• Bär

BIM September 2023

Såg ingen sån här tråd så skapar en!

Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

• Svar på tråden BIM September 2023
  • Sanlin90

Kan inte skriva något speciefikt datum då jag sällan/aldrig har äl och bäldigt oregelbundna blödningar, hade en 3dje augusti sen kom det en igen infredags och nu har jag jättekönningar att äl kanske är på g (eller en ny blödning?) men har massor äggviteflytningar samt ganska rejäl molvärk i båda äggstockarna så tänk om två ägg släpper och det skulle bli tvillingar haha! 

Jag va eventuellt gravid med tvillingar med dottern för i v 11 började jag störtblöda floder och va inne på ul på gynakuten och dom hittade ingen orsak till blödningen utan det va ett kanske på att det va tvillingar och den ena inte fanns kvar, min farmor har tvåäggstvillingar så man vet ju aldrig, tror min pappa kan förs vidare den genen?
    Äter inositol :)

• Cinapuffen

Ändrar mitt datum då jag fick senare ägglossning. 

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    1/9- EFW, 4:e barnet 2:a försöket
    2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf)
    3/9 vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    3/9 rooiboste, 2:a barnet, fjärde försöket?

4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket

5/9 - MacBookPro- 1a barnet, 4e försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    6/9 - laplusheureuse, 1:a barnet, 1:a försöket 
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket 
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 - Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket
    13/9 Alvedon83, åttonde försöket efter mf
    13/9 Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket
    13/9Anonym01082121- 2 :a barnet, 2 :a försöket
    16/9 Fruffe, 2a barnet, 5e försöket
    20/9 Villblimamma98, 1:a barnet 4:e försöket
    20/9 AliciaNN, 1:a barnet, 6:e försöket
    20/9 syskonförsök, 2:a barnet, 5:e försöker efter MF
    21/9 curepenguin, 1:a barnet, 2:a försöket efter MA
  • Cinapuffen
    Sanlin90 skrev 2023-08-23 16:06:03 följande:

Kan inte skriva något speciefikt datum då jag sällan/aldrig har äl och bäldigt oregelbundna blödningar, hade en 3dje augusti sen kom det en igen infredags och nu har jag jättekönningar att äl kanske är på g (eller en ny blödning?) men har massor äggviteflytningar samt ganska rejäl molvärk i båda äggstockarna så tänk om två ägg släpper och det skulle bli tvillingar haha! 

Jag va eventuellt gravid med tvillingar med dottern för i v 11 började jag störtblöda floder och va inne på ul på gynakuten och dom hittade ingen orsak till blödningen utan det va ett kanske på att det va tvillingar och den ena inte fanns kvar, min farmor har tvåäggstvillingar så man vet ju aldrig, tror min pappa kan förs vidare den genen?
    Äter inositol :)

Då finns ju chansen att du får tvillingar. 😊 Min mormor och hennes syster var enäggstvillingar. Så jag skulle kunna få tvillingar oxå. Jag har 3 barn sedan innan och är 41år nu, så jag hoppar helst över tvillingar. 😅 Men blir det så, så blir det, och då blir jag glad oavsett. 😊
  • Sanlin90
    Cinapuffen skrev 2023-08-24 07:24:45 följande:
    Då finns ju chansen att du får tvillingar. 😊 Min mormor och hennes syster var enäggstvillingar. Så jag skulle kunna få tvillingar oxå. Jag har 3 barn sedan innan och är 41år nu, så jag hoppar helst över tvillingar. 😅 Men blir det så, så blir det, och då blir jag glad oavsett. 😊
    Jag trodde bara tvåäggs va ärftligt men man lär sig något nytt varje dag :) 
    Jag är livrädd för tvillingar! Inte så sugen alls på det!
  • Sanlin90

Idag dippade tempen rejält så hoppas på äl, hade en jättemysko blödning för 6 dagar sedan men jag tror den eventuellt berodde på att jag hade tagit 4g inositol om dagen sen bytte jag till pulver och räknade fel och tog hälften några dagar då kom blödningen och jag insåg felet och ökade, nu är jag inne på dag tre med onda äggstockar och massor äggvitesekret så jag hoppas dippen betyder ägglossning!
    vet inte hur tempen va innan heller då jag va sjuk fredag-måndag med feber så har ju inte någon vettig temp sedan blödningen heller!
  • Horisonten

Nu denna veckan har jag eller har haft äl. Jag har ju inte testat med äl test denna gången. I början av veckan upplevde jag de som jag hade mycket mer flyttningar och att de blev liksom mer ?blöt? i trosorna. Förlåt för info. Men upplevde inte de där trådarna. Måste man ha de för att de skall vara äl? För var liksom mer flytningar och halt. Men sen igår mindre. Appen säger äl imorgon. Men jag har heller inte kollat allt för noga då jag haft lite annat i huvudet denna veckan. Och hade från början infa stora förhoppningar denna månaden. Utan vi har myst när vi känt och orkat. Är väldigt trötta men jag väntar nog mest in mensen denna gången. Kommer ta ett test 7-8 då är de 1-2 dagar innan bim. 

vi har bara lyckats ha mys på dag 5,9,10 och 12 denna cykeln också så. Hoppas på ikväll och helgen men mer för jag vill mysa och inte bebis även om de är plus. Men känns som de kommer ta tid för oss att bli gravida. 

hur känns de för er andra?

• Bär

Jag har inte heller testat för ÄL denna månad, men misstänker att ÄL var igår eller liknande för har sedan igår haft ÄL-värk som jag alltid.
    Vi har haft mindre sex än vanligt denna gång men fått till det på CD 9, 13 och 15, så får se om det räcker. 

Har inga förhoppningar alls. Har knappt orkat lägga energi på att tänka på graviditet denna gång. Kommer testa kring 5/9, så får vi se.

• Cinapuffen

Jag fick positivt på ÄL-testet igår och hade då oxå äl-värk. Vi har legat i stort sett varje dag. 😅 Men det gör vi alltid, så det är inget speciellt för bebisverkstaden. 

• Macbookpro
    Horisonten skrev 2023-08-25 08:56:46 följande:

Nu denna veckan har jag eller har haft äl. Jag har ju inte testat med äl test denna gången. I början av veckan upplevde jag de som jag hade mycket mer flyttningar och att de blev liksom mer ?blöt? i trosorna. Förlåt för info. Men upplevde inte de där trådarna. Måste man ha de för att de skall vara äl? För var liksom mer flytningar och halt. Men sen igår mindre. Appen säger äl imorgon. Men jag har heller inte kollat allt för noga då jag haft lite annat i huvudet denna veckan. Och hade från början infa stora förhoppningar denna månaden. Utan vi har myst när vi känt och orkat. Är väldigt trötta men jag väntar nog mest in mensen denna gången. Kommer ta ett test 7-8 då är de 1-2 dagar innan bim. 

vi har bara lyckats ha mys på dag 5,9,10 och 12 denna cykeln också så. Hoppas på ikväll och helgen men mer för jag vill mysa och inte bebis även om de är plus. Men känns som de kommer ta tid för oss att bli gravida. 

hur känns de för er andra?

Har eller har haft ÄL nu. Har precis som förra 2 cyklarna satsat stenhårt och vi har haft sex alla dagar som appen lagt ut som fertila dagar. Sista dagen idag enl appen. 

Tog ett positivt ÄL test i onsdags kväll. 

Snart kommer väntan...

• Lele88

Jag är troligtvis på Äl+7 idag och tänkte verkligen försöka hålla mig att testa tills 2/9. Tänkte det kunde vara mysigt att testa tillsammans med min man då det är en lördag 😊 Men igår kändes det som jag hade sjuk pms med känsla av irritation och längtan efter choklad.. så mensen lär säkert dyka upp innan dess 🙈

Svar på tråden BIM September 2023