Är incel något man förtjänar att vara?
Innan jag startade tråden trodde jag faktiskt inte att det fanns så mycket hat mot incels. Jag trodde att de flesta skulle svara att något i stil med att de inte bryr sig om incels och att det är ointressant för dem.
Nu har jag förstått att det finns ett enormt förakt mot ensamma män. Denna stigmatisering av incels bidrar (precis som du säger) till att öka deras utanförskap och försvårar för dem att träffa en partner. Bara för att en man är ensam och sexuellt inaktiv antas det av samhället att den mannen är en dålig person med dåliga värderingar.
Jag uppmanar alla er med fördomar om incels att läsa på för att göra er själva mer bildade.
www.dn.se/ledare/emma-hoen-bustos-har-ni-som-hanar-incels-sjalva-provat-att-leva-utan-sex/
www.aftonbladet.se/nyheter/a/rEkR3a/sommarprataren-stefan-krakowski-svarar-pa-nina-rungs-incelkritik
Varför blandar du ihop incels och ensamma män?
Incels är män som skyller sitt uteblivna sexliv på kvinnor, som hatar kvinnor och i enstaka fall har skadat och dödat kvinnor. Det är dessa män som många i tråden föraktar och tar starkt avstånd ifrån.
Sedan blandar du in vanliga ensamma män i detta dom om det är samma grupp av män. När vi kommenterar om incels så tar du det som påhopp på vanliga ensamma män? Varför?
Jag tror du gör det för att du vill provocera fram ett hat mot ensamma män, och att det samhälletS fel att de inte får någon kvinna.