njuta av närheten och de och så sätt bli mer avslappnad. Därför jag också inte är inne här så mycket. Förlåt men just nu är det de jag behöver för att fixa allting. 

• EJT
    Anonym (Temp) skrev 2023-08-25 21:12:28 följande:
    Flytningar kan du plocka upp från toapappret och dra ut mellan fingrarna. Sperma kan du inte göra det med 🙂
    Jodå, sperma påverkar flytningarna för mig och ger mig exakt sådana trådiga, geleaktiga, vattniga flytningar i upp till 2 dygn efter sex. Det är väldigt vanligt att det gör det, förstår jag när jag googlar. Så det är kanske inte ren sperma, men att sperman reagerar på sekretet och bildar dessa flytningar som ser ut som fertila flytningar utan att det är det...
  • Lele88
    EJT skrev 2023-08-26 09:16:05 följande:
    Jodå, sperma påverkar flytningarna för mig och ger mig exakt sådana trådiga, geleaktiga, vattniga flytningar i upp till 2 dygn efter sex. Det är väldigt vanligt att det gör det, förstår jag när jag googlar. Så det är kanske inte ren sperma, men att sperman reagerar på sekretet och bildar dessa flytningar som ser ut som fertila flytningar utan att det är det...
    Har inte funderat på att det kan bli så. Men kanske är bättre för dig att tempa eller ta Äl-test om det skulle vara mindre stressigt. Än att försöka analysera sekret? Eller kör på med varannan dag och köra helt kravfritt. Hoppas på det bästa för dig och att du får ägglossning snart 🤗
  • Lele88

Fick igår på Äl +7 lite beige/rosa på pappret vid ett toalettbesök. Idag var det istället lite brunt när jag torkade mig en gång. Haft lite svag molvärk små korta stunder. Nu hoppas jag ju på nidis, men har aldrig haft det innan. Eller kan mensen komma tidigare om kroppen misslyckats att släppa ett ägg? Bim borde inte vara förrän fredag eller lördag om jag går på Äl-test.

• EJT
    Lele88 skrev 2023-08-26 10:31:33 följande:
    Har inte funderat på att det kan bli så. Men kanske är bättre för dig att tempa eller ta Äl-test om det skulle vara mindre stressigt. Än att försöka analysera sekret? Eller kör på med varannan dag och köra helt kravfritt. Hoppas på det bästa för dig och att du får ägglossning snart 🤗
    Ja, jag använder alla tekniker för att hålla koll på ägglossning. Det går åt så fasligt mycket ÄL-test bara när ÄL kan komma allt ifrån dag 12 till 29 i cykeln. Och vi har nog varken ork eller tid att sexa så regelbundet som varannan dag hela månaden 😄 Vanligtvis brukar jag kunna invänta ÄL-sekret och börja ta ÄL-test efter det, men det störiga är ju då att man har ju sex lite nu och då (dvs inte bara efter fertilt sekret) även av andra anledningar än att få barn, och då blir det plötsligt svårt att veta om det är "spermasekret" eller fertilt sekret som dykt upp. 

Finns inte så mycket att göra mer än att beklaga mig 😅
  • EJT

Äntligen en liten stegring! Får se om det blir starkare imorgon eller om detta är toppen. 
Svar på tråden BIM September 2023