• Anonym (Sol)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-06 02:24:39 följande:
    Nej, det är hon inte. Hon säger sanningen och då får då en massa påhopp på sig och uppmaningar om att lämna tråden. Det är väldigt typiskt dig och signaturen "incelslem".

Ni vill liksom trötta ut folk genom att bara gå till attack efter attack utan att ha något substansiellt att komma med. Ditt nästa steg kommer självklart vara att hävda att det visst måste en bluff, för hur är det möjligt att det alls finns personer (!) som inte vill delta i ett drev mot incels?

Idag var det prideparaden som går ut på att öka acceptansen och förståelsen för personer med annan sexuell läggning. Det skulle behövas en likadan parad för att minska fördomarna mot personer som lever i ofrivillig celibat och hylla dem. Det du utsätter incels för har stora likheter med vad homosexuella fick gå igenom på 80-talet.

Varför tar inte du initiativet till en sådan parad? Visst nej, du skriver trådar på FL med Nordkorea-inspirerade förslag och tror du kan påverka på det sättet. 

Det är ju någon annan som ska kämpa för era rättigheter, för du som incel ska inte behöva ett skit själv. Du klarar inte ens av att stå för dina åsikter IRL. 

• Anonym (Sol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 15:21:43 följande:
    Vi har ett rättsväsende för att ta hand om individer som missköter sig och ge dem lämpligt straff. 

Beträffande hat baserat på kön förordar jag att inbegripa kön i lagen om hets mot folkgrupp. Borde vara straffbart att sprida hat oavsett om det rör kön, religion eller etnicitet.

Att bunta ihop människor baserat på grupp tenderar att förvärra beteendet då människan anpassar sig efter sin stereotyp. Därför jag är emot att man trycker incel-begreppet på människor.

Vi ska alltså inte identifiera vilken grupp män vi pratar om? Vi ska bara prata allmänt om män? Gäller det även kriminella, vi ska inte prata om kriminella män utan bara om män? 

Varför generalisera så grovt? 

• Anonym (Sol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 16:17:40 följande:
    Det är rimligt att individen som begår ett brott ställs till svars för det. Sedan kan man diskutera incelfenomenet utan att trycka det i pannan på folk.

Vi har ett rättsväsende för att ta hand om individer som går över gränsen.
    Vaddå trycka det i pannan på folk? TS har ju själv identifierat sig som incel. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 16:23:29 följande:
    Jag pratar inte om TS utan fenomenet i allmänhet.
    Och denna tråd handlar om just fenomenet incel. Ändå ska vi inte diskutera just det fenomenet enligt dig. 

Varför startar du inte en egen tråd om ensamma män istället?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-06 17:03:01 följande:
    Jo, jag håller med dig Cloffe. Men hatet är enligt mig oproportionerligt. Det finns betydligt fler som föraktar invandrare, homosexuella, politiker, rika personer, WT personer etc. You name it, det finns alltid någon som har åsikter om alla grupperingar.

Med våran stora befolkning är 1000 rötägg som muttrar framför datorn inget att lägga så stort fokus på.

Vi har betydligt större problem i andra avseenden i Sverige idag, så jag förstår inte riktigt den enorma reaktion som följer denna lilla grupp tangentbordskrigare som är arga och frustrerade.

Det är ju inte heller så att dessa ideer incels har med att dela ut flickvänner och kvotera sex kommer drivas igenom i svensk lag? Eller. Vad tror du själv?
    Har du skrivit det till TS? Han tycker att incels är ett jättestort problem i Sverige. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-06 17:03:01 följande:
    Jo, jag håller med dig Cloffe. Men hatet är enligt mig oproportionerligt. Det finns betydligt fler som föraktar invandrare, homosexuella, politiker, rika personer, WT personer etc. You name it, det finns alltid någon som har åsikter om alla grupperingar.

Med våran stora befolkning är 1000 rötägg som muttrar framför datorn inget att lägga så stort fokus på.

Vi har betydligt större problem i andra avseenden i Sverige idag, så jag förstår inte riktigt den enorma reaktion som följer denna lilla grupp tangentbordskrigare som är arga och frustrerade.

Det är ju inte heller så att dessa ideer incels har med att dela ut flickvänner och kvotera sex kommer drivas igenom i svensk lag? Eller. Vad tror du själv?

Varför är du själv så aktiv i tråden, om det finns värre saker än dessa tusen incels?

Och varför i hela världen kritiserar du oss andra, vi är ju bara några stycken? Har du verkligen inte själv något mer viktigt att bekämpa?

• Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-06 17:52:55 följande:
    Nej, det är inte en situation som är långt ifrån verkligheten för många kvinnor. Det är du som är felinformerad. Det är så precis så skillnaden ser ut mellan att vara man och kvinna. Du tar strid för att denna skillnad ska bestå till varje pris.

Om vi jämför incels med bögar. Det fanns väl inget som tvingade en bög att äckla sig runt med andra män under en aidsepidemi, trots omgivningens fördömanden. De hade kunnat skärpa sig, skaffa sig lite folkvett och gift sig med en kvinna istället så hade problemet varit ur världen. Att vara bög är något man väljer att vara. Då får man faktiskt skylla sig själv och ta konsekvenserna av sitt handlande. Annars borde vi kanske låsa in bögarna på rättspsyk till de lär sig att sluta vara bögar. Man sår vad man skördar osv... (obs sarkasm).

Vad är skillnaden fördomarna mot en bög och en incel?

Incels väljer att vara incels. De kan sluta hata kvinnor och skylla på samhället så slipper de vara incels. Men det vill de inte. 

Om du på allvar tror att man väljer att vara homosexuell så bör du utbilda dig. Förmodar att den åsikten inte heller går hem hos dina polare. 

Så jäkla tuff på FL, men IRL är du en liten mus som inte vågar stå för dina åsikter. Men kräver samtidigt att andra ska kämpa för dig. 

• Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-06 17:57:44 följande:
    Vad gör du själv som är så viktigt och betydelsefullt hela dagarna mer än att skriva på internet?

Så du kan inte svara på min fråga? Så förvånad jag blir.

Tråden handlar inte om mig, utan om dig och dina incelkompisar. 

• Anonym (Sol)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-06 21:19:13 följande:

Jo, det har vi.

Det är en fullt  rimlig begäran att staten erkänner problemet med mansöverskottet och agerar för att eliminera överskottet på män.

En utjämning av antal män/kvinnor kan t.ex  göras genom att kvinnor tillåts immigrera till Sverige i större utsträckning än män eller genom att premiera manlig utvandring.  Detta hade i stor omfattning minskat problemet Incel.

Nej, det är inte möjligt att totalt eliminera problemet. På samma sätt som det är omöjligt att helt utrota sjukdomar, fattigdom etc.

Och då tror du TS kvinnoförakt försvinner? Han vill ju inte ens ha en utländsk kvinna.

Problemet är inte mansöverskottet utan incels hatiska inställning till kvinnor och samhället. Det botar man inte med invandrarkvinnor. Dessutom, så jävla taskigt mot dom som ska dejta dessa män. Skulle du vilja att din dotter dejtade TS?

Dessutom kan incels själv kontakta utländska kvinnor om de vill. 

• Anonym (Sol)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-06 22:00:49 följande:
    Här är alltså ett bra exempel , hur du förvrider och förvanskar texter som inte passar dina uppfattningar. 
    Du stämplar detta som människohandel???????
    Du stämplar detta som tvång, trots att inget tvång har nämnts.
    Du tar upp homosexuella (lesbiska). Du tänker alltså att läsaren skall tänka "Nej, det finns ju lesbiska personer, så därför skall hela förslaget skrotas. 

Vill du SERIÖST försöka lösa problemet?
    Om kvinnorna som kommer hit ska göra det för att incels ska få en kvinna, så blir det ju människohandel. Varför ska invandrarkvinnor behöva ta de män som svenska kvinnor ratar? Hur ska vi marknadsföra detta? 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?